Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har en venninne som har rundet 30, hun er veldig attraktiv og en er en nydelig jente. Hun har ikke vært i noe forhold på mange år. De forholda hun har vært i(par-tre stykker) har virket veldig kjedelige og overfladiske, på en måte. Hun har aldri utstrålt forelskelse og glede over disse mennene...på meg virket de mer som et "pliktløp".

Nei, tror aldri jeg har sett henne kikke på en mann på "den måten" eller hørt henne si at noen er kjekk, sjarmerende etc.

Tør ikke spørre henne rett ut. Hva tror dere? Er hun bare veldig kresen?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Vel, det er ikke akkurat din business om hun er det eller ei er det det da?

neste gang du sitter med henne med en øl på brygga, begynn å diskuter hvordan mannfolka som går forbi ser ut ;) Kanskje du finner ut mer da.

Eller kanskje hun rett og slett syns kjærlighet er no dritt som ikke trengs å bruke krefter på ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Eh nei ikke min business, men er det ikke lov å lure da? Herregud. Er det nødvendig å svare sånn, jeg spør jo bare! Man lurer jo på saker og ting som angår venninner?

Gjest gjest1
Skrevet

Joda, lov å lure, og jeg må da ha lov til å ytre min mening, og jeg syns ikke det er din sak. Hun kan da få være hva hun vil. Vil det forandre noe om hun da skulle være lesbisk?

Hvis du er så nysgjerrig, så får du bare spørre henne rett ut da, istedenfor å gå rundt å lure.

Skrevet

Det er mulig at hun føler seg bedre uten menn, men det trenger ikke nødvendigvis bety at hun er lesbisk. I tillegg så betyr det lite at hun er attraktiv, da det kommer an på øyet som ser. Dersom du lurer på om hun er lesbisk er det lite annet du kan gjøre enn å spørre henne. Men som Chic sier, forandrer det noe? Jeg har ei venninne som vi alltid har visst at har vært lesbisk, men som ikke har sagt det direkte. Det har ikke vært et samtaleemne, fordi hun er som hun er uansett.

Det at din venninne ikke kommenterer om gutter er kjekke eller ikke sier vel mer om at hun kanskje vil ta vare på seg og sine interesser først, og så får en eventuell partner komme når hun er klar for det. Det at hun ikke "lyser" forelskelse kan også komme av hennes måte å være på overfor kjærestene sine, her er vi alle forskjellige.

Gjest Gjest
Skrevet

Såklart det ikke forandrer noe! det hadde vært kjekt å kunne være ei hun kan prate med, liksom....Synes det er sørgelig at folk ikke tør hoppe ut av det berømte skapet!

Gjest gjest1
Skrevet
Eh nei ikke min business, men er det ikke lov å lure da? Herregud. Er det nødvendig å svare sånn, jeg spør jo bare! Man lurer jo på saker og ting som angår venninner?

Hmm. Unngikk du å lese resten av innlegget hennes? :klø:

Gjest gjest1
Skrevet

Er du en god venninne så HOLDER du kjeft! Du har lov til å tenke å tro det du vil men sånne ting skal man være VELDIG forsiktig med å bare slenge ut liksom...

Dette tilhører i høyeste grad din venninnes privatliv og du har strengt talt ikke noe med det i det hele tatt.... Det blir anneldes hvis hun betror deg det DA kan du være der som støtte og smtalepartner...... Hva om hun viser seg og ikke være lespisk da?? Tenk hvilket sjokk hun får da?? Tenk å måtte gå å tenke herregud hun tror jeg er leptisk" Snu det om hadde du likt det??

Nei du... Konsentrer deg heller om ditt eget kjærlighetsliv framfor å spekulere i andres!

Dessuten kanskje hun rett og slett har funnet ut at hun lykkeligst alene eller at hun synes dette med forhold er komblisert å vanskelig.... Kan være mange grunner du IKKE vet om!

Gjest gjest1
Skrevet

Ut ifra det du skriver her, kan vi ikke anslå at hun er lesbisk.

Du skriver ingenting om hennes forhold til kvinner, kun om hennes manglende forhold til menn.

Har hun noen gang sett på "den måten" etter en kvinne da? Hva slags interesser har hun? Hvordan er hun?

Gjest Gjest
Skrevet
Er du en god venninne så HOLDER du kjeft! Du har lov til å tenke å tro det du vil men sånne ting skal man være VELDIG forsiktig med å bare slenge ut liksom...

Dette tilhører i høyeste grad din venninnes privatliv og du har strengt talt ikke noe med det i det hele tatt.... Det blir anneldes hvis hun betror deg det DA kan du være der som støtte og smtalepartner...... Hva om hun viser seg og ikke være lespisk da?? Tenk hvilket sjokk hun får da?? Tenk å måtte gå å tenke herregud hun tror jeg er leptisk"  Snu det om hadde du likt det??

Nei du... Konsentrer deg heller om ditt eget kjærlighetsliv framfor å spekulere i andres!

Dessuten kanskje hun rett og slett har funnet ut at hun lykkeligst alene eller at hun synes dette med forhold er komblisert å vanskelig.... Kan være mange grunner du IKKE vet om!

Eh ja. Jeg skal "holde kjeft" som du så normalt sier det. Jeg har IKKE "slengt ut" noe, jeg TENKER inni hodet mitt.

Mitt eget kjærlighetsliv er aldeles utmerket, takk.

Er det varmen som får folk til å svare på et spørsmål på denne måten? Takker Gud for at jeg skrev dette som "gjest" og ikke mitt vanlige KG-navn.

Gjest Gjest
Skrevet

Ut i fra hva du skriver om henne så er det ingen som kan si at hun er lespisk, trenger absolutt ikke være det ut i fra hva du skriver. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du gidder å spekulere i dette, ville det gjort noen forskjell? Er det så viktig for deg å vite det så kan du jo bare spørre, bedre det enn å "tenke ditt".

Gjest gjest1
Skrevet
Eh ja. Jeg skal "holde kjeft" som du så normalt sier det. Jeg har IKKE "slengt ut" noe, jeg TENKER inni hodet mitt.

Mitt eget kjærlighetsliv er aldeles utmerket, takk.

Er det varmen som får folk til å svare på et spørsmål på denne måten? Takker Gud for at jeg skrev dette som "gjest" og ikke mitt vanlige KG-navn.

Tror folk hadde svart høfligere da :ler: faktisk. Det har skjedd før..

Sissi var jævlig ufin, ja.

Skrevet
Har hun noen gang sett på "den måten" etter en kvinne da?

Jeg er ikke lesbisk men kan meget vel kaste ekstra blikk etter flotte kvinner. Enkelte kvinner er bare utrolig flott og utstråler ett eller annet som fenger meg et øyeblikk.

Så det med å se etter en kvinne "på den måten" er langt fra et tegn på at noen er lesbisk.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Jeg er ikke lesbisk men kan meget vel kaste ekstra blikk etter flotte kvinner. Enkelte kvinner er bare utrolig flott og utstråler ett eller annet som fenger meg et øyeblikk.

Så det med å se etter en kvinne "på den måten" er langt fra et tegn på at noen er lesbisk.

Kanskje ikke et tegn, men det kan kanskje sees som et kriterium.

Grunnen til at jeg spurte om det, var at trådstarter spesifiserte at venninnen aldri så på menn. Å være lesbisk handler mer om ens forhold til kvinner, enn om manglende forhold til menn.

Endret av Sukkerert
Gjest Gjest
Skrevet
Kanskje ikke et tegn, men det kan kanskje sees som et kriterium.

Grunnen til at jeg spurte om det, var at trådstarter spesifiserte at venninnen aldri så på menn. Å være lesbisk handler mer om ens forhold til kvinner, enn om manglende forhold til menn.

TS dette her. Ja det er nok riktig, det. Det er bare det at det er så sjelden å treffe venninner på samme alder som så og si aldri nevner menn: at noen er litt kjekke, at man har truffet noen de likte ekstra godt osv.....

Gjest gjest1
Skrevet
TS dette her. Ja det er nok riktig, det. Det er bare det at det er så sjelden å treffe venninner på samme alder som så og si aldri nevner menn: at noen er litt kjekke, at man har truffet noen de likte ekstra godt osv.....

Kanskje hun foretrekker å holde slikt for seg selv. Eller kanskje hun sjelden forelsker seg.

Det er jo selvfølgelig en mulighet for at hun liker kvinner, men ingenting av det du har skrevet i tråden er en sterk indikator på det. Men så har du fortalt veldig lite.

Jeg synes uansett ikke du skal spørre henne. Dersom hun er homofil, er det opp til henne om eller når hun vil stå fram. Men du har såklart lov til å lure på det.

Gjest gjest1
Skrevet

Tilogmed jenter får ståtiss når Salma Hayek danser i From Dusk till Dawn! :---D

Gjest Gjest
Skrevet

jeg ser heller aldri noen kjekkaser, desverre. derfor har jeg heller ingen å snakke om, "han er så kjekk", osv. men jeg er ikke lesbisk. kanskje for kravstor og overfladisk?

er på samme alder som venninna di, og ganske attraktiv, om jeg må si det selv. likevel, blir ikke nedrent av mannfolk. :riste:

men jeg tror ikke noen mistenker meg for å være lesbe, har vært i et langt forhold og fått barn.

uansett, skjønner at du lurer. er da lov det, men kanskje lurt å holde det for deg selv ja. :Nikke:

Gjest gjest1
Skrevet

Tja..umulig å si, du. Vi som leser her vet jo lite om denne personen, da! Men jeg synes ikke det er frekt å spørre forsiktig, og litt humoristisk, i den rette settingen...for eksempel på fest eller lignende, hvis temaet kommer opp....

Nå til dags bør ingen bli fornærmet over et slikt spørsmål- det er jo like naturlig som alt annet.

Mange er sammen med folk av det motsatte kjønn uten å egentlig "ville" det- er nok pga samfunnets normer, venner/familie/ikke "funnet seg selv". Jeg kjenner to typer som har vært samboere med jenter i flere år, og som etterhvert kom ut av skapet ;)

Du får bare spørre forsiktig, tror nå jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

:overrasket: Så man er lesbisk fordi man ikke snakker om kjekke gutter?

Jeg er også en av dem som ikke prater om guttene jeg ser rundt meg. Jeg har nok strenge krav til gutten jeg ønsker å treffe, dessuten er jeg ikke interessert i slike hunks som bare har utseendet med seg. Selv ønsker jeg ikke at andre gutter skal diskutere mitt utseende, og derfor diskuterer jeg ikke utseendet til guttene rundt meg.

Jeg fikk faktisk et indirekte spø fra min søster om jeg er lesbisk siden jeg ikke har noen kjæreste. Sannheten er at jeg tenner på gutter, jenter tenner meg ikke. Men jeg prioriterer ikke noe forhold nå. Jeg sliter såpass med mine egne problemer, så jeg ønsker ikke å blande inn en person så tett innpå meg akkurat nå.

Hvorfor er det egentlig så interessant om veninnen er lesbisk? Er du redd for at hun skal titte på deg i dusjen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...