Gå til innhold

skatt og slikt

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

skal vi se.. jeg har et lite genrellt spm som jeg lurer litt på og gjerne vil ha et svar på!

jeg har fast jobb, er 18 år gammel og i fjor hadde jeg frikort til inntil 23 000 kroner ca. deretter skaffet jeg meg et skattekort med et høyt skatte trekk (men like greit det da jeg får tilbake penger til sommern)

men nå dette året, hva gjør jeg? skal jeg ned på ligningskontoret og hente nytt skattekort? eller blir skattekortet regnet ut av dem og tilsendt meg? eller kan jeg benyttet meg av et nytt frikort og deretter bruke skattekort? dersom jeg velger det siste alternativet vil det da bli noe negative utfall på min side på skattekortet da?

håper på svar fort jeg da dette haster_:=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vet du skal jobbe hele året, er det best å få vanlig skattekort.

Da får du det samme utbetalt hver måned. Ingen vits i å få frikort, for skatten blir regnet ut på årsbasis, så det er intet å tjene på det.

Vanligvis sender ligningskontoret deg et nytt kort, basert på de opplysningene de har om deg. Her i Bergen får vi det før jul hvert år.

Hvis du ikke har fått et til nå, er det best å ringe dem og spørre.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg har en vanlig jobb ved siden av skolegnag,. men ingen fast inntekt hver mnd. det kommer helt ann på hvor mye jeg velger å jobbe! men du mener at frikort er ikke smart fo rmin del? nei har ikke fått skattekort tilsendt! men kan det ha noe med at jeg har hatt frikort først? jeg må ikke reise ned? bare ringe og si fra slik at de regner det ut og sender meg i posten?

Skrevet

Nei, jeg mente at du må ringe og spørre hvorfor du ikke har fått.

Hvis du må fylle ut på nytt, kan det ikke gjøres over telefon, du må selv fylle ut, men du må ikke nødvendigvis møte fram personlig. De kan sende deg skjemaet.

Skrevet

ikke glem at du kan bestille alt på www.skatteetaten.no.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...