Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har etter mange års treningsvegring fått rompa ut av sofaen og er følgelig i katastrofalt dårlig form. Hvor lang til tar det egentlig før man merker noe særlig framgang? Jeg både går, jogger(bittelitt) og sykler. Skulle så inderlig ønske at jeg kunne ta en hel joggetur snart!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på hvor ofte du trener, hva du trener, intensitet og ikke minst hvordan du restituerer (sover og spiser og hva du gjør når du ikke trener...)

Men generelt merker man forskjell fort. Særlig i begynnelsen.

Gjest Gjest
Skrevet
Kommer helt an på hvor ofte du trener, hva du trener, intensitet og ikke minst hvordan du restituerer (sover og spiser og hva du gjør når du ikke trener...)

Men generelt merker man forskjell fort. Særlig i begynnelsen.

hvis man trener 3 ganger i uka med spinning eller aerobic da?? med middels høy intensitet.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har etter mange års treningsvegring fått rompa ut av sofaen og er følgelig i katastrofalt dårlig form. Hvor lang til tar det egentlig før man merker noe særlig framgang? Jeg både går, jogger(bittelitt) og sykler. Skulle så inderlig ønske at jeg kunne ta en hel joggetur snart!

Gå, jogg, sykle samme ruta i 14 dager, så skal du se stor forskjell. De første dagene må du bare gjøre det annenhver dag, så musklene får restituert seg.
Skrevet
hvis man trener 3 ganger i uka med spinning eller aerobic da?? med middels høy intensitet.

Du vil orke tydelig mer etter tre uker.

Gjest Gjest
Skrevet

For min del tok det lang tid før ble mindre andpusten når jeg feks går bakker, men merker at pulsen går fortere til normal etterpå :)

Skrevet
For min del tok det lang tid før ble mindre andpusten når jeg feks går bakker, men merker at pulsen går fortere til normal etterpå  :)

man må jo trene riktig for å få den effekten man har lyst til....

Skrevet
Gå, jogg, sykle samme ruta i 14 dager, så skal du se stor forskjell.  De første dagene må du bare gjøre det annenhver dag, så musklene får restituert seg.

Så jeg må trene hver dag? La oss si at jeg intervall-jogger i en halvtime, er det nok? Hvilken trening anbefales egentlig, hvor lenge og hvor ofte? Når det gjelder intervalljogging (gå fort og jogge), hvor lange skal intervallene være? Jeg er helt klart nybegynner når det gjelder trening så jeg trenger all den hjelpen jeg kan få :) Det er jo veldig kjedelig hvis jeg sliter meg rundt omkring uten egentlig å få noe utbytte...

Skrevet
Så jeg må trene hver dag? La oss si at jeg intervall-jogger i en halvtime, er det nok? Hvilken trening anbefales egentlig, hvor lenge og hvor ofte? Når det gjelder intervalljogging (gå fort og jogge), hvor lange skal intervallene være? Jeg er helt klart nybegynner når det gjelder trening så jeg trenger all den hjelpen jeg kan få :) Det er jo veldig kjedelig hvis jeg sliter meg rundt omkring uten egentlig å få noe utbytte...

ingen utrente må trene annenhver dag. Man mp skylde seg langsomt. Det er lett å gi råd om trening, men ikke så lett å virkelig kunne treningslære som mange tror...

tips er underveis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...