Johanna Skrevet 30. desember 2002 #1 Del Skrevet 30. desember 2002 Luerer på om det er noen som har oppskrift på valdorfsalat? Skal ha kalkun på nyttårsaftenen, og så lå det ikke oppskrift i lamme den noe det pleier å gjøre. Så da håper jeg at det er noen snille her på kg som har oppskrift på den da. På forhånd takk. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 30. desember 2002 #2 Del Skrevet 30. desember 2002 Har akkurat tatt min kalkun opp fra fryseren, og der var det med oppskriftshefte. I følge dette heftet, lager man Waldorfsalat på følgende måte: 3 epler 2 ringer ananas 150 g sellerirot eller 2-3 stilker selleri 100 g druer 1 dl valnøtter dressing: 1 1/2 dl majones 1 1/2 dl kremfløte saft av en sitron 2-3 ts sukker Epler, ananas og sellerirot skjæres i terninger (stilkselleri i skiver). Druene deles i to og nøttekjernene grovhakkes. Pisk kremfløten og bland den med majones, sitronsaft og sukker. Bland alt forsiktig. Pynt med druer og valnøtter. Har aldri prøvd å lage Waldrofsalat selv, så jeg håper at denne oppskrifta funker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johanna Skrevet 30. desember 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 30. desember 2002 Tusen hjertelig takk for et raskt svar. Nå skal jeg på butkken og kjøpe ingredienser til salaten. Du får ellers ha et riktig godt nyttår Gyda. Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå