Gå til innhold

Hva synes dere om Harry Potter og mysteriekammeret?

Hvilket terningkast vil du gi Harry Potter og mysteriekammeret?  

1. 1. Hvilket terningkast vil du gi Harry Potter og mysteriekammeret?

• 2
      0
    • 1
      0
    • 5
      9
    • 3
      1
    • 6
      4
    • 4
      3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en liten stund siden jeg så Harry Potter og mysteriekammeret nå, og jeg synes filmen var veldig bra. Jeg er nå nysgjerrig på hva dere synes om filmen og hviket terningkast dere ville ha gitt den.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fantastisk! Minst like bra som den første, og den var jo overveldende...D er noe m at de har klart å gjenskape miljøet på Hogwart akkurat sånn som jeg så d for meg da jeg leste bøkene. Bare den quidditch-matchen var jo bare helt utrolig.....!!!! Gleder meg til nr 3; Fangen på Azkaban; blir spennende å se hvor uhyggelige de har greid å få til disse skrekkinnjagende desperantene.....

Skrevet

Gir den en 6-er, jeg. Syntest Harry Potter filmene er så utrolig bra! Helt fantastisk spennende filmer! Myyyyye bedre enn Ringenes herre, desverre!

Dance :P

Skrevet

Tror den er bra... satser på at det er en morsom film. Skal se den når den kommer på video. Kinobilletter er altfor dyrt til at jeg spanderer på med det!

Skrevet

Harry Potter er sjefskule greier.

En av de tingene som jeg virkelig liker med de filmene, er Alan Rikman, han som spiller Snape, eller Slur, som oversettelsen er. Det er noe eget over hvordan han snakker; det virker som om vokalene hans bedriver forferdelige handlinger i en dyster og regntung bakgrunn, mens konsonantene hans står på vakt. Rett og slett fantastisk å se.

Det er en sann forferdelse at det ikke er planlagt mer enn syv Harry Potter-bøker..........

Filmen var fabelaktig.....den som bare hadde visst hvordan en lager til et slikt brøler-brev......Jeg skulle ha sendt 100 slike om dagen til President Bush. :hoho:

Milo

Skrevet

Snape er en fascinerende karakter, ja! Flott fremstilt i filmen av Alan Rickman....Han har fått flere sympatiske (merkelig karakteistikk å bruke om denne karakteren) i filmen enn i boken. Lurer så grundig på jvilken side han kommertil å ende på til slutt.......(skjønt jeg tror jeg kan tenke meg frem tild d.....)

Skrevet

Chimp.....

Jeg tror Snape kommer til å være på den gode siden gjennom hele forløpet... rett og slett fordi han er en slags kul bifigur som kompliserer ting. Han er en drittsekk, ja.....men i det minste så er han en drittsekk man kan stole på. Yin og yang....det er noe vondt i det gode, og det er noe godt i det vonde.

men skuespillet til Alan Rickman er helt fantastisk....

jeg fryder meg fra første replikk "mister P o t t er.....our new celebr i ty.."

Han sier det svært rolig, men på en måte som ville fått en løve til å stoppe midt i et sprang, for å lunte indignert tilbake til et stille sted for å glemme.

Nå må Rowlings se å få spyttet ut den femte boken!!!!!!

Milo

Skrevet

Likte filmen kjempe godt, leste boka rett før så det var noen scener jeg satt og ventet på som ikke kom, men det må man vel regne med. synes absolut at filmen var verdt og bli sett.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Alan Rickman er strålende. Men Sutre-Stina (den gråtende jenta på toalettet) er også en fryd :-)

Skal se filmen igjen i morgen sammen med en venninne som ennå ikke har sett den, byr meg ikke imot og se den en gang til.

Milla

Skrevet

Sutre-Stina? Det står da Stønne-Stina i bøkene.

Jeg har enda ikke fått sett filmen, men den skal ses. Synes Harry Potter er kjempebra og har lest alle bøkene.

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Stønna-Stina var det ja..... takk Midnattsol :D

Men jeg synes Sutre-Stina passer bedre.

Milla

Gjest gjesta
Skrevet

Super film - supre bøker! Gleder meg til fireren kommer på kino jeg, syntes det var den beste boken så langt. Har store forventinger til fortsettelsen.

Skrevet

Jeg er enig i at Sutre-Stina er et mye bedre navn enn Stønne-Stina.

Hun heter Moaning Myrtle på originalspråket, og jenta som spillte henne var helt suveren. Men....en bedre Moaning Myrtle enn den som skuespilleren/forfatteren/komikeren Stephen Fry lager i sin opplesning av boken på originalspråket finnes etter min mening ikke. Forøvrig leste han opp brøleren (det sinte brevet fra moren til kompisen til Harry) på en måte som gjorde at jeg satt og lo i nesten et par timer.

Det var nok litt sånn at jeg så begge filmene med Stephen Fry sin opplesning som bakteppe.....og...vel.....jeg nøt hvert øyeblikk, og jeg må si at opplesningene hans er minst like bra, om ikke bedre enn filmene....

Milo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...