Gjest Alenemor Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Jeg er ei jente på 24 år med ei datter på 3 år. Har til nå fått overgangstønad, men det har man jo krav på i "bare" 3 år. Datteren min begynner i barnehage i september og jeg får meg mest sannsynlig jobb da. Men frem til det har jeg kun barnebidrag på 1250,- og barnetrygden på ca 1800,- og leve av i måneden. Går det an å søke om utvidelse av ovegangstønaden, eller gjelder dette kun de som er under utdannelse? Eller er sosialen eneste utvei...? Håper noen vil svare
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 jeg tror nok du må gå på sosielen så lenge ja. men sørg for å være ute i god tid; det tar laaang tid å behandle saker der.
liv Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Hør med trydgekontoret for sikkerhetskyld men jeg tror du må ta turen innom sosialtjenesten. Og det kan du godt gjøre nå! For det er somregel 3 ukers behandlingstid!
Gjest Gjest_Marthe_* Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Jeg er ei jente på 24 år med ei datter på 3 år. Har til nå fått overgangstønad, men det har man jo krav på i "bare" 3 år. Datteren min begynner i barnehage i september og jeg får meg mest sannsynlig jobb da. Men frem til det har jeg kun barnebidrag på 1250,- og barnetrygden på ca 1800,- og leve av i måneden. Går det an å søke om utvidelse av ovegangstønaden, eller gjelder dette kun de som er under utdannelse? Eller er sosialen eneste utvei...? Håper noen vil svare ← Da må du vel gjøre som mange andre mødre - ha dagmamma fram til du får barnehage. Merkelig at enslige mødre skal kunne velge om de ønsker å jobbe eller ei.
Gjest gjesta Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Går det an å søke om utvidelse av ovegangstønaden, eller gjelder dette kun de som er under utdannelse? ← Jeg søkte, og fikk det innvilget. Jeg studerte , og hadde ett år igjen av studiene. Det kan godt hende at du også har rett på utvidelse av overgangstønaden, men det får du svar på hos Trygdekontoret. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå