Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Planlegger nye fliser til badet og har begynt å kikke litt på skifer til gulvet? Kan man ha det på badet og er det veldig dyrt? Badet er 6 m2. Hvordan er skifer i forhold til vanlige baderomsfliser? Blir det veldig glatt og synes hårstrå på gulv og sånt lett? Finnes ikke skifer i flere fargenyanser? Ellers er planen å ha blanke eller matte rektangulære hvite fliser på veggene (43x25). Har en dokasse som også skal flislegges og lurer på å legge samme fliser/en plate på toppen av den som de vi bruker på gulvet (toppen av dokassen brukes som hylle og hvitt er ikke så praktisk da). Hører gjerne fra noen med skifer-på-bad-erfaringer.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Sjekk vannopptaket. Tror det er en grense på 3 eller 6% for gulv på bad,
Titti72 Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Suger ikke skifer til seg olje og fett? Hva da isåfall når dere smører dere inn etter dusjen og tråkker rundt?
Gjest Dingo Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Sjekk vannopptaket. Tror det er en grense på 3 eller 6% for gulv på bad, ← Jeg innbiller meg at det skal være max 1 % fuktopptak... er jeg på bærtur eller?
Gjest TS Skrevet 22. juli 2006 #5 Skrevet 22. juli 2006 Grensen er visst maks 6% på gulv og maks 15% på vegg. De beste flisene tar visst ikke opp mer enn 0,05% vann. Aner ikke hva skifer har.. Ingen her som har lagt skifer? Man får vel kanskje vanlige fliser som likner.. kanskje greiere å gå for det isteden..
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #6 Skrevet 22. juli 2006 Min far har skifergulv (naturstein) på toalettet, med hvite veggfliser og noe "brostein-lignende" som bord i overgang til tak. Synes dette er veldig fint! Hadde lyst til å ha noe slikt selv når jeg skal pusse opp bad, men fikk vite at dette ikke egner seg til bad pga at skiferen ikke tåler noe særlig med vann (tror jeg det var). Det gikk fint på et toalett, men ikke i et rom med dusj/badekar, så vidt jeg forstod...
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #7 Skrevet 22. juli 2006 Jeg innbiller meg at det skal være max 1 % fuktopptak... er jeg på bærtur eller? ← Ja, du er på bærtur. 6% er max.
exita Skrevet 22. juli 2006 #8 Skrevet 22. juli 2006 Vi har nettopp pussa opp badet og jeg hadde også lyst på skifer. Fant ut at det ble vanskelig,så vi tok den lette løsninga,kjøpte våtroms- belegg som ser ut som skiferstein. Det er veldig pent og deilig å gå på.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juli 2006 #9 Skrevet 22. juli 2006 Vi har nylig lagt skifer på badet, har satt det inn med noe spesielt til våtrom(husker ikke hva det heter i farta). Kjempefornøyd og digg å trå på!
Gjest *Just-Me* Skrevet 22. juli 2006 #10 Skrevet 22. juli 2006 (endret) min "fuktekspert" samboer sier at det vil ikke utgjøre noen stor forskjell på skifer eller fliser på badegulv. Fykten vil uansett trenge igjennom til syvende og sist. På fliser kommer fukten gjennom fugene til slutt. Dette med olje osv visst man smører seg inn vet jeg ikke. Men skifer er jo grovere enn flisene som er glatte...... Kansje litt vanskeligere å vaske skifer? men det burde ikke være noe problem. Skifer til gulv er kjempefint!! Endret 22. juli 2006 av *Just-Me*
Gjest gjest1 Skrevet 22. juli 2006 #11 Skrevet 22. juli 2006 Det er SÅ fint med skifer på badet. Jeg har lyst til å ha skifter både på gulv og vegger - kanskje kombinert med rå betong og glass ... Liker litt maskuline bad
Gjest Dingo Skrevet 22. juli 2006 #12 Skrevet 22. juli 2006 Ja, du er på bærtur. 6% er max. ← ååååååååååååå, neiiiiiiiii
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #13 Skrevet 14. desember 2007 Har bruddskifer på badet på hytta, i snart 5 år. Ikke noe problem selv om det blir vått. Smører dem med 'bonevoks' et par ganger i året - spesielt viktig i fuger.
Elodi Skrevet 14. desember 2007 #14 Skrevet 14. desember 2007 Jeg har skifer på badet, og er kjempefornøyd! Vi la skifer på badet for ca 3 år siden, og har ikke smurt det inn med noe, men gulvet er like fint som nytt Det er kanskje litt tyngre å vaske skifer enn vanlige fliser, men jeg synes ikke det er noe problem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå