Gå til innhold

VARDØGER

Gjest Hilde K S

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg tror nok det er noe mellom himmel og jord som vi levende ikke forstår.

Jeg har hørt og lest litt om gjenferd og synes det er skummelt og litt spennende......brrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, synes det høres ekkelt ut.

Men det er jo på en måte "bare" et forvarsel på at det kommer noen. Synes dog det høres litt creepy ut. Er litt skummelt dette.

Mamma har hørt vardøger flere steder, ca 5 minutter før det kommer noen.

Speisa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd vardøgar. Husker hvertfall en opplevelse jeg hadde da jeg var tenåring. Det var kvelden og jeg lå på rommet mitt og lyttet til stillheten. Jeg fikk ikke sove for jeg ventet på at mamma skulle komme hjem. Plutselig hørte jeg at bilen hennes kom kjørende inn i gården vår og at hun tok opp garasjeporten. Jeg ventet på at hun skulle komme inn, men hun kom ikke. Så like etterpå hørte jeg det samme engang til og da var hun hjemme.....

Moren min har selv fortalt at da vi var små pleide hun å høre at vi kom hjem og slengta av oss skoene, og like etterpå kom vi hjem og gjorde det. Hun fikk forvarsel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Mannen min hadde også vardøger, men bare på EN av de plassene vi har bodd - pussig. Min mor hørte at jeg kom løpende over bakketoppen hjemme hos oss selv om jeg ble kjørt til døren.

Men jeg lurte på om noen har lest noe om ÅRSAKEN til dette fenomenet.

Da jeg hørte min mann, var jeg veldig ensom. Vi hadde nettop flyttet til nytt sted og jeg kjente INGEN. Ettersom jeg ble kjent med folk der, hørte jeg han ikke lenger. Kanskje man hører og ser tilg når hjernen ikke får nok andre stimuli ?

Hva tror dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vardøger har jeg opplevd mye av. Det er ikke noen man ser, det er kun hører. Visse personer sender ut en slags signal at nå kommer jeg/vi. Jeg opplever at jeg hører en bil kommer kjørende opp avkjørselen til huset. Det smelles med bildører. Når man ser etter så er det ingen, og noen minutter senere kommer personen. Fin måte å få forvarsel på, og synes det ikke er skummelt i det hele tatt.

Et annet er å se noen gå forbi kjøkkenvinduet, og når man går for å ta i mot vedkommende så er det ingen der.............Jeg har opplevd det flere ganger, og det var skikkelig skummelt. Nå har jeg mer eller mindre vendt meg til dette. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er sånn som Maeve sier, at det er personen selv som sender ut vardøger.

Da jeg bodde hjemme hørte jeg alltid papa før han kom hjem, og da var det han som sendte de ut.

-har aldri opplevd det fra noen andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Jeg vet nesten alltid når Roy kommer hjem fra Jobb! Hihi det kan jo være for jeg stirrer på døra og klokka den dagen han kommer hjem (han er vekke 2uker om gangen)

Men jeg vet at han åpner døra om 2-4min så gjør han alltid det :) Det er kooos synes jeg!

Også noen andre ting som jeg ikke vil dele med noen utenom mine nærmeste! For siden jeg er litt vel overtroisk, så er jeg redd for at det skal forsvinne :ler:

Kos og klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever vardøger hele tiden. Hører stadig vekk noen som kommer, men så tar det noen minutter før de faktisk dukker opp. Det hender ofte med moren min eller ungene. Jeg hører klart og tydelig at det er noen som kommer, noen ganger hører jeg faktisk at ytterdøren går opp og det hender jeg begynner så snakke helt til jeg oppdager at det ikke er noen der! De kommer jo etter noen minutter da....

Jeg synes ikke vardøger er ubehagelige i det hele tatt, andre ting som er verre enn det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Noen mennesker HAR vardøger - og noen kan høre disse vardøgene. Jeg har alltid hørt at de som har vardøger er gode mennesker. Jeg er en av de som hører vardøger og jeg syns det er koselig. Har gjort det fra jeg var liten, så for meg er det noe helt normalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma hører vardøger, spesielt "fra" meg og broren min. Hun sier at hun får en rar følelse samtidig som hun hører at vi går rundt i huset og gjør stuff. Litt gøy da :D

Hm- PostIt sier at spesielt gode mennesker har dem? vel, forundrer meg ikke for tror faktisk Mamma er det snilleste og hyggeligste menneske jeg noen gang har møtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LILLIB

Bestemor hadde vardøger når noen gikk bort. Hun så en spesiell & samme hendelse hver gang en hun kjente døde, og etterpå fikk hun dødsbudskapet. Det er ikke vanlig at eldre mennesker snakket om slik men fikk litt ut av henne litt og litt. Hun sa at hun alltid ba Fader Vår da det skjedde og hun syntes det var fin måte å takle dette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, unnskyld at jeg spør, men hvem avgjør om en person er et godt menneske? og hva legger en i dette?

min bror har vardøger, vi har hørt han komme hjem ca.15min før han egentlig kommer siden jeg var liten! synes dette med vardøger må være det som er minst skummelt av det man kaller overnatulige ting.

et vardøger følger en person. om et vardøger kommer kan alle som er i nærheten høre det,dette er ikke noe som er avhengig av at personene kan "høre". vardøger er sterke energier fra mennesket som kommer "hjem". oftest har personen en sterk følelsesmessig tilknytning til stedet, eller også en bestemt person som befinner seg der. vardøger oppstår når personen ubevisst tenker hardt på akkurtat det å komme hjem og utføre sine rutiner(alle har vi vel noelunde faste rutiner).

dette er min teori etter mange års lesning om temaet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke blant dem som "ser og hører" mye, men jeg har en gang opplevd å høre min far komme hjem 15 min. før han kom inn døra. Jeg kunne tydelig høre at det var han som kom, for han har sin egen måte trampe sneen av skoene, samt koste sneen av trappa. Ytterdøra gikk opp og igjen, så ble det plutselig stille. Ett kvarter senere gjentok det seg, bare at da kom han inn. Spurte om han hadde vært der tidligere, men det hadde han ikke.

Jeg tror nok at enkelte sender disse forvarslene, og andre ikke, ubevisst. Vet at min "svigersøster" kan høre min samboer komme en stund før han virkelig kommer, dette har hun nemlig kommentert.

Jeg synes ikke dette er skummelt, heller spennende. Skulle gjerne "sett eller hørt" litt mer enn det jeg gjør... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde
hehe, unnskyld at jeg spør, men hvem avgjør om en person er et godt menneske? og hva legger en i dette?

min bror har vardøger, vi har hørt han komme hjem ca.15min før han egentlig kommer siden jeg var liten! synes dette med vardøger må være det som er minst skummelt av det man kaller overnatulige ting.

et vardøger følger en person. om et vardøger kommer kan alle som er i nærheten høre det,dette er ikke noe som er avhengig av at personene kan "høre". vardøger er sterke energier fra mennesket som kommer "hjem". oftest har personen en sterk følelsesmessig tilknytning til stedet, eller også en bestemt person som befinner seg der. vardøger oppstår når personen ubevisst tenker hardt på akkurtat det å komme hjem og utføre sine rutiner(alle har vi vel noelunde faste rutiner).

dette er min teori etter mange års lesning om temaet!

Så fint at du har din teori. Ikke ALLE kan høre vardøger! Sånn er det bare! (Skal du være kategorisk og bedrevitende så kan sannelig jeg også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oops! jeg beklager så mye postit, og alle andre som måtte ha missforstått mitt innlegg. burde kanskje starte med "jeg tror" istedenfor å avslutte med :dette er min teori o.s.v.???

jeg mente uansett ikke å være bedrevitende, bare mente å fortelle alt jeg vet om temaet. og min brors vardøger KAN høres av alle gjester som eventuellt skulle være til stede.. kanskje vi ikke snakker om samme tingen? ikke vet jeg, ville iallefall be så mye om unnskyldning for måten jeg skrev innlegget mitt på....(?)

go natt alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er enig med Maeve jeg...

Og Vardøger syntes jeg ikke er skummelt.... Det varsler jo tross alt bare at noen kommer.... Ikke sant? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg skjønner når jeg får tlf. Jeg vet når jeg skal ringe.Pussig at du ringte akkurat nå sier folk da.

jeg blir også varslet om negative ting. da kommer kråka.

De fleste har ravnen, men hos meg er det kråka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei!

Jeg opplever innimellom noe som kan minne om en type vardøger: Jeg ser noen f.eks. på gaten som jeg tror er noen jeg kjenner, men det viser seg å være en fremmed. 10 min. senere ser jeg den personen jeg trodde det var. Det er ganske vanlig tror jeg. Men er det bare noe man må sette på kontoen for de sammentreffene som skjer, eller har det noe til felles med vardøger. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snupperella ikke innlogg.

Pappa har i alle år hørt meg før jeg kommer. Jeg synes det er koselig og føler at vi har sterke bånd mellom oss. Han har også fortalt at det er gode mennesker som har vardøger. (Så er vel jeg kanskje god da... :ler: ) Det hender også at jeg opplever vardøger når han eller andre kommer. Opplever ikke det som skummelt - selv om jeg synes mye annet overnaturlig er ganske creepy!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...