Eføy Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Vi begynner å bli en smule lei av at overmadrassen ikke holder seg på plass. Hver kveld når vi skal legge oss, er vi nødt til å skyve den på plass igjen. Hva gjør dere for å holde den på plass? Får man kjøpt noe som man kan feste den med? 1
Gjest gjesta Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Hmmm....et ukjent problem... Overmadrassen vår holder seg i ro uten problem. Vi har ganske tykk overmadrass, kan det ha noe å si? :klø:
Arkana Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Ingenting, den holder seg på plass av seg selv. Hvis du brettet lakenet under hovedmadrassen og ikke bare overmadrassen burde det vel løse problemet?
Gjest gjesta Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Du kan bruke sånt antisklibelegg som selges for bruk under tepper.
Leo Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 Tykkelsen/tyngden har helt sikkert mye å si. Vår er i hvert fall 7 cm. tykk, veier sikkert nærmere 10 kg. og flytter seg ingen steder uansett.
Gjest Gus Skrevet 21. juli 2006 #7 Skrevet 21. juli 2006 Tykkelsen/tyngden har helt sikkert mye å si. Vår er i hvert fall 7 cm. tykk, veier sikkert nærmere 10 kg. og flytter seg ingen steder uansett. ← Vår er også tykk og tung, men flytter seg hver natt likevel. Så jeg må nok følge med på denne tråden Har tenkt på borrelås selv, men har ikke kommet så langt at vi har prøvd...
Leo Skrevet 21. juli 2006 #8 Skrevet 21. juli 2006 Vår er også tykk og tung, men flytter seg hver natt likevel. Så jeg må nok følge med på denne tråden ← Stoffet i overmadrass/madrass og friksjonen mellom disse har helt sikkert også noe å bety. Det samme har "aktivitetsnivået"... For å redusere friksjonen høres det jo ikke Persilles forslag om å bruke antiskimatte for tepper så dumt ut.
Eføy Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2006 Så rart det var da! Vi har Sultan Timan overmadrassen fra Ikea, 7 cm tjukk, og flytter seg hele tida. Lakenet har vi over hele senga, altså under rammemadrassen, ikke bare overmadrassen. Kanskje et sånt antiskli-greie til å ha under teppet var noe vi skulle satse på ja..Samboeren foreslo å sy den fast i hjørnene, men det får være grenser..
Malama Skrevet 21. juli 2006 #10 Skrevet 21. juli 2006 Vi har en helt tynn en (tynneste man fikk, bar et par cm tykk) og den ligger pent i ro. Dvs, jeg trekker den litt "på plass" når jeg skifter på senga, men ikke noe vi merker i det daglige i det hele tatt. Så de trenger ikke være tykke for å holde seg på plass ia lle fall (eller kanskje vi ikke merker at den flytter seg et par cm, siden den likevl er så tynn)
Skravla Skrevet 21. juli 2006 #11 Skrevet 21. juli 2006 Jeg har sånn antiskli mellom overmadrass og rammemadrass, men må allikevel rette på overmadrassen hver kveld. Men jeg ligger til tider ekstremt urolig om natten. 1
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #12 Skrevet 21. juli 2006 Kjøp litt bred strikk og sy på over hvert hjørne av overmadrassen. Denne strekker du så under rammemadrassen. Sett denne løsningen på noen overmadrasser, tror det fungerer hvis strikken er passe stram.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #13 Skrevet 21. juli 2006 Jeg har tynn overmadrass, men den sklir ikke... :klø: Jeg stemmer for sånn anti-skli-teppeting jeg
Gjest 1111 Skrevet 21. juli 2006 #14 Skrevet 21. juli 2006 Har det samme problemet; min overmadrass flytter seg etter omtrent to minutt i den, det til tross for at jeg har laken rundt hele sengen (og ikke bare overmadrassen). Grusomt irriterende!
Ugla Skrevet 21. juli 2006 #15 Skrevet 21. juli 2006 Hva gjør dere for å holde den på plass? ← Ligger pent og stille om natta... Nei, jeg vet ikke... Gjør ikke noe spesiellt, og har aldri hatt dette problemet. Kan det ha noe med stoffet i madrass/overmadrass å gjøre?
Gjest gjest1 Skrevet 21. juli 2006 #16 Skrevet 21. juli 2006 Før jeg flytta hadde jeg en gedigen seng med madrass og overmadrass i samme merke/stoff. Brukte jerseylaken på det (vet ikke om det har noe å si men), og med to i samme seng, så måtte jeg kanskje rette på det en gang i uken. Eller når jeg gadd rettere sagt Kanskje du rett og slett sover veldig urolig, men flere gode tips her tror jeg som er verdt å prøves
Gjest *Just-Me* Skrevet 22. juli 2006 #17 Skrevet 22. juli 2006 på gammelsenga, continentalmadrass med bare hodegjerde levde overmadrassen sitt eget liv..... måtte ordne den hver morgen og kveld..... Jeg brukte sånn skli greier under, og kjøpte sånne strikk med klips i som du festet i hjørnet og tok under selve madrassen og klipset fast i hkørnet igjenn. det hjalp mye på!! NÅ har vi seng med både hodegjerde og i fotenden, og overmadrassen holder seg i ro. lakenet er rundt både overmadrass og den under så det hjelper nok på det også.
Eføy Skrevet 22. juli 2006 Forfatter #18 Skrevet 22. juli 2006 Hm, jeg får se om jeg finner et sånt antiskligreie å ha under overmadrassen. Man får tydeligvis kjøpt strikk med klips på også, siden "Just Me" nevner det. Jeg tror ikke jeg ligger så urolig, men det er verre med han jeg deler senga med..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå