Hottentotten Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Bare lurte på hvilket tidspunkt for vielsen som er vanlig? Må jo snart ringe kirka og bestille tid og da vil de sikkert ha tidspunkt også.. Jeg tenkte kanskje 1-2 tida? Når har vielsen deres vært/skal være?
mowgli Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 I kirken vår kunne vi velge mellom kl. 13.00, 14.30 eller 16.00. Vi valgte 14.30
Hottentotten Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. juli 2006 Tusen takk for svar! Kirka er vel behjelpelige de også håper jeg! Skal ringe i morra *gleder meg*
Gjest Gjest_SnartFru_* Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Vi har valgt 16.00 for at dagen ikke skla bli så lang for gjestene. Hadd ikke lyst på dødtid imellom vielse og fest, så vi drar rett til velkomstdrink og middag etterpå
Gjest razmatazz i.i. Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Vi har kl 13 av 2 hovedgrunner: da er det ingen før oss og vi har god tid til pynting osv, samt at dagen blir lenger
mowgli Skrevet 20. juli 2006 #6 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Vi har kl 13 av 2 hovedgrunner: da er det ingen før oss og vi har god tid til pynting osv, samt at dagen blir lenger ← Vi valgte 14.30 fordi da slipper jeg å stå grytidlig opp for å rekke frisør & sminking før kirken (sover nok kanskje ikke allikevel men....) Og så rekker vi fotografering mellom kirke og middag uten at gjestene må vente for lenge på Endret 20. juli 2006 av mowgli
CurlySue78 Skrevet 20. juli 2006 #7 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Vi skal ha vielsen kl 15. Litt "senere" på dagen, siden flere er tilreisendes -og har da mulighet til å komme samme dag. Og da blir det heller ikke så lenge mellom vielsen og middag Uten at jeg egentlig tenkte på den, så er det også litt kjeket å være "sist ute" i kirken, for da er det ingen som står og tripper og venter på å komme inn etter. Endret 20. juli 2006 av CurlySue78
Gjest Fruktkake Skrevet 20. juli 2006 #8 Skrevet 20. juli 2006 Vi hadde vielsen klokka 14 slik at vi fikk god tid hos fotografen før middagen 17.30.
-Tone- Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 Vi fikk velge mellom kl. 11.00, 13.45, og 15.00. Vi valgte 13.45. Skal til fotograf først. Skal ha dåp samtidig. Blir tatt litt bilder ved kirka etterpå, så har vi invitert til middag kl. 15.30 (Eller til lokalet iallfall, blir jo litt prating, velkomstdrink og bilder der også tenker jeg), men tror ikke vi får satt oss til å spise før 16.30. Kaffegjestene kommer kl. 19.30.
Malama Skrevet 20. juli 2006 #10 Skrevet 20. juli 2006 Vi har vielse klokken 15, rett og slett fordi det var eneste ledige tidspunkt på valgte dato.
miss77 Skrevet 20. juli 2006 #11 Skrevet 20. juli 2006 Vi hadde vielsen klokka 14 slik at vi fikk god tid hos fotografen før middagen 17.30. ← Samme her, men er litt usikkert hvor god tid det blir hos fotografen allikevel, siden det er litt reisevel fra kirka til lokalet. Vi har "feststart" kl. 16.30 slik at det ikke blir altfor lang ventetid fra kirka, men samtidig nok tid til at de som skal bo på hotell for booket inn.
MAcy Skrevet 20. juli 2006 #12 Skrevet 20. juli 2006 hei har jobbet i kriken i 5 år som kirketjener og det er stortsett bryllup i 2-4 tida. Er selv veldig usikker på hvilke tidspunkt vi skal velge må vel ikke velge det så tidlig eller?? Jeg vil ta bildene etter kirka, vil ikke at han skal se meg i kjolen før vi er i kirka. var i et bryllup da de tok bildene rett før kirka, følte ikke det ble det samme da de kom inn i kirka etterpå. Håper at min tilkommende får tårer i øynene men er jo ikke et must men det er noe eget over at de ikke får sett oss før kirka eller ???
Gjest Fruktkake Skrevet 20. juli 2006 #13 Skrevet 20. juli 2006 hei har jobbet i kriken i 5 år som kirketjener og det er stortsett bryllup i 2-4 tida. Er selv veldig usikker på hvilke tidspunkt vi skal velge må vel ikke velge det så tidlig eller?? Jeg vil ta bildene etter kirka, vil ikke at han skal se meg i kjolen før vi er i kirka. var i et bryllup da de tok bildene rett før kirka, følte ikke det ble det samme da de kom inn i kirka etterpå. Håper at min tilkommende får tårer i øynene men er jo ikke et must men det er noe eget over at de ikke får sett oss før kirka eller ??? ← Jeg synes absolutt det er et poeng at brudgommen ikke ser bruden før i kirka!
Cupcake Skrevet 20. juli 2006 #14 Skrevet 20. juli 2006 Vi gifter oss kl. 14. Synes det var et fint tidspunkt. Blir kanskje litt "trangt" etter vielsen, da vi må være hos fotograf som er ca. 20 min kjøre unna senest kl. 15:15, men det ordner seg nok.
Susan Sto Helit Skrevet 21. juli 2006 #15 Skrevet 21. juli 2006 Vi var sent ute med å bestille kirken, og fikk derfor kun valget mellom det tidligste og det seneste tidspunktet. 13.00 eller 16.00. Synes 16.00 er litt vel sent, så da ble det 13.00. Er egentlig ganske fornøyd i ettertid, selv om det blir litt stress med frisør og sminke.
Malama Skrevet 21. juli 2006 #16 Skrevet 21. juli 2006 Er selv veldig usikker på hvilke tidspunkt vi skal velge må vel ikke velge det så tidlig eller??← Spørs nok på kirken. Om den generelt blir opptatt eller ei. Vi måtte velge tidpunkt (vi fikk bare ett ledig tidspunkt å velge da, fordi andre hadde valgt)
Ottine Skrevet 21. juli 2006 #17 Skrevet 21. juli 2006 Vi giftet oss kl 13. Fint tidspunkt, for da har man god tid til fotograf etterpå og trenger heller ikke drøye så lenge før man setter tidspunkt på middagen.
MAcy Skrevet 22. juli 2006 #18 Skrevet 22. juli 2006 Apropo tidspunkt. Det er vel greit å velge tidspunkt i kirka i forhold til hva du ellers skal igjennom, har tenkt resten av dagen. Hvordan var programmet deres for dagen?? Vi skal snart ringe kirka og er vel greit å ha en vis peiling på hvordan vi skal legge opp programmet. Har ikke lystr å ha middagen så veldig sent, kanskje 5-6 tida, da vi har mange barn. Hvor lang tid skal vi avsette til middagen ca 60 gjester. Vi lurer også på kaffe gjester eller ikke. Er litt for og litt mot det, så det er noe vi diskuterer veldig her . Er vel kanskje ikke så ille å komme til kaffe om man kommer i 8-9 tida eller. Synes kanskje de som kommer i 11 tida går glipp av alt.
Susan Sto Helit Skrevet 22. juli 2006 #19 Skrevet 22. juli 2006 Apropo tidspunkt. Det er vel greit å velge tidspunkt i kirka i forhold til hva du ellers skal igjennom, har tenkt resten av dagen. Hvordan var programmet deres for dagen?? Vi skal snart ringe kirka og er vel greit å ha en vis peiling på hvordan vi skal legge opp programmet. Har ikke lystr å ha middagen så veldig sent, kanskje 5-6 tida, da vi har mange barn. Hvor lang tid skal vi avsette til middagen ca 60 gjester. Vi lurer også på kaffe gjester eller ikke. Er litt for og litt mot det, så det er noe vi diskuterer veldig her . Er vel kanskje ikke så ille å komme til kaffe om man kommer i 8-9 tida eller. Synes kanskje de som kommer i 11 tida går glipp av alt. ← Vi har satt av ca 3 timer til middagen, men er forberedt på et den kan bli fire. (Kommer an på taler og sånn.) La det være litt rom mellom når middagen skal være ferdig, og når kaffegjestene skal komme. Det er kjedelig å sitte å vente på at en forsinket middag skal bli ferdig.
Angel2006 Skrevet 22. juli 2006 #20 Skrevet 22. juli 2006 Vi har vielse kl 16:00. Synes det er helt greit, bortsett fra at dagen kan bli veldig lang. Vi regner med å gå til bords ca kl 18.30 Har ikke med så mange små barn så tror det skal gå greit. Og synes også det er greit å ha god til til frisør og sminke, og kort dødtid mellom vielse og middagen for gjestenen. -Gifter oss 12.08.06 -
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå