Gå til innhold

Urinveisinfektsjon!! Må jeg til LEGE?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Frida med vondt i musa

Hei alle sammen! Vel overstått jul! :nisse:

Jeg fikk en meget ubehagelig "gave" i jula! Hadde heftig sex med min kjære, så dagen etterpå fikk jeg ENORME smerter når jeg skulle tisse, samtidig som det var blod i urinen! :cry: Fikk dette en gang tidligere, men da gikk det over av seg selv etter noe få dager!

Hva er dette for noe? Har jeg fått urinveisinfeksjon eller noe lignende? Kan jeg satse på at dette går over uten noe varige "MÉN" ?? Jeg vil ikke til lege! Har legeskrekk! Håper noen "HOBBYLEGER" her inne kan hjelpe meg! :roll:

Klemmer fra Frida som har vondt i musa :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Stakkars deg UVI er vondt har jeg hørt. Det jeg har lært kommer via dama mi.

Det kan for enkelte "skylles" bort ved at du drikker masse vann.

Men det enkleste er at du tar med deg morgen-urin til doktoren og forteller at du tror du har UVI. Da kan de finne ut det 100% sikkert uten at du trenger gjøre noe mer. Deretter vil du få en tredagers pillekur med penesilin (staving?)

Så det er ingen ting og gruve seg for Frida

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass alltid på å tisse etter sex. Jenta mi hadde samme problemet, men det ble nesten helt borte når hun begynte å tisse etter samleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en tur til legen, og fortell om symptomeme dine.

Drikk samtidig mye juice og andre "sure" drikker, det hjelper med surhet for UVI og linende urinveis-trøbbel.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå til legen!

Ellers kan det bli nyrebekkenbetennelse og det er vondt det. Unner jeg ikke min verste fiende.

Du kan også drikke masse appelsinjuice og andre sure drikker, for sur pH er det verste disse bakteriene vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

På legekontoret vil de stixe urinen din og den vil gi utslag hvis du har UVI.

Urinen vil sannsynligvis bli sendt inn til dyrking slik at beste type penicilin blir foreskrevet deg. Det er får å finne ut hvilke penicilin som passer best for deg, hvis ikke legen allerede vet det.

Du vil få en penicilinkur med en gang, og det er veldig viktig å fullføre kuren helt. Hvis du slutter før alle tabletter er brukt opp vil UVI`n utvikle seg på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg og sambo ga også hverandre til hverandre i julegave.1JULEDAG kjenner jeg noe ekkle kjente symptomer må tisse hele tiden det verker.Jeggidder ikke lenger gå til lege med urinveisinfeksjon :x får bare penicilin og det er ikke bra i lengden,jeg er hyppig plaget.Jeg drikker masse juice,kjerringrokk +at jeg fikk noen naturmiddel tabletter hos ei veninne,ennå har jeg litt vondt og gir det seg ikke snart må jeg nok til legen :( er forbanna for at man ikke kan kose seg med sin kjære uten å bli syk av det :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Sier som de andre her: Best å ta en tur til legen. Urinveisinfeksjoner kan bli skumle! De kan utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, som igjen (uten behandling) kan utvikle seg til en-annen-sykdom-som-jeg-ikke-husker-navnet-på-men-som-er-dødelig.

Nuvel. Regner med at før du kommer så langt, har du fått så vondt at du har dratt til legen for lengst. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...