Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fy fader det har gått 1 time, men likevel klarer jeg ikke å tenke på noe annet.

Vi var rett på utsiden av huset vårt. Jenta mi ville leke med nabo jenta. Og jeg hadde tenkt å rydde i huset.

Men av en eller annen merkelig grunn så ville jeg vaske bilen istedenfor. Og det er jeg så glad for nå.

Lastebilen i fra xxx kjører inn til gården, han stopper rundt 2 meter i fra gutten min. og gutten min blir hysterisk og springer opp til meg. Jeg begynte å lure på denne sjåføren. Og gikk ned til postkassen vår for å se hvor jenta mi befant seg.

Jeg ser jenta mi rett bak lastebilen. Og lastebilen holdt på rygge på henne. Jeg stod hysterisk og skrek alt jeg kunne. Jenta mi viste ikke hvilket vei hun skulle springe. Det bli til at hun sprang rundt seg selv bak lastebilen.

Idiotisk sjåføren hadde radioen sin på fult så han hørte meg ikke. Men stoppet bilen for jeg sto og hoppet nærmest hysterisk opp og ned og skrek alt jeg kunne.

Vinket han ut av bilen og sa til han, at han holdt på å kjøre ned på jenta mi. Eplekjekk stod han der og sa. Neida så klart gjorde han ikke det.

Jeg ble så forbanna når jeg så hvor eplekjekk han prøvde å være. Fortalte han ett par hundre sanhets ord og gikk bak lastebilen og hente jenta mi.

Har ringt til politi. Det var lite dem kunne gjøre for at siden det ikke skjedde noe. Men dem sa jeg skulle ringe til arbeidsgiveren hans.

Ringte til xxx og snakket med dem!

Dette kunne virkelig endt tragisk. Det er slikt barn dør i sitt eget hjem. Pga dumme idioter som tror bare for de kjører stor nok bil så skal alle pass seg godt for.

Barn er barn. Dem får panikk og ikke vet hva dem skal gjøre. Til å med vi voksne kan få panikk. Så hvordan pokker kan han tro at barnet som står bak lastebilen skal flytte seg!

Uff jeg klarer ikke tenke tanken på at hva som kunne ha skjedd om jeg ikke hadde bestemt meg for å vaske bilen! :tristbla:

Jeg har tatt registerings nr hans. Har telefonnr til arbeidsgiveren. Jeg skal finne ut navnet hans og jeg skal anmelde fyren. Det er slike idioter som burde ta lappen sin på nytt igjen!

Men helt sykt at polit ikke kan gjøre noe med saken der og da for det ikke skjedde noe tragisk! Må barn dø for at dem skal ta i fra dem lappen? :overrasket:

Jeg er helt sjokkert enda!

Navn på firma er endret. Reglene sier: "Det er ikke tillatt å skrive på krenkende, nedsettende eller injurierende vis, om noe individ, kjent eller ukjent. Det er heller ikke tillatt å spre rykter gjennom vårt forum, eller spekulere rundt årsaks-sammenhenger man ikke kjenner."

Hannen -mod

Endret av Hannen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre at du fikk stoppet ham, tragisk at man skal være så uforsiktig og ikke se seg godt for samtidig som at han ikke kan høre hva som faktisk skjer pga av unormalt høy musikk.

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg trodde de var pliktig til å ha noen stående bak bilen når de rygget der det kunne være folk jeg.

Godt det gikk bra.

Gjest Gjest
Skrevet

Skjønner at dette var en traumatisk opplevelse.

Fra objektivt hold må det likevel anmerkes et par ting.

- Du kan ikke anmelde noen for noe som ikke er skjedd

- All den tid sjåføren ikke kjørte på jenta kan det faktisk være mulig han var obs på at hun var der

- Små barn som løper bak store kjøretøyer er IKKE lurt - sjåføren har ansvaret, men det er ikke lett å ha oversikt med små barn som plutselig og uventet beveger seg.

- Lær barna dine til aldri å oppholde seg bak lastebiler som har motoren i gang

Skjønner din reaksjon, og dette er bare velmente råd...

Gjest Gjest1
Skrevet
Skjønner at dette var en traumatisk opplevelse.

Fra objektivt hold må det likevel anmerkes et par ting.

- Du kan ikke anmelde noen for noe som ikke er skjedd

- All den tid sjåføren ikke kjørte på jenta kan det faktisk være mulig han var obs på at hun var der

- Små barn som løper bak store kjøretøyer er IKKE lurt - sjåføren har ansvaret, men det er ikke lett å ha oversikt med små barn som plutselig og uventet beveger seg.

- Lær barna dine til aldri å oppholde seg bak lastebiler som har motoren i gang

Skjønner din reaksjon, og dette er bare velmente råd...

Hun kan vel anmelde sjåføren for uvettig kjøring?

Skrevet

Har sagt til jenta mi at hun må aldri gå bak lastebil. Hun vet dette i fra før. Og hun har faktisk aldri gjort dette før. Men som sagt så fikk hun panikk og viste ikke hvilket vei hun skulle springe.

Men må det virkelig skje noe skikkelig tragisk før man kan anmelde og politi gjør noe med det?

Denne gangen gikk det bra. Men det er ikke sikkert at det går bra neste gang hos noen andre! Grøss jeg klarer ikke tenke tanken!

Gjest Gjest
Skrevet

I så fall må det kunne bevises at han faktisk kjørte uvettig. slik jeg forsto det var lastebilen i gang med å rygge mens jenta sto bak bilen....her spiller en masse faktorer inn...om sjåføren kunne se jenta i speil/kamera mens han rygget så er det jo slett ikke uvettig kjøring. Synes det virker som mor kanskje i affekt trekker en del slutninger hun umulig med sikkerhet kan vite.

Gjest Gjest1
Skrevet
I så fall må det kunne bevises at han faktisk kjørte uvettig. slik jeg forsto det var lastebilen i gang med å rygge mens jenta sto bak bilen....her spiller en masse faktorer inn...om sjåføren kunne se jenta i speil/kamera mens han rygget så er det jo slett ikke uvettig kjøring. Synes det virker som mor kanskje i affekt trekker en del slutninger hun umulig med sikkerhet kan vite.

Det er ikke hennes jobb å bevise det. Det er da politiets jobb å etterforske, ikke hennes.

Skrevet (endret)

Han var ikke bare på vei til rygge. Han rygget lastebilen. Hadde jeg ikke hoppet opp og ned så hadde han kjørt på henne. Det er snakk om kanskje 30-60 cm før han hadde truffet jenta mi i fra min åsyn!

Ærligtalt gjest. Hva prøver du egentlig å si?

Kanskje du er en lastebil sjåfør og du har vane for å kjøre uten å se deg for. Derfor forsvarer du hans kjøring!

Endret av Azi
Gjest Gjest
Skrevet

Hei! Jeg er en annen gjest, bare forå gjøre det klart.

Jeg forstår godt at du ble redd, men jeg forstår ikke helt hvordan det skjedde.

Hvor var denne bilen? På eiendommen deres? På veien?

Hvor skulle barna leke?

Gjest Gjest
Skrevet

Hun kan anmelde, men saken blir nok henlagt. Her er det ord mot ord, det er hennes subjektive (og siden hun er mor til barnet bak lastebilen: sterkt fargede) oppfatning av saken, mot sjåførens ord.

Gjest Gjest
Skrevet
Hun kan anmelde, men saken blir nok henlagt. Her er det ord mot ord, det er hennes subjektive (og siden hun er mor til barnet bak lastebilen: sterkt fargede) oppfatning av saken, mot sjåførens ord.

Dette er meg, en tredje gjest. Jeg er forøvrig helt enig med første gjest. Kan dere vennligst slutte å være så hårsåre og vri på det første gjest sier?

Hilsen tredje gjest.......

Gjest Gjest
Skrevet
Det er ikke hennes jobb å bevise det. Det er da politiets jobb å etterforske, ikke hennes.

Ærlig talt. Dette er velmente råd fra min side.

Hun må gjerne anmelde, men slik saken står vil den bli henlagt umiddelbart - slik også politiet fortalte henne.

Gjest Gjest1
Skrevet

Det var da svært til forsvar av denne sjåføren. Kanskje han lærer noe av å bli anmeldt? Kanskje han får en reprimande av sin arbeidsgiver?

Skrevet (endret)
Hei! Jeg er en annen gjest, bare forå gjøre det klart.

Jeg forstår godt at du ble redd, men jeg forstår ikke helt hvordan det skjedde.

Hvor var denne bilen? På eiendommen deres? På veien?

Hvor skulle barna leke?

Bilen skulle til naboen rett nedforbi. Han skulle levere noen takstein. Vi bor rett overfør naboen. Og som sagt så var jenta mi hos naboen og ville leke med nabojenta.

For at han skal kunne rygge til naboen. Så må bilen først nesten opp til oss så igjen rygge ned til naboen!

Dette er helt ny byggefelt. Det kjører lastbiler her titt og ofte. Både til oss og alle de andre 12 nye husene som er her.

Men det er første gangen en lastebil kjører uten å gi beskjed til ungene å flytte på seg. Alle de andre pleier alltid å tute eller gi beskjed sånn at ungene vet at dem skal rygge eller i hele tatt bilene står der!

Endret av Azi
Gjest Gjest
Skrevet
Han var ikke bare på vei til rygge. Han rygget lastebilen. Hadde jeg ikke hoppet opp og ned så hadde han kjørt på henne. Det er snakk om kanskje 30-60 cm før han hadde truffet jenta mi i fra min åsyn!

Ærligtalt gjest. Hva prøver du egentlig å si?

Kanskje du er en lastebil sjåfør og du har vane for å kjøre uten å se deg for. Derfor forsvarer du hans kjøring!

Jeg forsvarer ikke hans kjøring, om den faktisk var uvettig. Jeg bare ga noen råd om hvordan man bør forholde seg til denne saken.

Gjest Gjest1
Skrevet
Jeg forsvarer ikke hans kjøring, om den faktisk var uvettig. Jeg bare ga noen råd om hvordan man bør forholde seg til denne saken.

Hva er ditt råd da? Å bare la det passere?

Gjest Gjest
Skrevet
Det var da svært til forsvar av denne sjåføren. Kanskje han lærer noe av å bli anmeldt? Kanskje han får en reprimande av sin arbeidsgiver?

Jeg ser du tar det ille opp at noen har en annen mening om en sak? Dette var ikke forsvar av sjåføren - men argumentasjon for at det er minst to sider av denne saken.

Anmeldelse er ikke noe man skal "lære" av.

Om det er en grunn for anmeldelsen vil saken bli behandlet i rettssystemet - og sjåføren bli dømt. Da kan han lære av det.

Her i Norge er det faktisk slik at man er uskyldig inntil det motsatte er bevisst, selv om det synes som om enkelte ønsker at det var motsatt.

Gjest Gjest
Skrevet

OK; da forstår jeg det hele bedre.

Bra det gikk bra med jenta di!

Gjest Gjest
Skrevet
Hva er ditt råd da? Å bare la det passere?

Om hun ikke har noen sak? - selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...