Tjorven Skrevet 30. desember 2002 #1 Del Skrevet 30. desember 2002 Hvordan lager man egentlig kaffe i presskanne? Er det noen spesiell kaffetype man bør bruke, eller spiller ikke det noen rolle? Vi fikk nemlig presskanne til jul og jeg har veldig lyst til å prøve... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 30. desember 2002 #2 Del Skrevet 30. desember 2002 Jeg har hatt presskanne i mange år - og bruker en blanding av filter- og kokmalt kaffe (50/50). Hvis jeg riktig skal kose meg går jeg på kaffebutikk og kjøper GOD kaffe - og da ber jeg om å få den malt til presskanne. Videre: Ha kaffe i presskanna (bruker 6 gule kaffemål til stor kanne) og fyll opp med kokende vann. La stå i 4-5 minutter og trykk ned stempelet... Så er det bare å nye en skikkelig god kopp kaffe....! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 30. desember 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 30. desember 2002 Tusen takk for oppskrift! Nå gleder jeg meg til å prøve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 30. desember 2002 #4 Del Skrevet 30. desember 2002 Kaffe fra presskanne blir best, ja! Ingenting annet blir brukt hjemme hos oss! Har brukt en rimelig og god (og elegant!) kanne fra Bodum i flere år nå! V innkjøp i spesialbutikk for kaffe, fikk vi samtidig god innføring i bruken av kannen av en person som kjente godt produktet hun skulle selge! :D Ellers følger d nok m bruksanvisning. Vil råde deg til å gå til innkjøp av en el to lange plastskjeer til å røre i kaffen m når du har hellt på vannet før du lar den trekke. D er nemlig viktig, og en metallskje er ubrukelig til dette. Ellers er d viktig å vaske glasskannen ofte, ikke bare skylle den; kaffen blir mye, mye bedre. Dette vet jeg av erfaring.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå