Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leser ofte at mange av de gravide holder inn magen den første tiden etter den positive testen.

Er det ikke skadelig å holde inn magen?

Videoannonse
Annonse
Gjest *Just-Me*
Skrevet

aner ikke, har ikke hørt om det, men men

*følger med*

Gjest gjest1
Skrevet

Det er helt sikkert litt slitsomt i lengden, men farlig for fosteret kan jeg ikke tro at det er. Det ligger jo godt beskyttet inne i livmoren, og er enno knøtt lite.

Skrevet

Nei, det kan da umulig være farlig?

Gjest Bertine
Skrevet

Tviler på at det er farlig... enenste jeg kommer på er at om en holder magen inne, så puster enn ikke så godt som til vanlig.. En puster mer overfladisk..

Skrevet

Det er vel gjerne de første 12 ukene hvor det ofte er "hemmelig" at en er gravid at det er aktuelt å holde inn magen, og før den tid så ligger fosteret langt nede i magen, og livmoren har ikke kommet over skambenet engang. Kan aldri tenke meg at det er farlig på noe vis.

Skrevet
Jeg leser ofte at mange av de gravide holder inn magen den første tiden etter den positive testen.

Er det ikke skadelig å holde inn magen?

Skadelig or not - men hva i helsikken er POENGET i å holde inn magen!?!? :klø:

Skrevet

Det tviler jeg vel på - me har ikke peiling.

Er nå i uke 14, var med ut på byen i går, og da er d trangt.. Prøvde et par ganger å dra inn magen for å komme fram... Men det var bare vondt og slettes ikke lett..

Skrevet

Fostere ligger jo under 7 lag hud,fett osv. Men hvordan i huleste skal man klare å holde inn magen når man først har begynt å få mage?

Første svangerskap da jeg var rundt 8 mnd. Prøvde jeg å holde inn magen for å gå forbi noen! Men det gikk dårlig gitt! :ler:

Skrevet

Mine magemuskler holdt magen min inne hele svangerskapet (ref. jordmor). Ikke det at de er noe spesielt sterke ;) Så nei, det kan umulig være skadelig. Men hva er nå poenget med det da? Det er tungt i lengden! :D

Jeg fikk en bitteliten gravidmage, egentlig. (jenta var 3020g ved fødsel) Søstra mi hadde myyye større mage enn meg i uke 30, enn det jeg hadde da jeg fødte!

Gjest gjest1
Skrevet

Det er jo ikkje ein skikkeleg gravid mage som blir holdt inne dei første vekene av svangerskapet, men masse luft!

Grunnen til at eg held inne magen når eg er blant folk er at eg ikkje vil sjå ut osm eg er i 5 mnd når eg berre er 6 veker på veg!

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er ikke skadelig å holde inn magen når man er gravid - har faktisk lest i et eller annet info-hefte eller ei bok (men hvor? :klø:) at det kan være bra å stramme/holde magen - fordi det er lurt å holde magemusklene i form! ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Selv er jeg ikke i stand til å stramme magen like mye som før jeg ble gravid - og jeg er bare 7 uker på vei. Skal snart i bryllup og har en kjole hvor jeg bruker hold-in strømpebukser under. Jeg gruer meg litt til det, og lurer på om ikke det blir kjoleshopping istedenfor.

Skrevet
Selv er jeg ikke i stand til å stramme magen like mye som før jeg ble gravid - og jeg er bare 7 uker på vei. Skal snart i bryllup og har en kjole hvor jeg bruker hold-in strømpebukser under. Jeg gruer meg litt til det, og lurer på om ikke det blir kjoleshopping istedenfor.

Brukte korsett da jeg var 12 uker på vei, og det holdt godt inne alt av "fett og luft" som var det eneste som var mage da.

Kunne faktisk "fjerne" det meste av magen med det til ca 18. uke. (Men så kom babymagen, og nå går det nok ikke så mye lenger.)

Det var hverken ubehagelig eller plagsomt for magen som jeg kunne merke. Tviler på at baby kjennte noe til det.

Gjest gjesta
Skrevet
Skadelig or not - men hva i helsikken er POENGET i å holde inn magen!?!? :klø:

Tror poenget var å holde graviditeten skjult de 3 første mnd.

Skrevet

Magen blir også litt slappere pga hormoner.. Alle musklene blir det. Hihi..

I begynnelsen hos meg, føltes det som om alt ble dyttet oppover, og jeg fikk valk OVER navlen.. Hurra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...