Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #1 Skrevet 22. juli 2006 Jeg antar at det vil være uetisk for en lærer å ha forhold til en elev, selv om det er voksne elever. Finnes vel noen regler for dette går jeg ut fra. Men er det lov å sjekke opp læreren når man er ferdig med utdanning? Dvs har læreren lov å la seg sjekke opp? Eller må en bare fortsette å drømme. Det er vel i hvert fall lov
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #3 Skrevet 22. juli 2006 Hvordan er egentlig reglene, når en elev er over 18 år kan hun jo gifte seg med læreren. Men litt kjedelig hvis han da får sparken
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #4 Skrevet 22. juli 2006 Er nok ingen regler mot å date tidligere elever. Jeg hadde en lærer på videregående som var gift med en tidligere elev av seg.. og han var i tillegg ganske mange år eldre.. men han hadde nå fortsatt jobben sin:) Så om du alt er en tidligere elev så vil jeg si: go for it;)
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #5 Skrevet 22. juli 2006 Hvordan er egentlig reglene, når en elev er over 18 år kan hun jo gifte seg med læreren. Men litt kjedelig hvis han da får sparken ← Jeg vet ikke. Om du er atten og han er mye eldre enn deg, så tenk nu godt igjennom det. Det kan vel ikke være ulovlig så lenge du ikke går på den skolen lenger?
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #6 Skrevet 22. juli 2006 Er nok ingen regler mot å date tidligere elever. Jeg hadde en lærer på videregående som var gift med en tidligere elev av seg.. og han var i tillegg ganske mange år eldre.. men han hadde nå fortsatt jobben sin:) Så om du alt er en tidligere elev så vil jeg si: go for it;) ← Spørs kanskje litt på om læreren innleder forholdet 3 år etterpå også, eller 3 uker
BlueEyes Skrevet 23. juli 2006 #7 Skrevet 23. juli 2006 Spørs kanskje litt på om læreren innleder forholdet 3 år etterpå også, eller 3 uker ← Nettopp. Han kan nok risikere refs hvis det virker sannsynlig at det romantiske forholdet ble innledet før lærer/elev-forholdet var over. Og selv om det ikke strider mot norsk lov, så kan det allikevel tenkes at forhold til tidligere elever ikke tillates ved enkelte skoler (særlig religiøse privatskoler).
Viviwoom Skrevet 23. juli 2006 #8 Skrevet 23. juli 2006 Husker en av lærerne våre på videregående flyttet inn sammen med ei i klassen vår. Hun var 17 og han var vel i 30-årene ett sted. Det var helt greit for skolen. Etter at det tok slutt, så slo han seg visst sammen med en annen av elevene sine. Så da er det vel ok hvis eleven er over 18. Litt refs får h*n nok, men mister neppe jobben sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå