Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. juli 2006 #1 Skrevet 22. juli 2006 Du slipper å tørke mat fra veggene og bli vekket klokken 06.00 av at noen trykker en tåteflaske inn i øret ditt. Du slipper besværet med å sjekke om det ligger noe gjemt i skoene før du tar dem på deg, eksempelvis kokte gulrøtter. I så tilfelle har man valget mellom å komme for sent til møtet eller gå resten av dagen med gulrotmos mellom tærne. Saker og ting ligger der du sist la dem fra deg, og du slipper å fundere på om nøklene, som nettopp lå på kjøkkenbordet, kanskje har havnet i skittentøykurven eller i posen med brukte bleier. Du kan snakke i telefonen uten at noen får det for seg at ledningen egner seg utmerket godt til noe man kan henge og slenge seg i, hvorpå telefonrøret forlater øret og havner med et smell i nærmeste vegg. Du kan gå og handle uten at noen river ned hermetikkbokser fra hyllene eller tomater fra grønnsakdisken, eller fyller barnevognen med buljongterninger som du senere glemmer å betale for siden du ikke visste at de var der. Du kan gå til møtet i trygg forvisning om at idet du åpner møteplanleggeren eller filofaxen ramler det ikke ut legoklosser eller små lekebiler. Du får posten samme dag som postbudet stapper brevene gjennom brevsprekken, og ikke en uke etter når du støvsuger og finner halvt opptygde brev bak sofaen. Du slipper å gjennomsøke en haug med brukte bleier for å se om den lille mutteren du savnet til støvsugeren på naturlig vis har åpenbart seg igjen. Du kan ta en middagslur uten å bli akkompagnert av et enmannsorkester på kasseroller og gryter som synes det er rasende festlig å imitere Phil Collins. Ingen får det for seg at kanskje også den lille japaneren i videomaskinen gjerne vil ha vafler eller popcorn. Du kan ha et sexliv som ikke innledes med frasene «tror du vi rekker det» eller «sover hun/han?» Du kan lese en bok uten at side 63 mangler, eller uten å finne en tegning av en tilsynelatende katt eller en mulig kanin på side 85.
BlueEyes Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Da var denne dagen også reddet Men jeg baserer allikevel livet mitt på at det vil være verdt det - selv om jeg enda ikke har førstehåndserfaringer til problemstillingene du nevner.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 Denne var jo fin, men enda finere er mine skjønne prinsesser... *ler*
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #7 Skrevet 23. juli 2006 Jeg synes det er disse tingene som er sjarmen med å ha små barn. Det som burde få folk til å tenke seg om er vissheten om at de små prinsene og prinsessene en gang (faktisk ganske snart) kommer i tenårene med de bekymringene det medfører. Det er mer enn en gang at mannen og jeg har sittet og mimret, gapskattet og kost oss med minner om sølvtøy i fryseren, mel og eggedosis i alle tupperwarene mine, ødelagte leppestifter, vår lille "elektriker som demonterte omtrent alt elektrisk utstyr i huset, da vi ble overrasket midt i sex-akten på stuegulvet, osv ... Det er jo sånt som gjør det morsomt med småbarn
Gjest marthepia Skrevet 23. juli 2006 #8 Skrevet 23. juli 2006 Mye av det du skrev var sant, men jeg bare elsker tuppa mi og vil ha flere
Spoven Skrevet 23. juli 2006 #9 Skrevet 23. juli 2006 Virkelig tatt på kornet der! Kjenner igjen alt ja! Men det er jo mye av sjarmen med å ha småbarn! Slike ting er jo gjerne det som blir morsomme fortellinger med tiden. Har forresten aldri hatt gulrotmos mellom tærne, men dro en gang avgårde med jakkelommene fulle av splitterter...
Cata Skrevet 23. juli 2006 #11 Skrevet 23. juli 2006 Jeg visste det var en grunn *puster lettet ut* Men det der i punkt 3 holder ikke, altså. Riktignok slipper jeg å lete i bleieposen, men nøklene ser ut til å leve sitt eget liv selv uten barn i nærheten.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #12 Skrevet 23. juli 2006 Disse tingene du nevner her er jo bare kosen, Bjørnsdatter. Det er når de blir 13+ at jobben starter og sjarmen forsvinner.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. juli 2006 #14 Skrevet 24. juli 2006 Jeg lo så jeg grein da jeg fant denne, kjente igjen alle punktene, og er helt enig i at det er dette som er sjarmen Særlig det med å sjekke skoa før man tar dem på, og hvor ble nøklene av? Jeg leita i tjue minutter før jeg fant dem i gryteskapet sist...
Azi Skrevet 24. juli 2006 #15 Skrevet 24. juli 2006 Kjente meg kun igjen de siste 3! De barna er nå herlig da. Kunne ikke vært foruten!
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #17 Skrevet 24. juli 2006 Du slipper å tørke mat fra veggene og bli vekket klokken 06.00 av at noen trykker en tåteflaske inn i øret ditt. Du slipper besværet med å sjekke om det ligger noe gjemt i skoene før du tar dem på deg, eksempelvis kokte gulrøtter. I så tilfelle har man valget mellom å komme for sent til møtet eller gå resten av dagen med gulrotmos mellom tærne. Saker og ting ligger der du sist la dem fra deg, og du slipper å fundere på om nøklene, som nettopp lå på kjøkkenbordet, kanskje har havnet i skittentøykurven eller i posen med brukte bleier. Du kan snakke i telefonen uten at noen får det for seg at ledningen egner seg utmerket godt til noe man kan henge og slenge seg i, hvorpå telefonrøret forlater øret og havner med et smell i nærmeste vegg. Du kan gå og handle uten at noen river ned hermetikkbokser fra hyllene eller tomater fra grønnsakdisken, eller fyller barnevognen med buljongterninger som du senere glemmer å betale for siden du ikke visste at de var der. Du kan gå til møtet i trygg forvisning om at idet du åpner møteplanleggeren eller filofaxen ramler det ikke ut legoklosser eller små lekebiler. Du får posten samme dag som postbudet stapper brevene gjennom brevsprekken, og ikke en uke etter når du støvsuger og finner halvt opptygde brev bak sofaen. Du slipper å gjennomsøke en haug med brukte bleier for å se om den lille mutteren du savnet til støvsugeren på naturlig vis har åpenbart seg igjen. Du kan ta en middagslur uten å bli akkompagnert av et enmannsorkester på kasseroller og gryter som synes det er rasende festlig å imitere Phil Collins. Ingen får det for seg at kanskje også den lille japaneren i videomaskinen gjerne vil ha vafler eller popcorn. Du kan ha et sexliv som ikke innledes med frasene «tror du vi rekker det» eller «sover hun/han?» Du kan lese en bok uten at side 63 mangler, eller uten å finne en tegning av en tilsynelatende katt eller en mulig kanin på side 85. ← Dette høres da sjarmerende ut...bortset fra det med sex'n...
*Sunny* Skrevet 24. juli 2006 #18 Skrevet 24. juli 2006 Haha, så bra! Har noe å glede meg til skjønner jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå