Gå til innhold

hvordan fri til sambo?

Anbefalte innlegg

Gjest gifteklar
Skrevet

Sambo har bursdag i morra og jeg har så lyst til å spørre om han vil gifte seg med meg. Men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Vi har vært forlovet ett år nå og vært sammen 7år. Noen som har noen tips?? Vet det er mannen som skal fri, men sambo har sirup i rompa :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Berta_*
Skrevet

Hvordan skal dagen feires? Må ha litt mer info før jeg kommer med noen av mine fantastiske tips ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøp en boks sirup og spør om han vil gifte seg med deg.

Gjest Gjest_Berta_*
Skrevet
Kjøp en boks sirup og spør om han vil gifte seg med deg.

:legrine: Ja, stapp en ring nedi sirupen...

Neida, fortell mer om i morgen!

Skrevet

Siden dere er forlovet har dere vel alt ordnet edet eller ??? Jeg regner hvertfall med at når man forlover seg swwå skal man gifte seg trode det var noe av vitsen med en forlovelse. Men uansett tror jeg et frieri blir bra så lenge det er gjennomtenkt!!!!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Vi satt ikke noen dato når vi forlovet oss nei. Mange som gjør det, men også mange som ikke gjør det.

Har egentlig ikke lagt noen store planer for i morra egentlig...skal feire på kvelden da, så hadde jo vært utrolig stas å fortalt alle at vi skal gifte oss liksom.

Skrevet

Ingen som har noen tips til meg da?

Gjest Gjest
Skrevet

Du har fått tips av meg om å gi ham sirup.

Ring er jo ikke aktuelt siden dere allerede er forlovet.

Ehh - egentlig blir det litt feil med frieri siden dere er forlovet - uansett blir det vel ingen ny ring nå, så da blir det bare hvordan du skal si spørsmålet du lurer på?

Gjest Gjest_Berta_*
Skrevet

Er han typen som sover godt og lenge om morgenen?

I tilfelle kan du stå opp tidlig, gå ut og kjøpe champagne, jordbær og roser. Lag et superromantisk bord (gjerne ute om dere har hage eller balkong), hvit duk må du ha (et laken funker også!). Strø roser utover bordet, jordbær i fin skål og champagne i kjøler (en stor skål eller vase med isbiter funker også) på bordet. Vekk ham, og lei ham med deg til bordet. Gratuler ham med dagen, sett dere ned og skål med hverandre. Smil! Smil til ham, og så spør du simpelthen om han vil gifte seg med deg...

Ka du trur?

Gjest Gjest
Skrevet

Hm, hvis du vil fortelle familien at dere skal gifte dem om kvelden, foreslår jeg at du frir om morgenen. Kanskje du kan bake en kake og skrive "Vil du gifte deg med meg?" på den og servere den som frokost på senga?

Skrevet

kake ja eller champis på senga...kanskje både kake og champis...

Flere ideer?

Gjest Gjest_Berta_*
Skrevet

Er du helt sikker på at han svarer ja?

Da kan du jo også relativt tidlig på festen (tidlig fordi du ikke skal gå og "grue" deg hele kvelden) ta ham med deg til et eller annet privat sted, soverommet eller en krok i hagen, du kan godt ha gjemt champagnen der på forhånd, og fri til ham. Vær gjerne veldig flørtende og oppmerksom i timene før, for å varme dere begge opp til det hele. Når han så har sagt ja, skåler dere i champagne. Og så stormer dere tilbake til gjestene mens dere ennå blusser i kinnene og stråler i øynene av glede og forteller det!

Skrevet

FRIR da vel ikke, eller "spør om han vil gifte seg med deg" når dere er forlovet?

(og bør jo være 100% sikker på at han selvsagt vil det, ettersom man allerede er forlova)

Det dere skal er vel mer å bli enige om NÅR dere skal gifte dere, ikke OM dere skal det?

En romantisk setting (dette har du jo allerede fått forslag på), en "bedyring av din kjærlighet" som avsluttes med at du gjerne vil at dere skal sette en dato for den store kjærlighetsfesten, at dere kan planlegge bryllup?

Da min kjære fridde gjorde han det meget enkelt, han gikk ned på kne og spurte om jeg ville gifte meg emd ham. Og noe mer romantisk har jeg aldri opplevd, selv om det hverken var store ord eller blomster eller champagne (på blomsterspråket betyr visst ti blomster "vil gi gifte deg med meg?" har jeg lest i dag, så det kan jo være en ide? (men han trenger nok oversettelse...))

Skrevet

Rebusløp, det lagde min kjære! Han avluttet det hele på stranda "vår", kjempe-romantisk!

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Jeg er den gjesten som forslo kake på sengen.

Hvordan gikk det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...