Gå til innhold

fly med baby 6 mnd.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ut å fly med vår lille gullunge på 6 mnd. Noe jeg bør tenke på i den anledning? Har hørt om amming ved take-off og landing pga. lufttrykket. Noen som har erfaring/peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis babyen bruker smukk, kan det hjelpe litt og ved landing og take off.

Vi fløy med snuppa da hun var 6 mnd. Jeg amme ved take off, men ved landing sov hun. Men det gikk bra, men hun har aldri hatt problemer med ørene når vi har flydd, det er jo store forskjeller.

Syntes det gikk veldig greit og fly med henne da hun var baby.

Gjest Jamila
Skrevet

Det er kun ved landing det er et lufttrykk problem. Voksne klarer å utlikne trykket selv, men barn bør ha litt hjelp til det. Å amme, gi smokk eller flaske ved landing er det beste for å hjelpe barnet til å utlignet trykket i ørene.

Skrevet

Barnet bør sitte eller holdes oppreis ved avgang og landing. Trykket i ørene blir større om barnet ligger.

Gjest gjesta
Skrevet

Husk å bestille "babyseng" når du bestiller billetter.

Da får du plass helt foran. De har kun noen få til rådighet.

Skrevet
Barnet bør sitte eller holdes oppreis ved avgang og landing. Trykket  i ørene blir større om barnet ligger.

Hvis barnet vil amme vil jeg si det er det beste, for selv om det er bra at barnet holdes oppe/sitter, så gjør sugingen på brystet at trykket utjevnes. Kanskje blir barnet roligere av det også :)

Gjest Gjest
Skrevet

Vår ville ikke ta puppen, men spiste som en hest av et fruktglass jeg ga ham - det var redningen for oss.

Skrevet

Hei

har flydd to ganger med vår lille gutt. en gang når han var to måneder og en gang når han var seks mnd. Det har vært helt uproblematisk. andre gangen fikk han til og med eget sete :)

smukk/pupp har funket bra for oss, vi har også hatt med sukkervann (smertestillende for småbarn) som vi brukte. det gjorde smukken mye mer spennende. dessuten hadde vi med en ny leke som han fikk på flyet, og dermed var minstemann fornøyd :)

Skrevet

Ammer du, så gjør det under takeoff og landing. Jeg gjorde det (bare med en flaske da) med sønnen min. Turen gikk til Bergen og besteforeldre. Ikke ett pip fra han den timen det tok.

Var i Thailand nå i sommer. Hele veien hjem satt det en familie med ett barn som skrek konstant. Og mange andre barn rundt om hylte da flyet tok av og når det landet.

Lurt at barna sutter på flaske eller pupp. De får faktisk vondt i øret sitt og jeg får vondt av de når de setter i gang *stakkars små*

Skrevet

Og ved take-off: Ikke start med flaska/puppen for tidlig. Jeg har flere

ganger sett barn som har fått mat og som har rukket å bli mette

før omsider flyet er i lufta.

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Om du skal fly med baby, kan du finne mye nyttig på BarnOmbord

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...