Gå til innhold

Silverstar


Englepusen

Anbefalte innlegg

Prøver meg her jeg.

Lurer på om noen her har prøvd disse silverstar greiene de skryter så grassat av på tv-shop? Det ser jo fryktelig praktisk ut, slippe å gnukke og gni seg grønn...ikke at jeg har så mye sølv slengende..hehe

Jeg er ihvertfall alltid skeptisk til ting produkter som er sååååå fantastiske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder silverstar gjør du rett i å være skeptisk. Først og fremst er det slett ikke så unikt det produktet, du kan oppnå akkurat det samme ved å bruke aluminiumsfolie og litt salt oppløst i vann i vaskekummen.

MEN: Det viktigste å vite er at det faktisk skader sølvet ditt. For hver gang du benytter deg av denne metoden, om det er silverstar eller aluminiumsfolie, mister du litt av sølvet, og du vil i prinsippet stå igjen med ingenting etter en tids brukt. Det er nemlig en kjemisk reaksjon som skjer, der sølvioner går fra sølvet til aluminiumet. En kjemiker kunne sikkert forklart bedre...

Jeg har ikke mye sølv jeg heller, men det jeg har blir pusset på gode, gamle måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Bare le dere !

Har et par damer på jobben som sverger til denne patenterte dingsen. De sier at julestria er blitt mye lettere nå som de slipper å pusse sølvtøy.

Har prøvd å forklare dette med ionene som forsvinner, men de har så lang erfaring med sølvpussing at DETTE vet de !

Tipper julestria blir litt tung det året de må kjøpe nytt sølvtøy !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting er som å pusse sølv, kobber, messing og ruse seg på den deilige lukten som dunster av det middelet.. NOT.. hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har mye sølv og smykker som må pusses og husbond gikk til innkjøp av silverstar. Det så fint ut første gang, men neste gang den ble brukt, som var før jul, ble sølvet litt brunt etter kort stund. Vi skal begynne å bruke pussekluten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...