Gå til innhold

Lage "vindu" fra badet ut til gangen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi har et lite bad som ligger midt i leiligheten. Badet ligger inntil stue og gang som går til stuen. Badet skal bygges opp på nytt og jeg leker litt med tanken om å lage "vindu" med noen glassbyggerster (en kort rad) oppe på veggen ut mot gang/stue for å få litt dagslys inn på badet.. har kikket på den frostede glassbyggerstenvarianten. Badet skal ha fliser og membran hele veien så om dette skal gjøres må det gjøres nå som badet bygges.

Er det noen her som har gjort noe liknende?

Er det en ide eller blir det bare tull?

*Hilsen en som fikk lyst til å se lyset på badet* :)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg så engang en lignende løsning i ett eller annet interiørblad, og det var kjempeflott!

Gjest Gjest
Skrevet

Men hvor god lydisolasjon er det i glassbyggersteinen? Ingen synes vel det er ok å sitte på do og underholde folk i stua?

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Det var standard med en smal vegg i frostet glassbyggerstein mellom badet og stua/kjøkkenet i det nye huset vårt. Det går ikke an å se inn, og det er lydisolert som en vanlig vegg. Kul effekt, slipper litt lys inn på badet om dagen, og hvis lyset står på på badet om kvelden, så lyser det andre veien.

Gjest Gjest
Skrevet
Det var standard med en smal vegg i frostet glassbyggerstein mellom badet og stua/kjøkkenet i det nye huset vårt. Det går ikke an å se inn, og det er lydisolert som en vanlig vegg. Kul effekt, slipper litt lys inn på badet om dagen, og hvis lyset står på på badet om kvelden, så lyser det andre veien.

Stemmer.

Vi har en har en vegg av glassbyggerstein mellom "gang til stuen" og badet. Kjempestilig!

Gjest Gjest_TS
Skrevet

Trådstarter her. :)

Hvor stor er denne veggen og hvordan er den integrert med resten av baderomsveggene? Om vi skal gjøre dette ser vi mest for oss bare en rad med noen stener - enten horisontalt eller vertikalt. Hvordan isolerer man fra badet og mot en slik vegg?

Takker for svar. :)

Skrevet

Noen venner av oss har to smale rader mrd glassbyggestein mellom gang og bad. Den første rada begynner i hoftehøyde og teller ca 8-10 steiner. Den neste begynner høyere oppe og teller og 8-10 steiner. Stilig. De angrer litt på at de ikke tok mer.

Kjenner noen andre som har "små øyer" på en og på to steiner (der det er to, står disse over hverandre) flere steder på veggen. Dette er og veldig stilig, særlig fra stua, da den veggen er malt mørk mens resten av stua er lys. Om kvelden lyser byggesteinene som små lamper

Du trenger ikke isolasjon. Steinene isolerer. Lykke til!

Skrevet

Jeg har sett det i praksis og synes det er lekkert og smart.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Sånn ser det ut hos oss.

post-4527-1153768372_thumb.jpg

Gjest Gjest
Skrevet

Syns prinsippet er veldig stilig. Men kanskje litt mer elegant hvis man velger en en annen "look" en furu vedsiden av....

Gjest Dingo
Skrevet (endret)
Syns prinsippet er veldig stilig. Men kanskje litt mer elegant hvis man velger en en annen "look" en furu vedsiden av....

:forvirret: må nok si meg enig der... furudøra kræsja helt.

Men så har jeg dessverre sånne furudører selv :sjenert: men ikke glassbyggersten... ;)

Endret av Dingo
Gjest Bjørnsdatter i.i.
Skrevet

Helt enig i det der med furua, men det var det som var standard så... *trekker på skuldrene*. Å slenge i tusenlapper for å få noe annet var ikke AKKURAT det vi hadde råd til da, for å si det sånn. ;)

Gjest Bjørnsdatter i.i.
Skrevet
Mal den hvit da vel.  :)

Nei, skal vi gjøre noe med det, så må vi ta alt som er av dører og listverk (og tak!) i hele huset, og da vil jeg ha det så likt gulvet som mulig.

• 1 måned senere...
Skrevet

Vi pusser opp en hel leilighet og vurderer noe av det samme nå. Badet ligger ved siden av kjøkkenet og på kjøkkenet skal vi ha en glassbyggersteinvegg mot stua for å skjule kjøleskapet (fra gulv til tak). Denne glassbyggersteinveggen vil stå inntill veggen inn mot badet fra stua. Vi kunne tenke oss å legge inn noen felt i veggen på et lite område nærmest denne glassbyggerstenen slik at det blir små lyskilder inn til badet.

(noen som skjønte?) Ta en titt i kaoskontroll (signaturen min) dersom det var veldig uklart....

Det jeg lurer på er hvor vanskelig det blir ettersom disse steinene blir i dusjen... Det må jo tettes godt og flislegges i dusjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...