Gjest gjesta Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 På grunn av medisiner har jeg lagt på meg mange mange kg. (nei jeg kan ikke slutte eller bytte medisiner ) Tablettene fører til at jeg legger på meg pga dem i seg selv, og at jeg får en enorm matlyst. Er det noen som kan være veldig snill å hjelpe meg å sette opp en dagsplan over hva og hvor mye jeg kan spise. Og helst ikke knekkebrød Det som er litt vanskelig er at jeg får følelsen av å sulte ihjel. Hvor mange gullrøtter kan man spise om dagen? Hvor mye frukt? Legger man mye på seg av slikt? Noen som kan hjelpe?
Amalie_85 Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Hmmm. Hjelpe vet jeg ikke om jeg kan. Men jeg har en 7 dagers plan (om hva man skal spise)for å få ut vann av kroppen. Slike som blir brukt på pasienter som skal oppereres fordi dem skal ned i vekt. (3-4kg) Har ikke prøvd selv enda. Jeg kan se om jeg finner den og sende den til deg?
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 jeg er fedon-fan, og i følge han kan man spise 2 gulerøtter pr dag. jeg spiser nok mer frukt enn han mener er bra, men så lenge det funker så...kan spise f.eks 2 epler og en kurv jordbær pr dag av frukt. avhengig av epler har jeg funnet ut. man legger vel ikke på seg, men det påvirker insulinet på en negativ måte. men akkurat på dette feltet hører jeg på andre ernæringseksperter, som sier: fråts i frukt og grønt. vel...litt knekkebrød er da godt! lett-yoghurt med musli. omelett med fetaost og masse grønnsaker og litt røde bønner er nydelig. fiskefilet med grønnsaker, ovnsbakt. tunfisk, enten som salat, eller pålegg. alt dette er super slankemat, og godt! jeg spiser det fortsatt, for å holde vekten. lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Kan legen hjelpe deg litt videre her? Kanskje sette deg i kontakt med ernæringsekspertise. Jeg vet ikke, jeg synes bare det blir feil at du settes på tabletter som har sånne bivirkninger uten at du får tilbud om mer hjelp. Tror forresten Elphaba har bra peiling på ernæring.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2006 #6 Skrevet 22. juli 2006 Hmmm. Hjelpe vet jeg ikke om jeg kan. Men jeg har en 7 dagers plan (om hva man skal spise)for å få ut vann av kroppen. Slike som blir brukt på pasienter som skal oppereres fordi dem skal ned i vekt. (3-4kg) Har ikke prøvd selv enda. Jeg kan se om jeg finner den og sende den til deg? ← Fant du den? Jeg har gått opp sikkert 20 kg siden jeg begynte på p-sprøyten. Veier over 90 kg Og enda jeg er ganske kort. Deprimerende... Men sultekurer klarer jeg bare ikke. Jeg beveger meg jo en del også.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. juli 2006 #7 Skrevet 22. juli 2006 På grunn av medisiner har jeg lagt på meg mange mange kg. (nei jeg kan ikke slutte eller bytte medisiner ) Tablettene fører til at jeg legger på meg pga dem i seg selv, og at jeg får en enorm matlyst. Er det noen som kan være veldig snill å hjelpe meg å sette opp en dagsplan over hva og hvor mye jeg kan spise. Og helst ikke knekkebrød Det som er litt vanskelig er at jeg får følelsen av å sulte ihjel. Hvor mange gullrøtter kan man spise om dagen? Hvor mye frukt? Legger man mye på seg av slikt? Noen som kan hjelpe? ← Jeg anbefaler en diett som heter spis deg glad. Jeg la på meg litt etter jeg hadde sluttet å røyke for noen år siden. Jeg er så glad i mat og er vant med at jeg har en høy forbrenning. Så det var mildt sagt frustrerende å tenke på at jeg skulle gå å sulte og ikke spise god mat. Jeg brukte den dietten noen uker og problemet var løst. Jeg kunne spise så mye jeg ville og kiloene jeg hadde lagt på meg forsvann i løpet av noen få uker. Jeg skal se om jeg finner en link. De har sikkert boka på bibloteket også.
Gjest Chrizzy Skrevet 22. juli 2006 #8 Skrevet 22. juli 2006 Link Enda en Den siste kan kanskje høres litt ekstrem ut, slik sånne ting vanligvis gjør i Amerika. Man kan gjøre det på sin måte og ikke bli helt halleluja, boken er bra alikevel.
Gjest prestekrage Skrevet 23. juli 2006 #9 Skrevet 23. juli 2006 (endret) Må steppe inn å tipse om grete Rode jeg da. Jeg har ikke fulgt noe kurs, men følger tankegangen og bruker nettsidene (er gratis) daglig. Holdt på i snart 2 uker og merker gode resultater allerde!! Hvem vet- kanskje vi sees på forumet der også? Vektklubb Grete Rode Endret 23. juli 2006 av prestekrage
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2006 #10 Skrevet 23. juli 2006 Må steppe inn å tipse om grete Rode jeg da. Jeg har ikke fulgt noe kurs, men følger tankegangen og bruker nettsidene (er gratis) daglig. Holdt på i snart 2 uker og merker gode resultater allerde!! Hvem vet- kanskje vi sees på forumet der også? Vektklubb Grete Rode ← Det samme tenkte jeg. Man trenger overhodet ikke sulte seg, man kan fint spise seg mett. Men tenke litt på kaloriinnhold og mosjon. Jeg har gått ned flere kilo uten å ta noe kurs, har bare endret livsstilen litt, ikke noen "slankekur".
Sarabi Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 Det viktigste med slanking er at man ikke skal sulte seg. Du bør spise 2-3 time, og være i såpass mye aktivitet at du går i kcal underskudd. Altså: Hvis du spiser ca 1700 kcal pr dag bør du eksempelvis bruke 2000 kcal pr dag i form at tur, jobb, husvask osv. Et lite forslag til diett som ikke inneholder brødmat. Frokost Havregrøt med fruktose og kanel + melk Mellommåltid1 Frukt eks. Eple + mandler el. nøtter Lunch Litt ris og kylling eller tunfisk Mellommåltid2 Samme som nr 1 Middag Kylling, fisk, svinekjøtt, biff + ris og salat. Lett kesam kan brukes til å lage en deilig dressing til salaten Mellommåltid3 Samme som nr 1 Kvelds Cottage cheese med litt lettsyltetøy, stekt egg, tunfisk Det er også veldig viktig å få i seg proteiner, så jeg vil anbefale deg å kjøpe protein shake som du drikker til hvert mellommåltid. Det både metter og smaker godt. Det er også viktig å spise rett før man legger seg, men IKKE karbohydrater. Kun proteinrik mat. Drikk MYE vann! For å regne kcal kan du melde deg inn i vektklubb.no eller benytte deg av iform.no. iform har i tillegg et bra forum der du får hjelp til ALT! Håper du har fått litt hjelp av dette innlegget. Sarabi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå