Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

har endelig blitt kvisefri, og er så glad. men gleden varer ikke evig. de siste dagene har det vært sol, og da har jeg brukt solkrem fra MD og cliniderm, og kvisene popper frem igjen.

hva søren skal jeg gjøre? hvilket merke skal jeg prøve? må jeg bare avstå fra solen helt?

Videoannonse
Annonse
Gjest Narnia
Skrevet

Jeg har en fra L'Oreal, den får iallefall jeg veldig bra hud av! :) Ellers så heter det seg jo at sola hjelper mot kviser så du blir vel kvitt dem etterhvert!

Gjest Gjest
Skrevet

njaa, vet ikke om det gjelder for min hud, det med sol og kviser. har hatt store hudproblemer de siste åra, så jeg får litt panikk når de kommer tilbake igjen.

hvilken fra loreal er det du har brukt da?

Gjest Narnia
Skrevet

Vet ikke helt om den har noe spesielt navn, men den er hvit med gul kork. Kjøpt den på Vita.

Er selvfølgelig ikke garantert at den funker for deg, men jeg har brukt den flere somre og huden holder seg fin.

Gjest Lanyah
Skrevet

Jeg har også kviser og jeg fikk anbefalt solkrem fra Clarins av hudpleieren min, altså solkrem som er egnet til ansiktet. Den skulle være oljefri og passer for uren hud. Tror det har noe å si om du bruker vanlig solkrem i ansiktet eller solkrem som er egnet for ansikt...

Den solkremen jeg brukte var jeg iallfall fornøyd med! :)

Gjest Gjest
Skrevet

clarins har jeg til gode å prøve. takk for tipset! joda, jeg bruker kremer for ansiktet, men har hittil ikke funnet noe som passer meg.

Gjest Tanita
Skrevet

Men husk at Clarins er sterkt parfymert. Jeg brukte Clarins en gang for mange mange år siden, og har aldri hatt så mye kviser som da.

Gjest Gjest
Skrevet

ja, du har et poeng der. gjelder dette for solkremer fra clarins også tro? og selvbruningskremen deres til ansikt? :klø:

den hadde jeg nemlig tenkt å bestille...

Skrevet

Jeg har veeeeldig sensitiv hud, og reagerer på så og si alt. Clarins har siden tidenes morgen vært opptatt av tørr hud, så at de er overparfymert synes jeg høres fryktelig rart ut... Jeg har slitt med tørr hud og utslett i åresvis og det var først da jeg fant Clarins at ting begynte å falle på plass igjen.

Derfor var det et naturlig valg for meg å velge Clarins til solkrem også. Bruker både solkrem til kroppen og til ansiktet fra Clarins. De har også en oljefri sprayfaktor, for de med fet hud.

TS kan jo ta en tur til et paryfmeri og få hjelp, så er man i allefall litt tryggere på at man ikke gjør et bomkjøp!

:klem:

Skrevet

Dessuten er det helt vanlig at huden blir fet når det blir varmere og mer sol. Tar en liten stund før huden tilpasser seg. Men i sommer har det jo vært ganske jevnt bra vær! Har du ikke vært mye ute i sommer?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har samme problem som deg. Har så langt prøvd Vichy og Cliniderm. Begge tilstoppet porene mine så voldsomt at det ble store klynger av tilstoppede porer som ble til kviser. Har lurt på om fysisk filter er bedre enn syntetisk. Vil heller ha hvitskjær enn kviser. Men den du, TS har brukt fra MD har vel fysisk filter? Det var nemlig den neste jeg tenkte jeg skulle prøve.

Gjest Gjest
Skrevet

Solen gjør at kvisene kommer frem også :)

Gjest Gjest
Skrevet

TS her.

ja, den fra MD har fysisk filter. lurer på om den er en anelse bedre enn de andre likevel...

joda, har hatt en del sol, har til og med vært to uker i syden. brukte da clinique sin, med faktor 30. det var bomkjøp de lux; plenty kviser.

så har det vært dårlig vær lenge, og jeg har begynt med MD-rens igjen, den for veldig fet hud, og hurra, huden stråler. helt til jeg begynte å sole meg igjen da.

kanskje jeg bare får være en bleikfis da. eller drite i solkrem? og bare sole meg korte stunder i gangen; 10 min på verandaen, og 10 min inne, ren intervallsoling med andre ord. hva tror dere?

Gjest gjest1
Skrevet

Det er også lurt å ta hensyn til at sokrem ofte sitter veldig godt på huden så man må være ekstra nøye med rensing om kvelden. Det er heller ikke alle ansiktsrenser som er like gode til å fjerne solkrem med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...