Gå til innhold

Riper i flisene i dusjen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skulle skrubbe dusjgulvet, og det hadde kommet inn en paljett fra en genser som jeg dessverre ikke så. Den kom under svampen og lagde noen overflatiske riper på en flis. Gjør dette noe, sånn bortsett fra at man ser ripene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør ikke noe annet enn at ripen synes og evt. er stygg.

Fugene er heller ikke vanntette, så det er membranen som gjør at baderomsgulvet ditt er tett usett.

Gjest Gjest
Skrevet

Ble bare så stressa for det er en leid leilighet og jeg blir helt på tuppa hvis jeg ødelegger noe... :sjenert:

Skrevet

Nei det gjør for så vidt ingen ting, men vær oppmerksom på at flisen kan bli misfarget av kroppsfett, såpe etc. dersom det er ripet gjennom det øverste laget av glasur. Tror imidlertid det skal ganske mye til, men du kan jo for sikkerhets skyld polere flisen med litt båtvoks som legger en beskyttende hinne over ripen.

Skrevet
Ble bare så stressa for det er en leid leilighet og jeg blir helt på tuppa hvis jeg ødelegger noe...  :sjenert:

Småriper i fliser må vel betraktes som normal slitasje, så det tror jeg du kan ta helt med ro!

Gjest Gjest
Skrevet

Båtvoks? Er helt grønn på sånne ting, jeg. Huff.. Hvor får jeg kjøpt båtvoks?

Skrevet

Båtvoks/båtpolish får du kjøpt i/hos jernvareforretninger, Claes Olsson, Biltema, større bensinstasjoner og sikkert mange andre steder.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan ikke kjenne ripene når jeg stryker over dem, så det har sikkert ikke gått så dypt ned? Tusen takk for tips Leo. Holder det å polere med båtvoks en gang, eller er det noe jeg bør gjenta med jevne mellomrom?

Tusen takk for svar dere, godt å bli beroliget! :)

Skrevet
Holder det å polere med båtvoks en gang, eller er det noe jeg bør gjenta med jevne mellomrom?

Voksen slites jo bort etter hvert, så du må nok gjenta det, men hvor ofte er vanskelig å si. En gang i måneden kanskje?

Gjest Gjest
Skrevet

Båtvoks på gulvet i dusjen?

Blir ikke det glatt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...