Gå til innhold

Begynnende øreverk...

iss

Anbefalte innlegg

Sitter nå med ett øre som jeg kjenner en begynnende øreverk på... Og jeg har verken tid eller lyst til å bli syk! Nok med at jeg hoster som en gal,...

Lurte derfor på om den finnes noen tips eller råd mot øreverk?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruk nesespray for å holde gangen mellom øre og nese åpen. Det kan også hjelpe å holde for nesen og blåse sånn at det åpner seg i øregangen (du skal høre en liten ploppelyd tror jeg.. som at det åpner seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Opplever det stadig vekk. Drypper inn saltvannsdråper (vanlig vann om det er krisetilfelle) i neseboret på den siden jeg har vondt i øret. Ligger så en stund med det øret ned, og slik at saltvannet ligger "i nesa" og ikke har rent ned halsen. Etter en stund har det "løst opp" i øregangen (eller hva det heter) og så holder jeg for nesa og blåser. Da høres det gjerne litt som surkling. Hvis det er veldig nære på ørebetennelse, gjør gjerne den blåsingen litt vondt. Etterpå lar jeg øret være i fred en stund, gjerne med en dott i øret for ikke å få vind i det. Gjentar senere om det ikke blir bra.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos en vikarlege en gang jeg hadde ørebetennelse og han anbefalte meg å mose en vanlig gul løk, ta saften av den og dryppe noen dråper i øret.

Jeg ble jo bra, men det kan jo være pga antibiotikaen også da. Har også brukt det ved begynnende øreverk, og jeg har -bank i bordet- ikke hatt ørebetennelse siden! Og jeg har vært mye plaget.

Så når en skolemedisin-praktiserende lege anbefaler et kjerringråd, så må det jo nesten funke. :)

Løklukta får man bare holde ut... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...