Gjest Mann 27 Skrevet 22. juli 2006 #1 Skrevet 22. juli 2006 (endret) Tenkte jeg skulle gå til anskaffelse av en kilt, men jeg ekke sikker på om det er flere enn meg som synes det er noe kuult. http://www.macgregorandmacduff.co.uk/Asset...iltersimage.jpg Hadde tenkt å skaffe meg dette kiltet og sokkene, men istedet for en dress jakke hadde jeg tenkt å bruke en hvit tshorte, en svart shorte med krage som hang over og ta svarte boots, som er kortere en sokkene, utenpå sokkene. Med noen pilot briller på synes jeg det kunne sett veldig kuult ut. Eller? Bildet er fjernet, våre regler. Druscilla - mod Endret 22. juli 2006 av Druscilla
Gjest mela Skrevet 22. juli 2006 #2 Skrevet 22. juli 2006 Kult hvis man faktisk er fra Skottland. Ikke kult hvis du går med det fordi det er mote.
Pauline Skrevet 22. juli 2006 #3 Skrevet 22. juli 2006 Kult hvis man faktisk er fra Skottland. Ikke kult hvis du går med det fordi det er mote. ← Så enig, så enig. Fint som en del av en folkedrakt el. (Ala bunad) Ellers bare teit
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 22. juli 2006 #4 Skrevet 22. juli 2006 Kult hvis man faktisk er fra Skottland. Ikke kult hvis du går med det fordi det er mote. ← Helt enig. Kan til nød brukes som festdrakt i f.eks bryllup hvis ingen blir støtt av det.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #5 Skrevet 22. juli 2006 Kilt er "kult" kun som festantrekk på skotter, ikke som mote på norske, liksom kule typer. Bør vel respektere bruken av kilt like mye som en bør respektere en bunad.
*Enigma* Skrevet 22. juli 2006 #6 Skrevet 22. juli 2006 Kilt er utrolig stilig når du har strømpene, skoene, jakka og hele greia OG er skotte. Men å bruke det som et moteplagg med t-skjorte osv? Nei.
Gjest Gjesta Skrevet 23. juli 2006 #7 Skrevet 23. juli 2006 Kilt ser latterlig ut til hverdags. Pilotbriller? Hva tenker du på?!
Gjest Gjesta Skrevet 23. juli 2006 #8 Skrevet 23. juli 2006 Skal du bruke kilt på den måten du snakker om, bør du heller sikte deg inn på noe slikt. (selv om jeg synes det passer best til spesielle anledninger, fetishfester osv)
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #9 Skrevet 23. juli 2006 Enig. Jeg har besteforeldre fra campbell-klanen så jeg er da medlem. Det gir meg lov til å gå med kilt da jeg allerede har en slik stil hvor det og er lov itje sant! Men jeg kan innrømme det var et pent syn å se kilten min på elskovskameraten min (var ikke det galant å si det slik vel?) men han kunne ikke gått med den ute.
Millis Skrevet 23. juli 2006 #10 Skrevet 23. juli 2006 Jeg går ikke med bunaden min til daglig med singlet under og overzize briller. Man går heller ikke med kilt til daglig med t skjorte under. Dette må da være en spøk!!
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #11 Skrevet 23. juli 2006 Noen har en annen stil enn andre, vet du. I alle butikker i skottland omtrent solgte de kilt og var strålende glad hvis noen ville bruke nasjonal"skjørtet" deres daglig. Det gikk også masse skotter rundt i byen med kilt og t-skjorte. Så hva er det dere sitter og forsvarer?
Millis Skrevet 23. juli 2006 #12 Skrevet 23. juli 2006 Noen har en annen stil enn andre, vet du. I alle butikker i skottland omtrent solgte de kilt og var strålende glad hvis noen ville bruke nasjonal"skjørtet" deres daglig. Det gikk også masse skotter rundt i byen med kilt og t-skjorte. Så hva er det dere sitter og forsvarer? ← He he gjør de virkelig det! Har en kompis som bruker kilt - men kun til festlige anledninger. Men han har skotske aner da og er født i England
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #13 Skrevet 23. juli 2006 Samme som jeg har. Født i norge da, men slekta (husker ikke om det er bestefar eller hva det er) er fra campbellklanen og gifta seg med ei fra mcdowell(?)klanen. Så da føler jeg at jeg har lov Men hadde ikke turt å fly rundt med tartan jeg ikke visste hva var! En må ha en viss knytning til det, og ikke bare gå med det fordi don rosas historie om skrue mcduck er så kuuul For øvrig er jo mannekilt mye mer fancy enn damekilt også. Damekilt har jo bare to spenner foran, og flatt, med foldeskjørt bak. Derfor går det an å kombinere med andre hverdagsplagg (selv har jeg bare 2-3 topperjeg kunne brukt med den, pluss knesokker så klart hoho). Disse mannekiltene er mer kraftige og pyntet, med sauepelstaska foran og alt mulig, og det er vel litt mer rart (MEN PENT) med et mannfolk i skjørt enn kvinnfolk
LilleBille Skrevet 23. juli 2006 #14 Skrevet 23. juli 2006 Kilt er utrolig stilig når du har strømpene, skoene, jakka og hele greia OG er skotte. Men å bruke det som et moteplagg med t-skjorte osv? Nei. ← Helt enig .. og det er kun når kilten blir brukt riktig at det er greit med menn i skjørt - ellers ser det bare dumt ut.
gladidag Skrevet 23. juli 2006 #15 Skrevet 23. juli 2006 Syns og kilt er kult.men på SKOTTER. Hadde eg møtt en krampekul nordmann m kilt på byn hadde eg syns det var teit.. Kjenner og skotter som bruker kilt som hverdagsplagg m tskjorte, helt greit. Men aller finest er det jo til til festbruk da.
*Enigma* Skrevet 23. juli 2006 #16 Skrevet 23. juli 2006 Jada, masse skotter som går med kilten sin hver dag, og på fotballkamper/rugbykamper osv så er det enda vanligere og da går man jo med rugby-skjorte eller fotballtrøye til. Men å gå med det her i Norge? Som trådstarter beskrev det? Synes ikke det høres noe fint ut, akkurat som jeg ikke ville synes det var noe fint på en skotte
Gjest fluesmekker Skrevet 23. juli 2006 #17 Skrevet 23. juli 2006 Enig med folk over. Kilt er kuult. Hvis man er skotsk og helst hvis det er en "spesiell anledning" (som kan være alt fra fotballkamp til bryllup)
Malama Skrevet 23. juli 2006 #18 Skrevet 23. juli 2006 Kilt på dem som kan fremdrive en kilt de har tilknytning til: Kjempekult. Kilt på en norks mann som bare har kombinert visse deler fritt sånn fordi det er"kult": Patetisk. Kilt er ikke et moteplagg. Det re for skotter og dem med skotske aner.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #19 Skrevet 23. juli 2006 Kilt er "kult" kun som festantrekk på skotter, ikke som mote på norske, liksom kule typer. Bør vel respektere bruken av kilt like mye som en bør respektere en bunad. ←
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #20 Skrevet 23. juli 2006 Kilt på dem som kan fremdrive en kilt de har tilknytning til: Kjempekult. Kilt på en norks mann som bare har kombinert visse deler fritt sånn fordi det er"kult": Patetisk. Kilt er ikke et moteplagg. Det re for skotter og dem med skotske aner. ← Øh? Da jeg var i butikker i skottland, hadde alle butikkene traditional kilts, og FASION kilts Vet dere hva dere snakker om egentlig? Unnskyld at jeg er så brautende her, men her føler jeg faktisk at jeg har noe å si da jeg kommer fra en skotsk familie. Slektningene mine blir bare beæret over å se folk fra andre land bruke nasjonaldrakten deres, og de var strålende fornøyd med at jeg gjerne vil begynne å spille sekkepipe Heldigvis er de ikke så nasjonalistiske som nordmenn, for hadde en skotte gått i bunad som moteplagg, ja DA hadde det blitt ramaskrik!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå