Gjest Chrizzy Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Jeg liker sukkererter kjempegodt. I dag når jeg spiste sukkererter så gutten min at det lå en larve inni en. En svart ekkel larve, det var noe svart gørr rundt den også. Jeg har alltid bare vasket sukkerertene og så spist de. Men uff! Jeg sjekket noen av de som var igjen, og det var larver i flere av de. Uff! Dette er jo sikkert vanlig? Jeg kommer ikke til å spise sukkererter igjen, i alle fall ikke uten at jeg kan sjekke de
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Jeg liker sukkererter kjempegodt. I dag når jeg spiste sukkererter så gutten min at det lå en larve inni en. En svart ekkel larve, det var noe svart gørr rundt den også. Jeg har alltid bare vasket sukkerertene og så spist de. Men uff! Jeg sjekket noen av de som var igjen, og det var larver i flere av de. Uff! Dette er jo sikkert vanlig? Jeg kommer ikke til å spise sukkererter igjen, i alle fall ikke uten at jeg kan sjekke de ← Jo, det må du. Det er sunt med proteiner.
Gjest Chrizzy Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Jo, det må du. Det er sunt med proteiner. ← Det var så ekkelt!!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Men du, for å svare litt skikkelig. Alternativet til larver på grønnsaker er masse sprøytegift. Husker da jeg hadde kjøkkenhage, jeg knuste tusenvis av larver hvert år. Feite jævler. Det er utrolig mye som har krøpet rundt på det vi spiser som vi ikke vet om. Larver på sukkererter har jeg forresten aldri hatt her. Husk at larvene blir søte fine sommerfugler når de blir voksne.
Gjest Chrizzy Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Joda. Du har helt rett! Det viser at det er naturlig det vi spiser. Det skjer bare noe psykisk når slike ting skjer. Den lå jo der i fosterstilling og var så liten og død, den lille larven som kunne blitt en vakker sommerfuggel. Dakkar liten Men uff altså
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 Hehe, det er litt ekkelt, jeg er enig med deg i det - men jeg har blitt kurert for lengst. Og husk at det er mye bedre å finne en hel larve enn en halv.
Gjest Chrizzy Skrevet 21. juli 2006 #7 Skrevet 21. juli 2006 Hehe, det er litt ekkelt, jeg er enig med deg i det - men jeg har blitt kurert for lengst. Og husk at det er mye bedre å finne en hel larve enn en halv. ← Ja, det blir sikkert jeg også, når jeg endelig får meg kjøkkenhage Bedre med hel enn halv ja
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #8 Skrevet 21. juli 2006 Hvis du skal ha kjøkkenhage, så burde du legge fiberduk over hvis du skal ha kålvekster. Jeg gjorde det hvert år etter den store larvekverkesommeren, og det fungerte veldig fint.
Gjest Chrizzy Skrevet 21. juli 2006 #9 Skrevet 21. juli 2006 Hvis du skal ha kjøkkenhage, så burde du legge fiberduk over hvis du skal ha kålvekster. Jeg gjorde det hvert år etter den store larvekverkesommeren, og det fungerte veldig fint. ← Ok. Takk for tipset og støtten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå