BIRE Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Bryllups kaken står nå for prøve smaking. Vi skal nå utover i agust få gjort unna hva vi skal ha slags fyll i kaken.Tror nok det blir pasjonsfruktfromasje,en med bringebær fromasj og en med vanilje og sjokolade mousse.. nam nam.. :smilejente: kaken blir da trekkt med sukkerpasta-roser nedover hele den ene siden. Gleder meg kjempe mye til denne dagen.. Menyen er nesten ferdig også. Forrett: ristet kveite med ruccola. Marinert asparges med ristet sjøkreps Kalvefilet med sukkererter og sopp pommes anna ,estragon saus creme brulee. Har dere begynnt på kake smaking 2007 bruder? Bire
mowgli Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Har så smått begynt å tenke på kaken... Jeg liker ikke kaker med fløtekrem... så det blir nok ikke tradisjonell bryllupskake på oss. Har surfet litt på nettet for å se men har foreløpig ikke funnet noe enda Har du funnet din kake på nettet?
*Emma* Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Der vi gifter oss får vi endel valg m hensyn til bunn og endel til fyll også må vi bare velge....uten å smake først....siden kakene er i USA....buhu... Bunnene vi kan velge mellom er: - sjokoladekake - vanlig "sukkerbrød" - marmorkake - mandelkake Fyllet vi kan velge mellom er: - jordbærmousse - bringebærmousse - smørkrem - sjokolademousse - hvit sjokolademousse - amaretto krem Vi har ikke snakket så mye om det enda men det jeg regner med at vi ender med er: sjokoladekake med bringebærmousse! Kaken har 2 lag og hele er dekket av hvit "icing".
BIRE Skrevet 20. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. juli 2006 Utseende på kaken har jeg funnet på nett.. kakene fikk jeg smake på en bryllups messe jeg var i vinter..smaker veldig friskt og godt.. Fant kaken min her:www.weddingfads.com Bire
miss77 Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Bryllups kaken står nå for prøve smaking. Vi skal nå utover i agust få gjort unna hva vi skal ha slags fyll i kaken.Tror nok det blir pasjonsfruktfromasje,en med bringebær fromasj og en med vanilje og sjokolade mousse.. nam nam.. :smilejente: kaken blir da trekkt med sukkerpasta-roser nedover hele den ene siden. ← Ser ut som vi skal ha samme kake Vi skulle i utangspunktet bare ha pasjonsfruktfromage, men bakeren vår har foreslått å lage 3 forskjellige, så jeg tror vi går for det. Blir dårlig med smaking for vår del, men stoler på bakeren
Cupcake Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 (endret) Vi skal ha en som ligner på denne -> bilde, bortsett fra at den er 3 etasjer, uten blondekanter, og med noen røde roser her og der. Fyllet er jordbær og vanilje! (Har ikke fått prøvesmakt den, men regner med at den er god!) Navnene våre skal stå ved siden av hverandre i to små hvite hjerter som stikkes ned i den nederste etasjen. På toppen skal vi ha denne -> bilde. :-D Endret 21. juli 2006 av Cupcake
LindaL Skrevet 22. juli 2006 #7 Skrevet 22. juli 2006 Vi skal ha verdens beste kake fra Pascal,det er en syrlige fruktkake,med masse bær og kjeks i bunnen,orket ikke marsipan midt på sommeren.skal ha 5 etg,,blir nok og ha kake til jul
Angel2006 Skrevet 22. juli 2006 #8 Skrevet 22. juli 2006 Vi har besteme oss for mørk sjokolade og vanilje mousse kake. Da jeg ikke er særlig begeistret for marsipan og sukkerbrød. Så vi håper den blir bra
mowgli Skrevet 24. juli 2006 #9 Skrevet 24. juli 2006 Vi skal ha verdens beste kake fra Pascal,det er en syrlige fruktkake,med masse bær og kjeks i bunnen,orket ikke marsipan midt på sommeren.skal ha 5 etg,,blir nok og ha kake til jul ← Pascal.... sukk.... det skulle jeg gjerne hatt også... men bor dessverre for langt unna til at jeg tar sjansen på at det....
mowgli Skrevet 24. juli 2006 #10 Skrevet 24. juli 2006 Vi har besteme oss for mørk sjokolade og vanilje mousse kake. Da jeg ikke er særlig begeistret for marsipan og sukkerbrød. Så vi håper den blir bra ← Hvor bestiller dere den fra?
Gjest LilSweetie Skrevet 24. juli 2006 #11 Skrevet 24. juli 2006 På toppen skal vi ha denne -> bilde. :-D ← Den var utrolig fin!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå