Ephemera Skrevet 22. juli 2006 #1 Skrevet 22. juli 2006 Jeg har fått vite at min arbeidsgiver betaler ut fødselspenger til meg og får det deretter refundert fra Trygdekontoret. På barnimagen.com leste jeg i en tråd at man får feriepenger for hele permisjonstiden dersom arbeidsgiver betaler ut fødselspengene, isteden for feriepenger for henholdsvis 12 eller 15 uker hvis Trygdekontoret betaler fødselspengene. Noen som vet om dette stemmer? Det er jo i tilfelle helt genialt for min del
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Jeg har hørt fra venninner som har barn fra tidligere at en får utbetat feriepenger for 3 mnd av tiden en e i barsel.. Men det året en er i barsel får en både barselspenger og feriepenger...
Ephemera Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. juli 2006 Ja, det er vel best jeg spør arbeidsgiver om dette Jeg er jo sykmeldt, men jeg kan sende en mail
Gjest Gjesta Skrevet 23. juli 2006 #5 Skrevet 23. juli 2006 Det stemmer som du har fått opplyst - om arb.giver betaler deg under permisjonen regnes det som lønn som TK refunderer - og feriepenger beregnes som normalt. Om TK lønner under permisjonen får man bare begrenset feriepengegrunnlag som du skisserer over her. Flott for deg at arb.giver betaler deg. Det ønsket ikke min å gjøre - rett og slett fordi det jo vil koste dem mer penger enn å ikke gjøre det. Ja, ja.
Ephemera Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2006 Takk til deg også for svar, Kverula! Jeg har sendt en mail til lønningskontoret mitt for sikkerhets skyld, så jeg håper jeg får svar på den imorgen. Av og til elsker jeg arbeidsplassen min De betaler også lønn som overstiger 6G!
Ephemera Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2006 :hoppe: Nå har jeg fått bekreftet at jeg får feriepenger av hele beløpet jeg får utbetalt i permisjonstiden! Det er en av godene på arbeidsplassen min!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå