Gå til innhold

Kaffe i presskanne

Tjorven

Anbefalte innlegg

Hvordan lager man egentlig kaffe i presskanne? Er det noen spesiell kaffetype man bør bruke, eller spiller ikke det noen rolle?

Vi fikk nemlig presskanne til jul og jeg har veldig lyst til å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

Jeg har hatt presskanne i mange år - og bruker en blanding av filter- og kokmalt kaffe (50/50).

Hvis jeg riktig skal kose meg går jeg på kaffebutikk og kjøper GOD kaffe - og da ber jeg om å få den malt til presskanne.

Videre:

Ha kaffe i presskanna (bruker 6 gule kaffemål til stor kanne) og fyll opp med kokende vann. La stå i 4-5 minutter og trykk ned stempelet...

Så er det bare å nye en skikkelig god kopp kaffe....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe fra presskanne blir best, ja! Ingenting annet blir brukt hjemme hos oss! Har brukt en rimelig og god (og elegant!) kanne fra Bodum i flere år nå! V innkjøp i spesialbutikk for kaffe, fikk vi samtidig god innføring i bruken av kannen av en person som kjente godt produktet hun skulle selge! :D Ellers følger d nok m bruksanvisning. Vil råde deg til å gå til innkjøp av en el to lange plastskjeer til å røre i kaffen m når du har hellt på vannet før du lar den trekke. D er nemlig viktig, og en metallskje er ubrukelig til dette. Ellers er d viktig å vaske glasskannen ofte, ikke bare skylle den; kaffen blir mye, mye bedre. Dette vet jeg av erfaring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...