Gå til innhold

Hvor inntaes kakene ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei !

Vi har fått et flott lokale til vårt bryllup med langbord. Det er også noen sittegrupper. Hvordan gjør man det med kakene ?

Går gjestene og forsyner seg på et kakebord, også spise disse på plassen sin ved langbordet ? Eller står man og spiser ?

Våre sittegrupper er meget få i forhold til antall gjester.

Hjelp !

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan dette vanligvis foregår men det er jo en mulighet å dele opp langbordet i småbord så mann får flere sittegrupper.

Skrevet

Ved middagen sitter alle ved et stort u-bord. Etter middagen skal bordene løses opp og settes rundt som småbord. icon_smile.gif

08juni021212[ Dette Innlegg er endret av: 08juni02 den 2002-02-22 12:42 ]

Gjest KristinK
Skrevet

Kjekt å kunne gjøre det på den måten at man løser opp langbordet i småbord. Da blir det på en måte litt mer uformelt og gjestene vil sannsynligvis få pratet mer. Tror dette er en vanlig måte å gjøre det på. Synes det er kjempekjekt å løse det slik jeg.

12

Skrevet

Hvor gjør jeg av gjestene i mellomtiden dah ?

Vi får mange gjester og som sagt sittegruppene er ikke mange.

Sorry, men jeg har ikke vært i så mange bryllup og er i tillegg en kontrollfreak, så derfor disse litt veeeel detaljerte spørsmål icon_smile.gif

Gjest gjest 0
Skrevet

tja.. du kan jo avtle med noen på forhånd at de skal hjelpe til med å flytte bordene. Be toastmaster informere om dette før eller under middage slik at alle er klar over hva som skal skje. Jeg har vært med på dette på andre fester og det gikk så fort at det ikke var noe problem hvor gjestene skulle gjøre av seg. Som regel hjelper de til i stedet for å stå og glane på at andre jobber. Det er jo fint med slike grupper for da kan man gå litt rundt til andre man ikke har snakket med under middagen osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Skal dere sitte ved spisebordet hele kvelden? Når skal dere gifte dere? Er det på sommeren, kan jo gjestene gå utendørs mens bordene blir flyttet.

Gjest KristinK
Skrevet

Jeg tenker gjestene synes det er godt å kunne strekke litt på bena etter middagen jeg. En del vil sikkert kikke på gavene, andre skal røyke, så noe problem blir det neppe. Hos oss er det i tillegg en fin uteplass, så gjestene kan være ute i mellomtiden. Å flytte på bordene går kjemperaskt, så det burde ikke være noe problem. Servitørene kan kanskje hjelpe til med dette?12

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det mange av dere som skal bruke bordet dere skal spise ved hele kvelden? Eller er det mange som har salonger også. Hvor vanliger det å bruke det samme hele kvelden?

Skrevet

Vi har i tillegg til spisesalen en liten bar (10 sittegrupper), med et ekstra rom (10 sittegrupper og disko) til der vi flytter veggen slik at det blir åpent inn i baren.

Regner med at de "eldre" vil sitte på sittegruppene i spisesalen og de yngre vil være i baren, danse osv.

Regner med å holde de "eldre" i spisesalen ved å spille høy musikk i baren icon_smile.gif

Skrevet

Når middagen er ferdig kan den som skal takke for maten, toastmaster eller en annen si et eller annet om at mens bordene blir ryddet har folk nå anledning til å streke litt på beina, rusle i hagen, ta en kikk på gavebordet eller hva de vil.

Å rydde bordene og sette de ut i små grupper tar ikke så lang tid, men det kan være lurt å ha en plan for hvordan de skal stå på forhånd. Hvis dere vil ha duker på bordene, husk at dere ikke kan bruke de samme som under middagen da de sikkert er skitne allerede.

Sett kaker, tallerker og bestikk på et langbord, og folk kan sette seg akkurat der det passer etter hvert som de har forsynt seg.

Skrevet

I tillegg til spisesalen har vi også salong og terrasse (er på hotell) så hos oss går det nok fort og greit når servitørene fikser bordene mens gjestene er på de andre oppholdsstedene. icon_smile.gif12

• 17 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

I vår familie inntas kakene med kakegafler :closedeyes: og med litt cherry ved siden av :kristin:

Anonymkode: a72ac...e33

AnonymBruker
Skrevet

ÅÅÅÅÅÅ. Sorry. Jeg leste Hvordan inntas kakene :sjenert:

Anonymkode: a72ac...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...