Gjest indiangranny Skrevet 30. desember 2002 #1 Skrevet 30. desember 2002 Hei :D Min mann går hjemme fortiden fordi han han er syk meget sterk mellallergi og sterke medisiner.Han skal over på attføring å bli skolert til et annet yrke.Han hater og gå hjemme men må det grunnet sykdommen. Han klarer ikke å jobbe i bakeriet mer grunnet dette og da forværrer pusten hans.Jeg sa til han kom deg over på attføring helsa de først,men som sagt han er utlending alt det negative som sier om dem har han det ikke lett. Han var på trygdekontoret med sykemeldingen og sa at kan ikke dere kontakte arbeidskontoret så jeg kommer ut i jobb.De sa at han måtte gå på sykemelding et år før han kunne bli attført.Han sa at han følte seg som en snylter på staten for å være hjemme og ikke gjøre noe for pengene.Hun sa at du har betalt skatt og du sakl ut i jobb ettehvert men bruk tida til å slappe av og få an bedre helse. Han var litt lettere til sinns når han gikk der i fra og og når slike linker dukker opp på Kg blir han lett deppa. Klart han er klar over at menge jukser og trikser med trygden,men ikke ta alle over en kam.
Kristian (71) Skrevet 30. desember 2002 #2 Skrevet 30. desember 2002 Nå er ikke jeg sikker på hvilken link du refererer til her, og jeg skjønner at dette føles leit for din mann indianlady om han føler seg mistenkliggjort. Men, nå er det slik at uansett hva man ønsker/velger å diskutere her på KG, så vil det alltid være en eller annen som føler seg mistenkliggjort, tråkket på osv. uten at det er hensikten til den som starter innlegget... det er ikke til å unngå. At trygdemisbruk foregår i dette landet er det liten tvil om, det er avdekket mange tilfeller av dette. Det må derfor være lov å diskutere et slik problem uten at de som mottar trygd i en eller annen form skal føle at kritikken er rettet mot akkurat "meg". Har man en grunn til å heve trygd skal man ikke behøve å føle seg mistenkelig gjort, man vet selv hvorfor man mottar denne trygden. På samme måte så vet de som mottar trygd på feil grunnlag meget godt at det er de som ødelegger for andre som trenger det.
Tusenfryd Skrevet 30. desember 2002 #3 Skrevet 30. desember 2002 Jeg vet ikke hva Lea har tenkt, hun kan få svare selv. MEN jeg tolket det helt klart som om hun mener friske, late mennesker som ikke gidder å jobbe. Dette sier hun i hvert fall flere ganger, og understreker at mennesker kan være syke og se friske ut og at det ikke er de hun mener. Og da tror jeg på at det er det hun faktisk mener. Som hun sier. Jeg er helt enig med Lea.
Gjest Lea Skrevet 30. desember 2002 #4 Skrevet 30. desember 2002 Jeg skal med glede svare på denne! :D Meningen med mitt innlegg var, som Tusenfryd sier, rettet mot de som ikke GIDDER å jobbe, som velger å leve på sosialstøtte av ren latskap! Etter hva jeg vet jobber din mann hardt og hvis han blir syk av denne jobben skal han selvsagt få trygd, slik som alle andre syke har krav på. Og det ser jo ut som han VIL jobbe, men må finne en annen jobb. Da ramler han ikke inn i den gruppen jeg siktet til i mitt innlegg! Håper at mannen din finner seg en "bedre" jobb snart!
Silfen Skrevet 30. desember 2002 #5 Skrevet 30. desember 2002 Jeg tolket heller ikke Leas link slik. Og Indianlady: jeg tror du får det mye bedre om du slutter å lese tråder ut fra at de omhandler deg eller din mann. Vi vet alle hvilket forhold du er i og jeg tror at om noen har problemer med deg, din mann eller hva dere gjør, så har de mot nok til å ta det opp med deg direkte. Dette er ikke stygt ment på noen måte, jeg har bare ett inntrykk av at du ofte føler deg veldig truffet når det er tråder som omhandler utenlandske og i dette tilfellet; trydgesnylting.
Gjest Lea Skrevet 30. desember 2002 #6 Skrevet 30. desember 2002 Jeg kan på en måte skjønne at Indianlady blir litt "paranoid" jeg! Det er nok ikke sjelden at hun havner i situasjoner der det blir "slengt dritt" etter henner og/eller mannen. Bare fint å få en anledning til å forklare seg. Det hadde vært verre om Indianlady hadde trodd jeg mente henne og hennes mann med den tråden. Men som andre har sagt her, jeg har nevnt flere ganger hvilken "gruppe" jeg sikter til og at det ikke har noe med rase eller hudfarge å gjøre. Heller ikke de med synlige eller usynlige sykdommer og handikap. Uansett har jeg inntrykk av at både Indianlady og hennes mann har en arbeidsmoral etter min smak. De er mennesker som faktisk ikke gir seg, til tross for sykdom. Det er slike forbilder vi trenger.. folk som faktisk jobber til tross for at de kan få støtte/trygd. Bare så det er sagt: Jeg skjønner godt de som velger å motta trygden også og som ikke har muligheten til å gå ut i arbeidslivet. (Det er pokker så lett å bli misforstått her inne, så det er best å forklare seg skikkelig fra alle kanter ) Synes at Indianlady fortjener en stor applaus for den innsatsen hun gjør jeg! Flere burde hatt denne arbeidsmoralen!
Silfen Skrevet 30. desember 2002 #7 Skrevet 30. desember 2002 Nettopp, Lea. Derfor syns jeg at Indianlady burde koste på seg å slappe av litt
Gjest Lea Skrevet 30. desember 2002 #8 Skrevet 30. desember 2002 Det kan du trygt gjøre Indianlady! Vi som har lest innleggene dine VET hva du står for, så du har ikke noe å bekymre deg over. Likevel forstår jeg godt at dere er vant med å møte fordommer. Det er mange som har ødelagt "mørkhudede" (er det lov til å kalle dem det?) sitt rykte. De må ofte ta i ekstra for å bevise at de duger! Og jeg vil gjerne tro at de faktisk duger like bra som oss nordmenn!!!
Gjest indiangranny Skrevet 30. desember 2002 #9 Skrevet 30. desember 2002 Hei Lea og Starfish. Takk for oppklaringen ,det er bare det at vi har fått slengt mye dritt etter oss når vi har vært ute. Jeg forstår at jeg ikke må bli så hårsår kall det gjerne paranoid.Vi gjør bare så godt vi kan her Norge.Min mann må jobbe litt ekstra for å bli værdsatt her i Norge. kjempe klem yil dere begge hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå