Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det bryllup om et år. Har så smått begynt å tenke på menyen. Tror det blir oksekjøtt til middag, og noe med sjokkolade til dessert. Hva med forretten noen forslag?

Hva må man ca beregne for hver person til middagen?? Må man ha nattmat også lest at mange av dere har snakket om det... Er det vanlig og hva lager man da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ser at en del har vært inne å lest, vær så snill å legg igjen noen ord. Tips og gode råd er alltid godt å ha og få med seg!!!

Skrevet

Sorry - har ikke begynt å tenke på det enda...så jeg er en av dem som leste uten å svare ;)

Skrevet

Vi har ikke bestemt noe enda, men det blir definitivt kjøtt til middag (sannsynligvis noe med lam, evt oksekjøtt) og som sjokoman vil jeg nok ønske noe slikt til dessert (en av restaurantene vi vurderer har sitronterte med sjokoladeterrin som dessertforslag, og det høres veldig godt ut) Forretten vet jeg ikke, det blir i allefall ikke fisk eller skalldyr (det er vi ikke begeistret for), så kanskje noe enkelt som asparges med hollandaise, men spansk skinke og marinert manchego har vi også tenkt på, eller kanskje gazpacho? Vi har ikke bestemt hvor bryllupsmiddagen skal være enda (restaurant) så hva vi velger er jo avhengig av hva de tilbyr på menyen.

Gjest Landra
Skrevet

Hei!

Til vårt bryllup ønsker jeg å ha grill buffé stående. Forrett vil jeg helst ikke ha siden buffeen kommer til å innholde mange små retter og salater også. Ellers ønsker jeg ikke dessert etter maten, men heller mange slags kaker utpå kvelden.

Skrevet

Kan ikke tenke meg bedre forrett enn asparges med hollandaise, speke/parmaskinke og ristete pinjekjerner .

Synes sjokoladefondant med sitron/limesorbet er en super avslutning (ellers er jo en skikkelig karamellpudding med jordbær heller ikke å forakte)

Gjest Gjest
Skrevet
Kan ikke tenke meg bedre forrett enn asparges med hollandaise, speke/parmaskinke og ristete pinjekjerner .

Synes sjokoladefondant med sitron/limesorbet er en super avslutning (ellers er jo en skikkelig karamellpudding med jordbær heller ikke å forakte)

*grøsse*

Skrevet
*grøsse*

:roll:

Godt du ikke skal i selskap til meg da - men det er da rart at du ikke har noe mer konstruktivt å komme med enn å grøsse av noe andre synes er godt.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vil drømme litt!

Forrett: Laksepaté eller Røkelaksmousse

Hovedrett: Stek av enten kalv, lam eller hjort tror jeg, med enten fløtegratinerte poteter eller ovnsbakte poteter, og dampede grønnsaker, viktigst av alt: en fyldig kremet brun saus laget med masse kraft.

Dessert: Sjokolademousse og jordbær

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg har en liten drøm om å ha tapas når jeg en gang gifter meg. Da får også alle noe de liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...