Gå til innhold

stuffing og saus til kalkun

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan lager dere stuffing, og hva gjør dere med den når kalkunene er ferdig stekt??? Noen gode tips for å få en skikkelig god kalkun saus???

Takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker kun medisterfarse inne i kalkunen jeg. Farsen blander jeg med litt salt, pepper og muskat for å få mer smak.

Når de gjelder sausen så koker jeg kraft fra innmaten som følger med kalkunen og lager saus ut i fra dette. I tillegg har jeg i litt brunost (og de vanlige ingrediensene i sausen) for å få mer smak.

Skrevet

Medisterfarse inne i kalkunen...Bruker du denne farsen som tilbehør etterpå da???? Jeg har bare hatt epler og svisker i, men dette har jeg kastet når kalkunen er ferdig stekt....

Skrevet

Det er selvfølgelig meningen at du skal spise stuffingen! Kalkunen vaskes og rengjørest grundig på innsiden, slik at stuffingen kan hentes ut med skje og serveres i separat skål når kalkunen er ferdigstekt. Meningen er BÅDE at kalkunen skal ta smak av stuffingen, og at stuffingen skal få god smak av kalkunen. Du finner oppskrift på en god stuffing i prior sitt kalkunhefte, den øverste av de tre som står der. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...