Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lest serien om Storgårdsfolk? Har begynt litt på første bok, men det er jo nesten 30 bøker. Vil dere anbefalle den, eller er det det samme mølet som mye annet.

Fortell

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest alle de 28 bøkene som har utkommet til nå, og elsker serien! Litt møl er det vel i den også, som i alle andre, men jeg synes den er veldig interessant. Man får ta del i ganske mye reell historie, og lærer mye om hvordan gårdslivet var i gamle dager, både blant de fattige og de mer velstående. Hovepersonen, Johanna, opplever mye, og man blir kjent med mange fascinerende karakterer som på en eller annen måte berører hennes liv.

Jeg synes bøkene er skrevet på en måte som gjør at man ser for seg hendelsene, virkelig lever seg inn i historien. Og jeg kjenner meg også igjen i mange av de daglidagse episodene.

Så ja, jeg anbefaler serien på det varmeste. :)

Skrevet

Ok, da fortsetter jeg og lar meg bli revet med....det kan være deilig med noe enkel i sommervarmen også.

Men rugrat, du som har lest bøkene som har kommet ut. Kan du forklare meg en ting. Som sagt leser jeg i første bok, og der er det mye om Johannas stemor som heter Mille, men så blir hun hele tiden omtalt som Gitte?? Jeg skjønner ikke hvorfor det? Er det en forklaring på det??

og en annen ting, har du noen anelse om hvor lang serien kommer til å bli??

Skrevet

Jeg har også lest alle bøkene som har kommet ut til nå og kan virkelig anbefale den serien :)

Skrevet

Jeg er helt hekta på den serien.....Anbefaler den virkelig.

Skrevet

Men er det ingen av dere som vet hvorfor stemoren som heter Mille også blir omtalt som Gitte???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...