Gjest Anonymous Skrevet 30. desember 2002 #1 Del Skrevet 30. desember 2002 kan man ha el uten å merke det når man ikke lenger går på p- piller. jeg slutta for 1/2 år siden og har ikke blitt regelmessig enda.(har hatt mensen to ganger.. )derfor lurer jeg på om man må merke el?? Kan jo väre at jeg ikke har det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 30. desember 2002 #2 Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg tror det er flere som ikke merker når de har eggløsning enn de som gjør det. Hvis du har menstruasjon, har du eggløsning, men det kan ta en god stund etter p-pillestopp før mensen stabiliserer seg og kommer regelmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 30. desember 2002 #3 Del Skrevet 30. desember 2002 Babyface: menstruasjon innebærer ikke alltid EL. De fleste kvinner har en til to sykluser i året uten EL, mens menstruasjonen kommer som vanlig. Gjest: nei, du trenger ikke merke noe til EL. Jeg gjør det aldri og vet at jeg har. De to menstruasjonene du har hatt, trenger ikke bety at du har hatt EL. Gi deg selv litt lenger tid for at kroppen skal stabilisere seg og gå til lege om det ikke skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 30. desember 2002 #4 Del Skrevet 30. desember 2002 Babyface: menstruasjon innebærer ikke alltid EL. Hvordan er det mulig, når menstruasjonen faktisk er kroppens måte å kvitte seg med det ubefruktede egget på??? Intet egg, ingen menstruasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 30. desember 2002 #5 Del Skrevet 30. desember 2002 De syklusene hvor du ikke har EL får du ikke mens i ordets rette forstand, men en blødning som vanligvis er svært lik din vanlige mens. Denne blødningne kommer vanligvis også når du "skal" ha mens, så det er nesten umulig å vite forskjellen, dersom du ikke VET helt sikkert om du har hatt EL, eller ikke..... Men selvfølgelig, det er jo forskjeller her også - i mine "Ikke-EL-sykluser" får jeg blødningene ("Mensen") ca 10 dager senere enn hva forventet, og da er det greit å vite dette på forhånd, slik at en da ikke tror en er gravid..... Min erfaring er at det beste er å tempe hver morgen, for å finne ut om/når EL er overstått, og dermed kan regne ut når en skal ha mens etter det.... Det er jo også greit når en ikke merker EL på andre måter, for da er du i allefall "sikker".... *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 30. desember 2002 #6 Del Skrevet 30. desember 2002 I tiden opp mot at egget skal løsne, gjør livmoren sin seg klar til at ett befruktet egg skal tas imot. Slimhinnene blir bl.a. tykkere. Det er altså "ekstra" greier i livmoren som er der for å ta i mot egget. Når egget aldri kommer, er det akkurat det samme som om egget aldri fester seg og kroppen vil støte ut restene, for så å gjøre seg klar til en ny syklus. Så derfor: inget egg= likevel mens (selvsagt ikke i alle tilfeller) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 31. desember 2002 #7 Del Skrevet 31. desember 2002 OK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå