miow Skrevet 22. juli 2006 #1 Skrevet 22. juli 2006 (endret) Jeg drar om noen dager på festival og skal ligge i telt en liten uke. Jeg er ikke så fryktelig glad i å ligge i telt, og er heller ikke erfaren med såppass lange festivaler. Noen som har noen pakketips for å gjøre et teltopphold bedre, eller noen "must" som må med på festival? Endret 22. juli 2006 av miow
minienthe Skrevet 22. juli 2006 #2 Skrevet 22. juli 2006 anbefaler deg å ta med deg to oppblåsbare luftmadrasser, de billige du får på lekebutikker, europris osv funker fint. grunnen til at jeg sier to er i tilfelle det går hull i den ene.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #3 Skrevet 22. juli 2006 Skriver under på det med luftmadrass ja! Det er et must- livskvaliteten øker betraktelig. Det kan også bli kaldt, så det er kjekt å ha med en stor god jakke til å legge som et teppe oppå soveposen(jakken kan også brukes til å sitte på her og der). Ullsokker er også deilig å ha på nede i soveposen. Veldig greit å ta med en stor flaske farris eller brus til å ha i teltet, slik at man ikke dør av tørst om morgenen.
miss77 Skrevet 22. juli 2006 #4 Skrevet 22. juli 2006 Skriver også under på det med luftmadrass. Sist jeg var på festival hadde jeg en som var 150cm bred - det fungerte perfekt. Tror du får kjøpt de for en rimelig penge på Europris. Ellers så trenger du egentlig ikke så mye annet enn på en vanlig reise. Kan forresten være kjekt med en pressening over teltet dersom det blir mye regn. Og for all del ikke plasser teltet alt for næreme gjerdene. De har en tendesn til å fungere som toalett, og det lukter ikke noe særlig etter ett par dager i sola....
Fakse Skrevet 22. juli 2006 #5 Skrevet 22. juli 2006 Ta med ekstra toalettpapir, asan våtserivetter og apotekets desinfiserende våtservietter (eller sånn håndrens med sprit på flaske, også apoteket) så er det litt lettere å holde tilfredstillende hygiene. Et lite lommespeil er fint, det tenker man vanligvis ikke på når man drar på tur for det er jo "over alt" bortsett fra i teltet. Husk ørepropper, det er et must på festival, og hjelper når du vil sove tross bråk. Og husk varmere klær enn du tror du trenger (om det er i Norge du skal på festival så kan lue, hanskre og skjerf være lurt selv om det er varmt akkurat nå.) Natta er kald, og man har lettere for å fryse når man er listen, bakfull og utendørs 24/7. Ellers er denne humoristisk, og har noen nyttige tips. God festival
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #6 Skrevet 22. juli 2006 Bare som en advarsel: i fjor var det nede i 4 grader på natta på Storåsfestivalen- og herreguuud, det var kaldt!! Jeg var så heldig at jeg hadde tatt med meg en svær varm parkas, som jeg er sikkert på alle misunte meg I år skal jeg til om med ta med lue, strømpebukse og votter, som personen over meg her tipsa om.
miow Skrevet 22. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 22. juli 2006 Takk for fornuftige svar Er storåsfestivalen jeg skal på, og veit det kan bli iskaldt om natta oppe i Trøndelag, så varme klær skal jeg iallefall passe på å få med nok av! Kan vel bli kaldt om dagen og, forsåvidt.. En annen ting: anbefaler dere sekk eller bag? tenker at bag er mer praktisk, så jeg slipper å pakke ut alt jeg har for å finne det som ligger nederst. Jeg skal jo uansett ikke bære bagasjen langt. Eller?
aline Skrevet 22. juli 2006 #8 Skrevet 22. juli 2006 skal du ikke bære langt til fots, så villle jeg valgt bag, av samme grunn som du sier selv: du slipper å pakke ut alt og kommer lett til.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #9 Skrevet 22. juli 2006 ikke erfaren med såppass lange festivaler. Man kan dra dit litt tidligere, men festivalen varer vel strengt tatt ikke mer enn i tre dager. Hasker, skjerf, varme sokker og pledd anbefales! Jeg frøs nesten av meg fingre og tær på Storåsfestivalen i fjord!
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #10 Skrevet 22. juli 2006 Ser dere på storås! Vi som skriver her på KG dukker vel opp med topplue, votter og skjerf- så vi kjenner vel igjen hverandre Holdt på å få koldbrann i tærne i fjor ja... De burde hatt varmetelt!
miow Skrevet 22. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 22. juli 2006 Man kan dra dit litt tidligere, men festivalen varer vel strengt tatt ikke mer enn i tre dager. Hasker, skjerf, varme sokker og pledd anbefales! Jeg frøs nesten av meg fingre og tær på Storåsfestivalen i fjord! ← Hmja, ikke at den er sååå lang, men jeg drar opp onsdag, og fire netter i telt er lenge nok;) Ullsokker og skjerf er notert jezz.
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #12 Skrevet 23. juli 2006 Man kan dra dit litt tidligere, men festivalen varer vel strengt tatt ikke mer enn i tre dager. Hasker, skjerf, varme sokker og pledd anbefales! Jeg frøs nesten av meg fingre og tær på Storåsfestivalen i fjord! Skulle stå "hansker"...
miow Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #13 Skrevet 23. juli 2006 Skulle stå "hansker"... ← Betyr det at jeg må pakke ut alle haskene?
Grooo Skrevet 24. juli 2006 #14 Skrevet 24. juli 2006 En annen ting: anbefaler dere sekk eller bag? tenker at bag er mer praktisk, så jeg slipper å pakke ut alt jeg har for å finne det som ligger nederst. Jeg skal jo uansett ikke bære bagasjen langt. Eller? ← Ta den som er mest vanntett!
MiniMjau Skrevet 24. juli 2006 #15 Skrevet 24. juli 2006 Eller pakk ting i poser i sekken. F.eks en pose for truser/bh, en pose for sokker osv. litt lettere holde orden også. Har vært mye på festival i telt... vet at det blir fort rotete om du skal begynne å lete etter en sokk i en stor sekk. Definitivt ta med varme klær. noe å sove i, ikke så deilig å sove i dongeribukse. ta med noe som er godt å sove i og som du kan løpe på do i om natta(om behovet melder seg). Ha vann og våtservietter tilgjengelig, blir en blir møkkete av å ligge i festivaltelt. Jeg kjøpte en sånn sammenleggbar vanndunk, men tomflasker gjør samme nytten...
Fakse Skrevet 24. juli 2006 #16 Skrevet 24. juli 2006 Eller pakk ting i poser i sekken. F.eks en pose for truser/bh, en pose for sokker osv. litt lettere holde orden også. Har vært mye på festival i telt... vet at det blir fort rotete om du skal begynne å lete etter en sokk i en stor sekk. Definitivt ta med varme klær. noe å sove i, ikke så deilig å sove i dongeribukse. ta med noe som er godt å sove i og som du kan løpe på do i om natta(om behovet melder seg). Ha vann og våtservietter tilgjengelig, blir en blir møkkete av å ligge i festivaltelt. Jeg kjøpte en sånn sammenleggbar vanndunk, men tomflasker gjør samme nytten... ← Ja, og ta med egen pose til skittentøy, så blir ikke det rene tøyet blandet med det skittne.
miow Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #17 Skrevet 24. juli 2006 Jeg pakker poser som jeg aldri før har gjort! Og i dag kjøpte jeg telt. Woho.
miow Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #19 Skrevet 25. juli 2006 Håneidu, det gjør jeg nok ikke. Men det kjøpes der oppe, så jeg slipper å dra på mer vekt enn nødvendig. Føler jeg har pakka for en måned i skauen jeg nå.
Fakse Skrevet 25. juli 2006 #20 Skrevet 25. juli 2006 Kom på en sak. Ikke glem myggstift og myggspiral. Brenn myggspiral i teltet (pass på å ha noe under, så gloa ikke lager hull) en stund før du skal legge deg, og ha på deg myggstift i alle fall om kveldene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå