Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Landra
Skrevet

Overskriften sier seg vel selv. Takk for alle tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Røyk

Snus

Alkohol

Karbonadedeig (enkelte steder i hvert fall)

Kyllingfilet, -vinger ++

Grillmat

En del kjeks- og brødvarer

Barnemat på glass

Barnejuice på små kartonger

:klø: Det er i hvert fall det jeg kommer på i farta...

Skrevet

Det meste av kjøtt. Vi kjøper mye oksekjøtt (spesielt biff, men også f.eks. grytekjøtt og steker), billige og utrolig mye bedre kvalitet. Kjøttet er like mørt og saftig som det du får på restaurant, det har jeg aldri opplevd med kjøtt kjøpt i Norge. Kjøper også en del filletbacon, også billigere og så slipper man alt fettet, det er jo selve kjøttet som er godt. Har bare sett det et par steder i Norge. Svinekjøtt kjøper vi også en del av, både svinekoteletter og ytre- og indrefilet av svin.

Skrevet

Hvetemel er billig

Skal du kjøpe kyllingfileter, så ikke kjøp de billigste. De fra Guld Fägel er bra.

Skrevet

Det meste unntatt rengjøring/hygieneartikler.

Skrevet

Vi bor bare noen få mil fra grensen og handler følgelig mye i Sverige. Det meste av kjøtt får vi annetsteds fra, så det kjøper vi lite av. Pålegg, ost og kylling kjøper vi imidlertid en del av i tillegg til fisk og frossne grønnsaker. Tror ikke det blir så mye billigere siden vi forsøker å holde oss til magre produkter, men utvalget er større. Nå om sommeren blir det gjerne en del grillmat av svin som vi synes er både bedre og billigere enn her i Norge.

Karbonadedeig ville jeg uansett ikke ha kjøpt; Den er billig og bærer preg av det med mye fett, vann og sikkert mye annet... Unngår i det hele tatt blandingsprodukter siden de stort sett inneholder voldsomt mye fett.

Skrevet
Det meste unntatt rengjøring/hygieneartikler.

Dette kjøper jeg som regel i stort når jeg kommer over kjente merkevarer hos f.eks. ÖoB i Årjäng. (Husk at det på verdensbasis finnes langt mer kjente merkevarer enn Blenda, OMO og Sun... ;) ). Bruker man "supermarkedvariantene" av sjampo, balsam, bodylotion etc. kan man også komme over gode kjøp på slike steder.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvorfor sto det ikke Svelgetur til Halden på denne tråden mer? Det gjorde det i sta!

Skrevet (endret)
Hvorfor sto det ikke Svelgetur til Halden på denne tråden mer? Det gjorde det i sta!

Jeg er et resultat av en svelgetur til Halden, men det vil selv ikke du vite mer om Towelie! :ler:

Endret av Leo
Gjest gjest1
Skrevet

Bukkake er ikke bra for deg jeg drømte jeg var i japan inatt

Skrevet
Bukkake er ikke bra for deg jeg drømte jeg var i japan inatt

Kaker er ikke bra for meg uansett! Jeg er feit nok som jeg er! :sjarmor:

Skrevet

Kaffe, inkl espresso bokser. Te, skyllemiddel, vaskepulver, påleggspakker (skinke etc) "utenlandsk" spekemat som serrano, chorizo-skinke. Noe karbodeig er kjempefin og ikke full av fett og vann.

Skrevet

Også smågodt da... *sukk*

Skrevet

Sjekk vanninholdet på kyllingkjøtt, karbonadedeig, osv...

Billig kjøtt inneholder oftest mye vann, og krymper dermed mye ved tilberedning, og blir dermed ikke så billig alikevell

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...