Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal farge håret igjen snart, farget det rett før jul og fikk en nydelig farge. Det var ikke permanent så den ble selvsagt vasket ut og falmet.

Jeg har litt lyst å prøve permanent farge, da fargen holder seg hele tiden. Men hvordan er det med gjenfarging hos frisøren? kan man farge bare etterveksten, eller må man farge hele håret 1-2 mnd? Det blir kjempedyrt med klipp hvertfall...

Jeg kan jo prøve å finne den samme fargen i hjemme-permanent, men det er jo ikke helt sikkert den blir lik resten av håret....

hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

det går jo bra å bare farge etterveksten? hvis ikke håret har falma da. er kanskje lurt å farge hele håret iallefall en gang i året?

Gjest Tweek
Skrevet

Man trenger jo ikke dra til frisøren for å farge håret;)

men finnes mange hårfarger på markedet, jeg pleier å bruke garnier, for de har sånn frisk grønngul pakkning :ler:

men alt du trenger er ei venninne og hårfargen..

og et håndkle til å ta over skuldra så man ikke får farge steder man ikke vil få farge, hehe:)

så lenge man gnir inn å passer på å få overalt blir jo fargen fin:)

pass bare på å kjøpe nok farge, har du en del lengere en skuldre bør nok 2 pakker gjøre susen ;)

Skrevet

Siden jeg skal bruke permanent vil jeg ta første gangen hos frisøren hvertfall - for å være helt sikker på at det blir jevnt.

Det finnes ikke mange hårfarger for min del å velge mellom (bruker ikke produkter som tester på dyr).

Men er det mulig å farge bare ettervekst hos frisør?

Gjest Tweek
Skrevet

Ja, gjør det :)

tror det er halv pris eller noe da også,

eller ihverfall billigere

Skrevet

Jeg farger alt håret 2 ganger i året og etterveksten et par ganger mellom( caa annenhver mnd). Hårfargen er vel egentlig ganske lik min så etterveksten blir ikke ekstrem. Men bruker lysere farge til ettervekst når det nærmer seg ny total farge.

Farget alt hjemme tidligere men sunes det var vanskelig å få farget bare ettervekst så da brukte jeg aldri permanent hårfarge.

Skrevet

Permanent farge sliter mer på håret, så de flrste frisører frarår det dersom du har langt hår i hvertfall. Bedre å ta minicolour i steden og ta det litt oftere da.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg farger håret permanent, hjemme. Jeg har langt og tykt hår, bruker 2 pakker om gangen. Det er billigere og fungerer helt fint så lenge man farger håret i en farge som ligner på sin egen. Da kan man vente litt lengre mellom hver gang, og man får et bra resultat.

Farger man hjemme bør man være veldig forsiktig med å kombinere: bleket hår og så striper, rød/ sort- farget hår for så og lysne osv. Det kan bli en fæl påskefarget og dyr opplevelse..

Gjest Gjest
Skrevet

Helt normalt å bare ta etterveksten. Men det koster omtrent like mye som å ta hele håret, siden det er mye arbeid å påføre fargen bare i etterveksten. For det er først og fremst arbeidet man betaler for, for fargen koster ikke all verden.

Og permanent farge falmer jo den og. Det har iallefall min gjort, særlig nå på sommeren. Men jeg synes fargen er penere og mer intens når jeg har tatt permanent farge framfor å ta minicolour. Ulempen er selvsagt at etterveksten blir emr tydelig med permanent farge.

Og jeg vil ikke anbefale hjemmefarging hvis man ikke er helt trygg på det man gjør. Kjenner nok av de som har fått mislykka hårfarge etter hjemmefarging, og det er noe styr å skulle endre på en mislykket farge. Så man må nesten vurdere om man vil ta sjansen, for det tar tross alt lang tid før håret vokser ut igjen i full lengde.

Gjest Tweek
Skrevet

jeg har blondt hår, og farger det sånn pen brunfarge..

fått høre mange ganger at jeg er finere med brunthår..

men skjønner ikke hvorfor alle er så redd for å farge det hjemme, få en veninne til å farge det det er enklere siden hun ser overalt på huet ditt..

det er jo ikke noe å si åssen farge du velger, men derimot bleking av håret er litt skumlere, spesielt hvis du ikke er blond, det er uheldig kombinasjon..

ellers er du jo liketrygt, og man får jo fin farge..

Jeg vil anbefale garnier sin hårfarge, den friske grønne og gule pakningen..

den gir veldig god farge og den holder på fargen:)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg farger min (grå) etterhvekst ca hver tredje uke, med permanent farge. Ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...