Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Jeg har vært til kiropraktor, og skal dit igjen idag. Tok røntgen, og var inne på konsultasjon. Idag er det vanlig time. Sjekket prisene, og så at røntgen kostet 480 kr, konsultasjon 380 og vanlig time 280. Noen som vet om noe av dette blir dekt av folketrygden?
Gjest agjest Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Fra trygdeetaten.no "Pasienten kan få stønad for inntil 14 behandlinger per år. Stønaden er 50 kroner per behandling, og 100 kroner ved første gangsundersøkelse. Kiropraktorene fastsetter selv pris på sine tjenester og trygdens stønad vil derfor normalt bare dekke en liten andel av de totale kostnadene."
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 ok, men hva med røntgen? må man betale hele den summen også?
Gjest agjest Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 http://trygdeetaten.no/default.asp?strTema...=unders_oekelse Det er veldig greit å finne fram til informasjon på trygdeetaten.no
Smashing Skrevet 22. juli 2006 #5 Skrevet 22. juli 2006 Jeg hadde også henvisning fra lege, men måtte betale 350 første gang, og 250 hver gang etter det...
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #6 Skrevet 23. juli 2006 Jeg var hos kiropraktor første gang for fire år siden. Betalte ca 1000 kr for røntgen og behandlingene kostet 400,-. Da måtte jeg selv samle kvitteringer + div skjemaer, og så søke om tilbakebetaling av en del av beløpet (tungvint for meg...): Nå er systemet endret. Du betaler mindre pr behandling, og slipper å søke. Kiropraktoren gir meg avslag i prisen (det man får igjen fra Trygdekontoret), og så er det kiropraktor som må styre med papirene og søke om å få igjen pengene fra trygdekontoret. Så den prisen du betaler nå, er vel "den endelige". Ring trygdekontoret og spør hvis du ikke finner ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå