Gå til innhold

Hva gjør jeg nå??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Mensen kulle kommet i løpet av de to siste dagene, har ikke det vante brystsprenget og er litt småkvalm (kanskje bare nerver?) Jeg er bare SÅÅ nervøs for å være gravid. Sukk. Det er 1 1/2 år tidligere enn vi hadde planlagt og minst 1/2 år for tidlig. Er relativt nygift og hadde lyst å være bare oss to en stund.. Atter sukk. Sjønner av innleggene her at det kanskje er for tidlig å ta en test ennå. Kjøåer en i dag og venter noen dager til. Men hvis jeg da er gravid erdet jo noe jeg lurer på.

* Hvor lenge må jeg har vært i jobb før svangerskapspermisjonen for å få utbetalt lønn??? Har 75% stilling og har bare jobbet i 4 mnd. nå.

* Må pappa permisjonen tas ut sammenhengende, eller kan han ta ut noen dager i uka??

* Når bør jeg kontakte lege/ jordmor?

Håper dere vordene mødre kan hjelpe meg litt. Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du

ja ikke altid ting går som planlagt men at blive gravid ved vist alle hvordan sker :D så først vil jeg sige at uheld sker vist ikke i dag men tankeløshed ( ikke ment som kritik )

tag nogle dage og slap af og så se an om du er blevet gravid overhovede, du kommer nok til at ha mange mange spørgsmål hvis så er tilfeldet....

men med hensyn til dem som du har

så skal du ha arbejdet ti måneder fast i de sidste atten måneder for at få fuld ret til løn.... ellers har alle ret til engangs beløb som er 32000 kr

ved ikke hvordan det er med pappa permition

så snart du ved om du er gravid så kontakter du din læge...

håber dette var til lidt hjælp

og lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon for å få utbetalt fødselspenger.

Du bør vel kontakte lege for å få time så fort som mulig, det kan ta en stund å få time. Det er vel vanlig at du går til første lege kontroll når du er ca. 8-12 uker på vei.

Det med pappapermisjonen er jeg ikke helt sikker på, men ring til trygdekontoret å hør, de skal vite det.

Ellers så kan du gå inn på www.trygdeetaten.no der står det om rettigheter og diverse.

Cobra 34+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...