Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått vite at min arbeidsgiver betaler ut fødselspenger til meg og får det deretter refundert fra Trygdekontoret.

På barnimagen.com leste jeg i en tråd at man får feriepenger for hele permisjonstiden dersom arbeidsgiver betaler ut fødselspengene, isteden for feriepenger for henholdsvis 12 eller 15 uker hvis Trygdekontoret betaler fødselspengene.

Noen som vet om dette stemmer? Det er jo i tilfelle helt genialt for min del ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er opp til arbeidsgiver/tariffavtale.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har hørt fra venninner som har barn fra tidligere at en får utbetat feriepenger for 3 mnd av tiden en e i barsel.. Men det året en er i barsel får en både barselspenger og feriepenger...

Skrevet

Ja, det er vel best jeg spør arbeidsgiver om dette :) Jeg er jo sykmeldt, men jeg kan sende en mail :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Det stemmer som du har fått opplyst - om arb.giver betaler deg under permisjonen regnes det som lønn som TK refunderer - og feriepenger beregnes som normalt.

Om TK lønner under permisjonen får man bare begrenset feriepengegrunnlag som du skisserer over her.

Flott for deg at arb.giver betaler deg. Det ønsket ikke min å gjøre - rett og slett fordi det jo vil koste dem mer penger enn å ikke gjøre det. Ja, ja.

Skrevet

Takk til deg også for svar, Kverula!

Jeg har sendt en mail til lønningskontoret mitt for sikkerhets skyld, så jeg håper jeg får svar på den imorgen.

Av og til elsker jeg arbeidsplassen min :) De betaler også lønn som overstiger 6G!

Skrevet

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Nå har jeg fått bekreftet at jeg får feriepenger av hele beløpet jeg får utbetalt i permisjonstiden! Det er en av godene på arbeidsplassen min! :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...