Gå til innhold

Hvilken mat gjør deg lykkelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg fant en eske med Anton Berg-mintsjokolade hos moren min, og innså at jeg opplevde et øyeblikk av ren lykke da jeg puttet en mørk sjokoladebit med mintfyll i munnen. Det er det samme med jordbær.

Syns masse annen mat er veldig god, men den rene lykkefølelsen er forbeholdt mintsjokolade og jordbær.

Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Dette betyr forresten ikke at jeg må ha jordbær og mintsjokolade ofte (det begrenser seg til noen ganger i året), men blir veldig glad når jeg spiser det. Blir ikke avhengig, noe som er interessant når jeg tenker på hvor godt jeg syns det er.

Gjest Gjest
Skrevet

Indisk vegetarmat fortært i Montreal...

Jordbær med melk, is eller fløte.

Røkelaks med eggerøre eller med kremost (gjerne på bagel).

Blåbær.

Alt er mat som smaker godt og vekker mange gode minner.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er nok veldig mye forskjellig, og det varierer ut fra dagsform. Jeg er visst en matnyter, og har hørt det ofte, for jeg lager "koselyder" til og kommenterer ofte mat jeg spiser. :sjenert:

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

*tenke*

All mat unntatt fisk gjør meg lykkelig. :)

Skrevet (endret)
All mat unntatt fisk gjør meg lykkelig. :)

Må si meg enig i det, mat er godt, men hvis jeg skal trekke fram én ting må det bli god belgisk konfekt. :sikle:

Endret av Arkana
Gjest gjest1
Skrevet (endret)

En stor tallerken mexicansk burrito med veldig sterk saus, rømme, guacemole og mexicansk ris. Rødvin og kjæresten min til. ;)

Endret av Sukkerert
Gjest gjest1
Skrevet

Pinnekjøtt m kålrabistappe og potet og vossakorv...med kaldt øl til. Den første biten er som å lette til himmels (sikkert fordi jeg spiser dette kun i julen...)

Nå om sommeren blir jeg lykkelig av kald melon og spekeskinke...

Skrevet

All mat som jeg har laget selv fra grunnen av gode råvarer, og som svarer til forventningene jeg har til retten, gjør meg superlykkelig. :hjerter_rundt: Ekstra stas er det hvis det er en av mine egne idéer som slår til ved første forsøk.

Og til fiskens forsvar: ;) Jeg blir også lykkelig av å finne et stykke glisende, fersk fisk hos fiskehandleren, og av fisk som blir saftig og akkurat passe varmebehandlet. :)

Ellers er jeg absolutt enig i at belgisk konfekt heller ikke er å forakte - men er usikker på om jeg forbinder det mest med lykke eller nytelse. :sjarmor:

Gjest gjesta
Skrevet

Hmm... den var litt vanskelig. Når jeg tenker over det så tror jeg kanskje ikke det er en spesiell type mat som gjør meg lykkelig (selv om jeg elsker god mat). Tror jeg må ha en kombinasjon av mat/opplevelse, mat/mennesker for at jeg skal bli lykkelig,,, men når jeg spiser mat på favorittrestauranten min (som jeg bare har råd til en sjelden, sjelden gang), da er jeg lykkelig. All maten de tar i blir fantastisk. Av ren mat så er nok kamskjell nærmest til å gjøre meg lykkelig. Og hjemmelaget karamellpudding :)

Gjest Gjest
Skrevet

første tallerken på høsten med god fårikål

når mormor lager lammelår med poteter og hjemmelaget brunsaus

nytrukket superfersk torsk med nykokte poteter, smør og flatbrød

den første grillmaten på sommeren

når jeg finner den beste biten i twist og konfekt

osv osv osv osv osv

i det hele tatt mat som jeg sjelden lager eller blir servert, og som smaker nydelig, og som jeg spiser sammen med folk som jeg er glad i, og som vekker gode minner fra barndommen.

og det nytter ikke med verdens beste mat når man ikke har det bra ellers i livet.

Skrevet

Mat og mat, sjokoladefondant med vaniljesaus!

Men ordentlig mat; rett og slett god helgemat med rødvin til sammen med kjære!

Skrevet

Mange retter fancy restaurantmat med god vin til gjør meg lykkelig. Det skal være mange smaker og gode kombinasjoner.

Skrevet

Sjømat som jeg kan spise med fingrene.... slafs slurp!

Pasta med fersk trøffel i Italia. Spagetti alla vongole..også Italia. Grilla sardiner i Hellas. Grillet skalldyr! Hmmmm....mye faktisk!

Pølser stekt på bål en flott vinterdag på fjellet

Nybakt brød med meierismør og brunost

Gjest gjest1
Skrevet

Hm... det spørs helt hva jeg har lyst på. Generelt blir jeg glad av all god mat, og og lykkelig hvis jeg får noe jeg har veldig lyst på og det tilsvarer forventningene, evt overgår disse.

Hm... kan nevne 1 ting, jordbær med iskald kremfløte og lett sukkerdryss. :hjerte:

Skrevet

Resturant-mat gjør meg lykkelig. Nesten det samme hva som blir servert, bare det å gå ut et annet sted enn hjemme og spise noe som blir servert der og da er lykke.

Ellers, i andre sammenhenger, er det stort sett søte ting som gjør meg lykkelig. Å sitte i sofaen med en skål av det beste smågodtet jeg vet om eller å spise sjokolade.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg blir ikke lykkelig av mat - og det i seg selv gjør meg litt lykkelig.

Ei jeg kjenner blir lykkelig av mat - nå veier hun over 150 kg.

Skrevet

JORDBÆR!!!! :hjerter_rundt:

Og pepperkaker, men det er jeg allergisk mot.... :grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...