Leanne Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Jenta mi (1,5 år) driver å får noen tenner... Og når hun venter nye tenner har hun alltid pleid å bli litt sår nedentil, men da har jeg smurt henne med inotinyl og da har det gått over etter 1-2 dager.. Men nå vil det ikke gå over!! Hun er helt rød, sår og det gjør sikkert kjempe vondt.. for hun er umulig å skifte bleie på... Det finnes vel ingen vidunder kur mot sårhet... men kanskje noen har noen gode råd.....
Gjest Tibz Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 (endret) -stakkars lita! Jeg brukte krystallfiolett på mine barn, og det er rene mirakel kuren Du får kjøpt det på apoteket, men vær obs på at jenta blir lilla i stumpen- men hva gjør vel det så lenge hun slipper å ha vondt? Lykke til Endret 20. juli 2006 av Tibeke
tuji Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Bare jeg som ikke skjønner forbindelsen mellom tenner og rumpe?
Gjest Tibz Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 -noen barn blir skikkelig løs i magen når de får tenner.
Leanne Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 20. juli 2006 Bare jeg som ikke skjønner forbindelsen mellom tenner og rumpe? ← Mange barn får vel en sterkere / surere avføring når de får tenner, fordi det produseres så mye spytt under denne perioden.. Som inneholder enzymer og kan gjøre avføringen surere... Jeg får vel ut å kjøpe krystall fiolett i morgen.. hvis det ikke gir seg snart får vi vel ta en tur på helse stasjonen og sjekke om det er soppinfeksjon...
Gjest Gjest_Berta_* Skrevet 20. juli 2006 #7 Skrevet 20. juli 2006 Hva med den gode, gamle sinksalven, da?
Gjest Tibz Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 -min mellomste datter var skikkelig plaget med bleie allergi- hun hadde sår som vesket i rumpa, men etter en natt med krystall fiolett så kunne jeg vaske henne uten at hun vrælte som en stukket gris.. To dager med krystall fiolett så var hun bra! Kan hun gå uten bleie en liten stund på dagen? Luft pleier å gjøre godt for en sår stump..
Leanne Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #10 Skrevet 20. juli 2006 joda hun går litt uten bleie på dagen... har nok ført til at jeg har måttet vaske gulvet litt oftere enn vanlig men det er vel sånt som bare hører med.. Jeg håper at krystall fiolett hjelper da.. får hun har jo så vondt...
Gjest Tibz Skrevet 20. juli 2006 #11 Skrevet 20. juli 2006 -morro med barn uten bleier! Håper hun blir bra snart!!
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2006 #12 Skrevet 21. juli 2006 Hei! prøv med potetmel, det gjorde under verker når mine var små... Lykke til!
Grooo Skrevet 21. juli 2006 #13 Skrevet 21. juli 2006 Jeg brukte krystallfiolett på mine barn, og det er rene mirakel kuren Du får kjøpt det på apoteket, men vær obs på at jenta blir lilla i stumpen- men hva gjør vel det så lenge hun slipper å ha vondt? ← Hva er dette for et vidundermiddel? Noe skummelt som kun kan brukes med største forsiktighet innimellom (er vel ikke så ofte de er så såre da, men..)?
Gjest Tibz Skrevet 21. juli 2006 #14 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Hva er dette for et vidundermiddel? Noe skummelt som kun kan brukes med største forsiktighet innimellom (er vel ikke så ofte de er så såre da, men..)? ← Her et utdrag fra info fra Apotek: Hva kan du gjøre selv? Stellet er viktig både som forebygging og behandling. - Skift bleie ofte slik at barnets hud holdes tørr. - La barnet lufte stumpen uten bleie i perioder. - Bruk stelleoljer til å vaske med. Det er skånsomt og behagelig. Unngå å vaske med såpe eller våtservietter med sprit som kan virke uttørrende på huden. La barnet ligge en stund uten bleie og lufttørre. - Smør huden med en sinkholdig stellesalve etter hvert stell. Slike stellesalver kalles også barrieresalver fordi de er vannavstøtende og beskytter og reparerer den naturlige hudbarrieren. Salverester kan fjernes med stelleolje. Det finnes en rekke salver som er vannavstøtende og som fungerer som barrieresalver. Spør på helsestasjonen eller apoteket. Sitatet fra apoteket er forkortet, men dere kan lese mer her. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi materiale med kopirett. Se også Kopinors regler. Hannen -mod Endret 21. juli 2006 av Hannen
Gjest Tibz Skrevet 23. juli 2006 #15 Skrevet 23. juli 2006 Hei Leanne! Hvordan går det med gullklumpen? Håper det går bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå