Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Hei, Er det noen her som har brukt Canon in D av Pachebel som inngangsmarsj ? Synspunkter på hvordan det var å gå nedover kirkegulvet til den ?
CurlySue78 Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Tror vi kommer til å ha den (har ikke sjekket med organist enda) Har ikke hørt den selv, men når jeg søkte på nettet -så var det mange som hadde hatt den (med eller uten strykere i tillegg til orgel).
Netten Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Hei, Er det noen her som har brukt Canon in D av Pachebel som inngangsmarsj ? Synspunkter på hvordan det var å gå nedover kirkegulvet til den ? ← Vi hadde den!! Helt FANTASTISK, nydelig, rørende ++ og den går IKKE for sakte! Akkurat passe tempo å gå opp gulvet til. Hadde en fiolinist som spilte sammen med orgelet, og vi fikk SÅ mange positive tilbakemeldinger på den. Den er jo litt lang, men det gjør ingenting, for de fortsetter jo å spille etter at dere har satt dere. Jeg syntes bare det var deilig å få puste litt og veksle blikk med mannen før presten satte i gang med vielsen. Endret 20. juli 2006 av Netten
Netten Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Tror vi kommer til å ha den (har ikke sjekket med organist enda) Har ikke hørt den selv, men når jeg søkte på nettet -så var det mange som hadde hatt den (med eller uten strykere i tillegg til orgel). ← Du har helt sikkert hørt deler av den hvis du har sett Coca Cola sin animerte VM-reklame der de roper GOOOOOAAAL!! og alle blir venner (mannen som kommer ut av skapet og det der...). Der spilles den i bakgrunnen.
Netten Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 (endret) Synes fremdeles den går for sakte, jeg da Kunne ikke tenkt meg å skulle gå opp kirkegulvet til det stykket... Men det er jo smak og behag, jeg vil anbefale trådstarter å ikke nødvendigvis se Coca Cola- reklamen, men heller kjøpe en billig-CD fra Naxos og "prøvegå" den et par ganger på stuegulvet. Hvis du synes den er grei å gå til, så er det et utrolig vakkert stykke. Men jeg bare gir mine motsorestillinger, fordi jeg vet at jeg selv ville fått sirup i beina ← Er jo bare å spille den litt raskere det I forhold til den versjonen vi lastet ned, måtte de spille den saktere enn den gikk der! Så den finnes i ulike tempo. Men som du sier - smak og behag Og selvfølgelig har du rett ang. Cola-reklamen; det var bare for å gi et hint om at hun sikkert har hørt den likevel. Endret 20. juli 2006 av Netten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå