Gå til innhold

Inngangsmarsj

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei,

Er det noen her som har brukt Canon in D av Pachebel som inngangsmarsj ? Synspunkter på hvordan det var å gå nedover kirkegulvet til den ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror vi kommer til å ha den (har ikke sjekket med organist enda) :)

Har ikke hørt den selv, men når jeg søkte på nettet -så var det mange som hadde hatt den (med eller uten strykere i tillegg til orgel).

Skrevet (endret)
Hei,

Er det noen her som har brukt Canon in D av Pachebel som inngangsmarsj ? Synspunkter på hvordan det var å gå nedover kirkegulvet til den ?

Vi hadde den!! Helt FANTASTISK, nydelig, rørende ++ og den går IKKE for sakte! Akkurat passe tempo å gå opp gulvet til. :) Hadde en fiolinist som spilte sammen med orgelet, og vi fikk SÅ mange positive tilbakemeldinger på den.

Den er jo litt lang, men det gjør ingenting, for de fortsetter jo å spille etter at dere har satt dere. Jeg syntes bare det var deilig å få puste litt og veksle blikk med mannen før presten satte i gang med vielsen.

Endret av Netten
Skrevet
Tror vi kommer til å ha den (har ikke sjekket med organist enda) :)

Har ikke hørt den selv, men når jeg søkte på nettet -så var det mange som hadde hatt den (med eller uten strykere i tillegg til orgel).

Du har helt sikkert hørt deler av den hvis du har sett Coca Cola sin animerte VM-reklame der de roper GOOOOOAAAL!! og alle blir venner (mannen som kommer ut av skapet og det der...). Der spilles den i bakgrunnen.

Skrevet (endret)
Synes fremdeles den går for sakte, jeg da :ler: Kunne ikke tenkt meg å skulle gå opp kirkegulvet til det stykket...

Men det er jo smak og behag, jeg vil anbefale trådstarter å ikke nødvendigvis se Coca Cola- reklamen, men heller kjøpe en billig-CD fra Naxos og "prøvegå" den et par ganger på stuegulvet. Hvis du synes den er grei å gå til, så er det et utrolig vakkert stykke. Men jeg bare gir mine motsorestillinger, fordi jeg vet at jeg selv ville fått sirup i beina :sjenert:

Er jo bare å spille den litt raskere det ;) I forhold til den versjonen vi lastet ned, måtte de spille den saktere enn den gikk der! Så den finnes i ulike tempo. Men som du sier - smak og behag :)

Og selvfølgelig har du rett ang. Cola-reklamen; det var bare for å gi et hint om at hun sikkert har hørt den likevel.

Endret av Netten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...