Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Heihei! Jeg har fra naturens side blitt utstyrt med en hårfarge som dessverre bare kan beskrives som rottefarget. Nå har jeg lyst på en extreme makeover light, så jeg vurderer å bli blondere. Sånn sommerblond a la prinsesse Madeleine. Jeg tror jeg leste en plass at det går an å lysfarge håret, istedet for å bleke det, og at dette skulle være mye mer skånsomt enn hel-bleking. Jeg vurderer derfor å lysfarge håret ca 2 nyanser lysere, og deretter legge inn lyse striper. Men så har jeg også hørt at "nei, det går ikke an å farge mørkt hår lysere, det MÅ blekes!" Mitt spørsmål er: er det noen her som har erfaring med lysfarging? Isåfall: hvordan ble resultatet? Takk for evt svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lanyah
Skrevet

Hei!

Viss du har naturfarge fra før av (dvs. ikke farget det før) da kan det bli et pent og et resultat til å stole på! :) Lysfarging er mye mer skånsomt for håret, i forskjell til hva bleking kan gjøre. Har du ufarget hår, da skal det bli et pent resultat, sånn som du ønsker det. Men husk, farge håret hjemme har ikke alltid et vellykket resultat..., det er ikke alltid farget blir sånn du ser på pakken! Lykke til! :)

Skrevet

Jeg lysfarger mitt håret hjemme (for det koster 750 kr å ta røttene hos frisør!!) og jeg har faktisk fått skryt av frisør for fin hårfarge!

Garnier nutrisse bruker jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for råd og innspill! :) Tror det blir lysfarging istedet for bleking på meg!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også lurt på dette. Én frisør anbefalte meg å stripe det lyst, mens en annen mente at det ville bli finest med bleking. Har mørk/gyllenblondt hår, og ønsker bare litt lysere/gyldnere striper. Regner med å dra til frisøren neste uke, men er litt nervøs (har aldri drevet noe særlig med sånt).

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Sånn for ordens skyld, så var det meg over.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har egentlig litt mørskt askeblondt hår, farger det 2 hakk lysere med nutrisse garnier. Fått masse skryt av hårfargen hvertfall..

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvis man har farget håret mørkt, går det ikke an å farge det lysere igjen. (det går bare an å farge hår lysere hvis det er ufarget fra før av.) Til de som har farget håret mørkt, men angrer og vil ha det lysere, så fant jeg denne engelske siden: http://www.blonde-ambition.co.uk/index.shtml Gode tips! :)

Gjest Fruktfat
Skrevet

som sagt; lysfarge brukes bare på ufarget hår, har du farget må man bruke bleking.

Skrevet

Jeg har hår som er ca. 95% ufarget, noe rester av tynne blekede striper i det. Går det an å lysfarge det da?

Skrevet
Jeg har hår som er ca. 95% ufarget, noe rester av tynne blekede striper i det. Går det an å lysfarge det da?

Ja, da tror jeg. Var ei i klassen min som gjorde noe lignende, og det gikk bra!

Skrevet

Du kan alltid farge det lysere, men har du har du for mørkt hår må du bruke avfarging først.

Skrevet

Det er fint med striper i håret om du har slik hårfarge. Jeg hadde mørkeblondt/mellomblondt hår og la inn masse lyse striper med frisør. Ser veldig naturlig og fint ut, har fått mye skryt av folk pga fargen.

• 2 år senere...
Skrevet
Du kan alltid farge det lysere, men har du har du for mørkt hår må du bruke avfarging først.

Jeg ville aldri tatt avfargning. Det sliter veldig på håret.

I tilleg så blir det ikke noe fint.

jeg gjorde det en gang fra orange farget (hadde hatt det brunt, skulle til blondt igjen)

og det gikk ikke bra. Det blir bare veldig - veldig blondt og virket bare øvert nederst til hodebunenn. En jente jeg vet om måtte klippe av nesten alt håret fordi bruk av avfargning.

Anbefales ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...