Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Jeg har en annen tråd på denne siden her. Nå søker jeg kun råd om hvordan man kan avvikle et forhold hvor det er et barn og all kommunikasjon om personlige ting ender med krangel. Jeg vil så nødig at mitt/vårt barn skal i en periode oppleve krangling, spydigheter og sure miner. Det er også fort gjort at dette kan gå utover barnet vårt siden min mann har litt vanskelig for å "sende til rett adresse". Jeg vet at min mann ikke vil flytte ut av huset, og vårt barn skal bli med meg siden jeg er utrygg på vårt barns tilværelse ved kun min manns tilstedeværelse. Hvordan få avviklet forholdet på en rolig måte slik at vårt barn blir minst mulig skadelidende av det.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 Noe bråk og ubehageligheter kan det vel bli, men da får du bare forklare at mamma og pappa er sinte på hverandre og skal ikke bo sammen mer. Det er mye mindre skadelig enn å bo i et hjem med bråk og ufred. Men sørg for å komme deg ut så fort som mulig etter at du har sagt at du vil skilles. Ha et sted å bo klart, så du kan begynne å pakke med en gang. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Hei. Det høres ikke lett ut å være i en slik situasjon, men det er bra at du tenker som du gjør - på barnet og hvordan gjøre det på en best mulig måte. Du virker jo ganske bestemt på at det skal avsluttes. Går det an å reise bort eller at barnet får være hos noen mens du pakker med tingene deres? Føler du at du må snakke med mannen din mye om dette? Kanskje det i såfall går an å gjøre det et annet sted enn hjemme? Eller med en annen person tilstede? Jeg vet ikke om det ville vært rart, jeg. Prøver bare å tenke hvordan du kan få sagt det du trenger å si, og gjort det på en ordentlig måte. Stor klem fra meg uansett.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. juli 2006 #5 Skrevet 23. juli 2006 Vi skulle nok absoluut hatt hjelp fra familivernkontoret ja. Vi har vært der for noen år siden, og i etterkant av det har han sagt tydelig i fra at det skal han ikke være med på mere. Vi skal klare oss selv. Men vi gjør/har ikke gjort det og det er ikk for ingenting at det finnes et uttrykk som heter ; "alt går den veien høna sparker"
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #6 Skrevet 23. juli 2006 Vi skulle nok absoluut hatt hjelp fra familivernkontoret ja. ← Du kan jo gå dit alene og få råd om hvordan du kan gjøre det minst mulig smertefullt for barnet ditt. De tar ikke bare i mot par.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 23. juli 2006 #7 Skrevet 23. juli 2006 Du kan jo gå dit alene og få råd om hvordan du kan gjøre det minst mulig smertefullt for barnet ditt. De tar ikke bare i mot par. ← Takk ! Det var et godt forslag
Amber Skrevet 23. juli 2006 #8 Skrevet 23. juli 2006 Hva er problemet mellom deg og din mann da? Er det praktiske ting? Er dere gift er det jo enklere; da sakl alt i praksis deles 50/50. Har dere sankket om foreldrerett? Skal den deles likt? Er dere gift må dere til mekling. Der får dere gode råd. Ellers er et godt råd å ha ting klart på forhånd, spesielt med tanke på bosted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå