Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk vitnemål i posten i dag (som verdisending) og synes egentlig at det er ganske simpelt med tanke på at jeg har fullført 4 år med høyere utdanning. Hvorfor er det liksom så mye mer stas å få fagbrev? De som får fagbrev får jo diplom til å henge opp, og en slags seremoni hvor det blir delt ut.

Noen som er enige/uenige med meg i dette? Jeg synes det burde være en slags feiring/seremoni for oss høyere utdannede også!! :sur:

Gjest Virvel
Skrevet

Vi hadde seremoni da jeg gikk ut av høyskolen i våres, men vi fikk ikke vitnemålene der og da, de kom i posten et par uker senere. :roll: Dessuten var hele opplegget skikkelig langtekkelig, bare masse taler fra folk vi aldri hadde hørt om, og de pratet og pratet og pratet... Trodde aldri det skulle ta slutt. :Gjesp: Og det verste var at de insisterte på samle alle helsefagstudentene til én felles avslutning, og dermed ble det ikke plass til at vi kunne ha med familie. Hva er vitsen da? Triste greier.

Skrevet

Så kjipt, Virvel. :(

Håper de har bedre opplegg på HiB.

Skrevet

Jeg fikk det ikke som verdisending en gang! Bare vanlig post.. Blei litt skuffa, trudde det skulle være litt "større" å bli ferdig med 4-års utdanning. Vi hadde en lignende avslutning som Virvel, bortsett fra at de samlet alle studentene som var ferdig med en større utdanning - derfor var det mange andre enn bare oss der! Masse taler fra mennesker vi heller ikke hadde hørt om.. Skuffet...

Ja, jeg vil også ha en fin og høytidelig avslutning! :bukke:

Gjest gjest1
Skrevet

Vi kom på en avslutning hvor rektor holdt tale (hun ble rektor i april) og hun gråt og gråt og fortalte at vi alle var slike flotte elever hun hadde hatt et fint år med. Hei hallo? Hun hadde hatt oss 2 måneder, og aldri satt sin fot i klasserommet. Kanskje hun hadde kopiert hun forrige rektoren sin tale? :ler:

Så var de stolt av å presentere en mann fra svisj country, som tok en trall for oss på 8 vers.

På toppen av det hele kom avdelingslederen og tryglet på sine knær om han kunne si hei til meg. Dette var mannen som utviste meg av noe han TRODDE var riktig, som ikke var det. Rasshøl!

Vitnemålet kom i posten her og.

Føler jeg har gått på en skole for retarderte.

Skrevet

Vi hadde høytidelig sermoni hvor vi fikk utdelt vitnemålet. Tale fra dekan, musikkinnslag, flere talere og full oppslutning fra familie. Høytidelig og fin avslutning på et langt studie.

Gjest Gjest
Skrevet

Heh, det har jeg aldri tenkt på, men vil tro at noen av profesjonsutdaningene har mer høytidelige "greier". Kan i hvert fall huske en svært så høytidelig og pompøs immatrikulering ved en av disse i sin tid (men jeg fullførte ikke studiet).

Hvis man vil ha fint diplom i ramme på veggen kan man kjøpe det på nettet. Men jeg kan være enig i at det ville vært ok å ha et formelt og opphengbart bevis i form av et diplom e.l selv om man "bare" har en bachelor.

Gjest gjest1
Skrevet
Vi kom på en avslutning hvor rektor holdt tale (hun ble rektor i april) og hun gråt og gråt og fortalte at vi alle var slike flotte elever hun hadde hatt et fint år med. Hei hallo? Hun hadde hatt oss 2 måneder, og aldri satt sin fot i klasserommet. Kanskje hun hadde kopiert hun forrige rektoren sin tale? :ler:

Så var de stolt av å presentere en mann fra svisj country, som tok en trall for oss på 8 vers.

På toppen av det hele kom avdelingslederen og tryglet på sine knær om han kunne si hei til meg. Dette var mannen som utviste meg av noe han TRODDE var riktig, som ikke var det. Rasshøl!

Vitnemålet kom i posten her og.

Føler jeg har gått på en skole for retarderte.

:hoho:

Heh, det har jeg aldri tenkt på, men vil tro at noen av profesjonsutdaningene har mer høytidelige "greier". Kan i hvert fall huske en svært så høytidelig og pompøs immatrikulering ved en av disse i sin tid (men jeg fullførte ikke studiet).

Hvis man vil ha fint diplom i ramme på veggen kan man kjøpe det på nettet. Men jeg kan være enig i at det ville vært ok å ha et formelt og opphengbart bevis i form av et diplom e.l selv om man "bare" har en bachelor.

Jeg fikk masse diplomer fra min forhenværende :sjarmor: Han lagde de i Powerpoint :)

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet. Reglene.

Arwen (mod)

Endret av Arwen
Gjest -eline-
Skrevet

Det er vel ganske så vanlig at det ikke er noen sermoni etter avsluttet utdanning... Ikke engang på NTNU/NTH (gløs) har de slikt, og de har faktisk mange tradisjoner for det meste, immatrikuleringa er i hvertfall meget høytidlig, men avslutning har de ikke.

Selv var jeg ferdig med graden min i England i sommer og der hadde vi skikkelig høytidelig sermoni, alle hadde kappe, "hood" & firkanthatt, alle lærerne var kledd i kappe, hatt og "hood" (eller lignende) fra det universitet de hadde gått ut fra (mye merkelig påkledning ja :ler: ). Vi var vel ca 400-500 studenter, alle ble ropt opp en etter en, siden sermonien ble holdt i en stor katedral så hadde de aller fleste 3-4 ekstra billetter til familie og venner/kjæreste. Ganske mange mennesker, tror jeg aldri har vært så nervøs for å snuble før :sjenert: Jeg synes det var en super avslutning, skulle ønske vi hadde tradisjon for noe liknende i Norge, blir ikke helt det samme å få vitnemålet i posten nei.

Skrevet

Vi hadde en form for avslutning om jeg ikke husker feil. Alle var pent pyntet (mange i bunad) og vi kom opp en og en og fikk karakterutskriften. Dette for det endelige vitnemålet ikke var klart enda.

Skrevet

Det er kanskje forskjellig praksis rundt forbi altså. Men, det er godt jeg ikke er alene om dette :) Det burde være noe mer høytidelig rundt det. Moren min sa her en dag: "Å, ja er du ferdig nå ja? Jeg trodde du hadde et år igjen.." Moren min glemmer ganske fort, men hadde ikke glemt det hvis det var mer ståhei rundt det.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...