Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, nå har jeg bestemt meg; det er ingen vei utenom en avfarging av håret. Er såå lei av sort hår og vil ha tilbake min vanlige farge; mørk blond. Satser på en lys brunfarge altså.

Hvor får jeg kjøpt avfarging (dyrt?) ?

Hvor mye bør jeg ha? (langt, men ikke så tykt hår)

Kan jeg farge håret med glansvask umiddelbart etterpå? (regner med at fargen etter en avfarging kan bli ganske så stygg..)

(Har ikke råd til å gjøre det hos frisør, så krysser fingrene for at det går bra.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lanyah
Skrevet

Hm...! Avfarging er på prislinje med en vanlig hårpakke (dvs. 100,- lapp). Men det er vel veldig få som selger det, slik som jeg har sett iallfall. Tror du må litt på jakt.

Jeg hadde nokså mørkt hår og prøvde avfarging, og det ble nokså et merkelig resultat! :ler: Som regel etter en avfarging så farger en det, så jeg tror du må opp i noe sterkere enn glansvask, toner går bra! Men med glansvask vil jeg tro det blir veldig skjoldete. Av mengde tror jeg du må ha to pakker (viss det var sånn du mente det...) Det er hva jeg har erfart og lært! :) Håper det ordner seg...! :) Gi gjerne en lyd om hvordan det gikk!

Lykke til!

Skrevet

HM har avfarging, fra Garnier og L'orèal.

Det blir nok litt orange og flott av det, men sleng oppi en farge for å dekke, så blir det nok bra.

Gjest Dallandra
Skrevet

Avfarging sliter sinnssykt på håret, bare så du vet det. Iallfall på håret mitt. Jeg angrer som en hund på at jeg gjorde det, for nå må jeg kure det halvlange håret mitt litt for ofte for å holde det sånn noenlunde samarbeidsvillig, og håret mitt er vanligvis verdens bløteste og mykeste (har f.eks. aldri hatt behov for å gre håret, det floker ikke) trass i jevnlig farging i mange år. Håret mitt nå er tørt og floker og huff. Om det er bedre å få det gjort hos frisør vet jeg ikke, men jeg ville iallfall anbefalt deg å ta en prat med en frisør før du setter i gang.

Skrevet

Jeg vet at avfarging sliter på håret, men heller det enn å gå rundt og være misfornøyd med håret sitt til evig tid altså. Hår vokser ut igjen, ergo kommer det ikke til å være slitt, tørt og ødelagt for alltid :)

Takk for dere som svarte! Skal ta meg en titt innom H&M og ta med meg to pakker + en toner (lyst til å forklare hva det er Lanyah? Litt grønn :sjenert: )

Skrevet

toner= permantent farge ?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vurderer også å gå fra mørkt til lysere hår. Tenker kanskje å gjøre det ved å legge inn maaaasse tette striper. Avfarging gjorde jeg en gang før, da jeg gikk fra rødsvart til lysebrunt hår. Da ble resultatet først orange, men etter å ha farget det i en bruntone ble det ganske bra. Men slitt. Så hårkur er et must! :ler:

Skrevet
toner= permantent farge ?

Toning er farge som varer i en rundt 20 vask, avhengig av merket.

Skrevet

Kan jeg finne en slik toner på H&M?

Noen som kan anbefale meg en hårkur så jeg kan begynne å pleie det stakkars håret mitt med en gang etterpå?

:)

Takk for all hjelp!

Skrevet

Ja, HM selger tonere også. Fra egenproduksjon og Casting i hvertfall.

Gjest Lanyah
Skrevet

Jepp, stemmer det toner er av grad 2 (permanent er grad 3), så det holder opp til 24 vask (avhengig av merket)! :)

Siden håret ditt blir ganske slitt etterpå, så ville jeg kjøpt meg Redken Extreme hårkur, den er knallgod!:) Jeg brukte den på mitt slitte hår og mitt var VELDIG slitt, det ble mye bedre, fordi jeg merket at håret knakk mindre når jeg børstet det og sånn! Så jeg sverger til en kur fra Redken! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Har du ca samme farge som mitt til vanlig? Mitt var jo sort før, og jeg brukte 3 bleikepakker. Da var håret mitt helt kritt hvitt :overrasket:

Så fant jeg bare den fargen som lignet mitt mest, og farget over. Så slipper jeg ettervekst mer :)

Gjest Lanyah
Skrevet

Det der gjorde jeg også, men mitt ble sort selv om jeg skulle ha en mellombrun farge...! Men en må huske på at om håret er veldig slitt, trekker det til seg mye farge. Så om håret er veeeldig slitt så kan fargen fort bli MYE mørkere enn det egentlig skulle være...! Og om håret er så lyst fra før av og en skal farge det brunt, så kan en noen ganger få grønnskjær (viss en ikke da velger en farge med varme farger som rødt)...

Alt spørs hva tilstand håret er i..., og det er ikke alltid en kan vite...! ;)

Skrevet
Siden håret ditt blir ganske slitt etterpå, så ville jeg kjøpt meg Redken Extreme hårkur, den er knallgod!:)

En slik hårkur, hva er prisen på den? Og hvor får man kjøpt en slik en?

Har en følelse av at alt dette kommer til å bli dyrt :ler:

Har du ca samme farge som mitt til vanlig?

Som ditt, bare bittelitt mørkere (ikke mye). Det er som ditt på sommeren, da blir det bleket av solen.

*

Så i bunn og grunn bør jeg:

- Ta to pakker med avfarging

- Farge håret med en toner etterpå, som gjerne er lysere enn det resultatet jeg vil ha (hvor mye lysere? Vil ikke ende opp med mørkt hår igjen!)

- Kjøpe hårkur og kure det ofte (hvor ofte?)

Snille, snille jenter som har peiling på hår :)

Skrevet

Husk å bruke fargekartene i butikken. Ikke stol på bildet på pakningen, de lyger alltid.

Spør om råd i butikken, de skal kunne vite noe, men kan selvfølgelig ikke garantere noe, det kan jo heller ikke frisøren.

Gjest gjest1
Skrevet

Vil du ha fargehjelp forresten? :)

Nå har det seg sånn at jeg farget mitt mens de gamle dreadsene var der, mao var det veldig veldig tørt og fargen satte seg som lim. Men det skal jo funke tror jeg!

Gjest Lanyah
Skrevet

Dyrt er det..., nå er jeg fattig da, og har ikke de hårproduktene jeg ønsker meg...! :icon_frown: Jeg merker håret mitt er mye vanskeligere når jeg ikke bruker skikkelige produkter... Redken er et dyrt merke..., dessverre... Kuren ligger opp imot 300,-!

MEN, jeg er også fornøyd med Define sin proteinkur! Den brukte jeg en gang som kriseløsning da jeg hadde lite peng..., kom ut fra frisøren og kunne så vidt ta i håret før det knakk og var helt tyggis, tok ein STOR dæsj av den (vet jeg ikke trenger å ta mye, men jeg måtte det da, tro meg :ler:), og håret ble glatt igjen som før! :) Men det var jo forsatt litt slitt..., men håret blir ikke fint igjen på 1-2-3 da.

Kur det når du føler for det!, det sies jo 1-2 ganger i uken.

Skrevet

bestill hårkuren på nettet!

Gjest Lanyah
Skrevet

Jepp, det ville jeg også ha gjort! Mye penger å spare! :)

Gjest Dallandra
Skrevet

Husk at kuren virker bedre med temperatur, så ta den i på morgenen en dag du har fri, og sett deg ut i sola hvis det er fint vær. Tull et håndkle rundt, så blir det varmere. Når håret mitt har vært ordentlig ute og kjøre har jeg tatt kur i tørt hår på kvelden, og tatt i så mye at håret har blitt "metta" så har jeg dratt et gammelt putevar over puta og ligget med kuren over natta. Det funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...