Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg skal bestille endel dvd'er på dvdstrax, men vil gjerne unngå toll og bestiller derfor for under 200 kroner pr gang. Men dersom jeg legger inn flere bestillinger etter hverandre, alle i underkant av 200 kroner, vil de da bli slått sammen av dvdstrax og sendt som en (for) dyr pakke? Eller blir hver bestilling sendt for seg selv uavhengig av hvor kort tid det har gått mellom hver bestilling?

Usikker på om jeg skal ta sjansen på å bestille alle dvd'ene samme dag eller om jeg må bestille en og så vente til den er sendt med å bestille neste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra Betingelser ved kjøp hos dvdstrax.com:

Ordre som inneholder flere produkter vil bli delt opp enkeltvis og sendes etter hvert som de er tilgjenglige, slik at du som kunde ikke vil bli belastet toll og mva for varer med en verdi under kr 200,-

Men jeg har ikke prøvd det selv, så jeg kan ikke gå personlig god for det.

Gjest Gjesta
Skrevet

Aha. Jeg kunne kanskje lest betingelsene før jeg spurte her, men så langt tenkte jeg ikke. Takk for svar. Da regner jeg med ät det går bra å bestille alt på en gang :)

Skrevet (endret)

Jeg har bestilt derfra rimelig mange ganger. Har bare betalt toll når en enkelt vare har vært dyrere enn 200kr.

:)

Endret av iingvild
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Har også bestilt fra Strax, og har ikke vært helt fornøyd.

Har nå bestilt fra www.play.com i flere år, og har ingen ting å utsette. Ville mye heller anbefalt de. Den prisen du får oppgitt der, er inkl frakt, mens jeg husker at frakten kom i tillegg pr pakke hos strax.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hadde egentlig tenkt å bestille fra play.com, men så leste jeg i en annen tråd her om at de kunne være så trege med leveringa. Men hvem er billigst da? (alt for trøtt til å sjekke selv :sjenert: ) Uansett så har jeg bestilt fra dvdstrax nå, men jeg kommer nok til å kjøpe flere dvd'er i framtiden, så da er det greit å vite hvor det er best å bestille :)

Skrevet (endret)

Det beste er å sammenlikne prisene på de aktuelle produktene når du skal bestille. Mitt inntrykk er at play er litt billigere generelt sett (husk å inkludere porto i prisen fra dvdstrax), men dvdstrax har ofte endel tilbudsprodukter med konkurransedyktige priser - og innimellom har de også portofrie tilbudsdager. Husk at dvdstrax også tar et ekstra gebyr om du ikke betaler med kredittkort.

Men en annen ting å tenke på er at mange av produktene som selges hos play ikke har norske (eller skandinaviske) undertekster. Dessverre er de ikke så flinke til å opplyse om dette i produktbeskrivelsen selv i de tilfellene det faktisk er norske undertekster, så da blir det litt sjansespill det der... :forvirret: Joda, dvdstrax selger også engelske/amerikanske utgaver uten skandinaviske undertekster, men de opplyser dette på en klarere måte.

Personlig er ikke undertekster så viktig for meg (ja, med mindre det er japanske filmer, da :ler:, men jeg klarer meg fint med engelske) så jeg har handlet mest fra play, men jeg benytter meg av gode tilbud hos dvdstrax.

EDIT: Det med lang leveringstid fra play... nei, det har jeg ikke sett noe til... Pleier alltid å ta fire virkedager - verken mer eller mindre.

Endret av BlueEyes
Gjest Cosmic Girl
Skrevet

Godt svar fra BlueEyes. Min erfaring er tilsvarende.

Jeg har heller ikke opplevd lang leveringstid fra Play. Er heller imponert over hvor raskt pakkene kommer i posten etter at jeg har bestilt derfra!

Gjest Gjest
Skrevet

De siste leveringene jeg fikk fra Play.com har tatt henholdsvis 10 og 8 virkedager. Før kom de etter 3-5 virkedager.

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for svar :) . Da kommer jeg til å bestille fra play.com fra nå av (med mindre jeg finner det jeg vil ha på tilbud på dvdstrax). Norske undertekster er ikke viktig for meg, jeg kjøper som oftest sone 1 uansett. Og leveringstid på 4 virkedager syns jeg høres veldig bra ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...