Gå til innhold

"Lønn" til servitører.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal etterhvert hyre inn servitører som er venner av foreldre og sånt. Hvordan skal vi best mulig gi dem "lønn" for at de orker å stille opp? Noen som har erfaringer med at de får mer enn å være med på festen? Det blir totalt 8 stykker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte servitører som er kamerater av svigerfar, og de fikk en flaske rødvin og en blomst som takk for hjelpen:-)I vennegjengen til svigerforeldrene mine pleier de også å hjelpe hverandre til andre tilstelninger.LYKKE TIL MED BRYLLUPET :D

Skrevet

Vi har tenkt å spørre noen jenter som jeg har trent i flere år til å hjelpe til med serveringen. De er 17år, og vi har tenkt å gi dem en gave. (sølvsmykke e.l) og ett par hundre kroner!

Og håper at det er greit?!

Lykke til!

Skrevet

Vi gav våre servitører 100 kroner timen, og det tror jeg er helt vanlig. De fleste var bare til middagen var ferdig, men vi burde absolutt hatt flere servitører etter middagen også!

Skrevet

Det er veldig hard jobbing å servere i bryllup. Gjorde dette i sommer for en gammel klassevenninne, og jeg jobbet i over 12 timer. Og fikk kun takk (jeg måtte kjøre langt også), ingen kompensasjon

Jeg synes det er rimelig med passe kompensasjon, 100,- timen (men blir det over 10 timer - gi fast pris, eks. 1000,- eller 500,-). Gi heller penger enn ting (vin, blomster, armbånd), da ting ofte koster penger det også, og da er det bedre å kunne ha cash (ekstra lommepenger!).

Det er fint at folk stiller opp og gjør "dugnad", men det er viktig å ikke utnytte det heller. Hele helgen går for de som jobber, de sliter hele lørdagen og må hvile hele søndagen (og kan ikke ta'n helt ut på fredagen før....). Det er ikke der man skal spare pengene...

Skrevet

Veldig enig her. Servitørene fortjener virkelig en grei lønn for dette arbeidet, for det er hardt arbeid og de er veldig viktige brikker i bryllupet! Avtal en pris med dem på forhånd også, slik at de vet hva de får. Ikke gi for lite her heller og ikke sats på å gi bort gaver istedenfor vanlig lønn.

Skrevet

Vi hadde venner og sånn som serverte, de hadde fint gjort det for et par falsker vin. Men vi trengte mange, derfor hadde vi også arbeidskolleger av svigerinnen min etc. De hadde jo ikke noe forhold til oss, derfor måtte de få betaling, og da gjorde vi selvsgat ikke forskjell.

Vi utgikk fra 100,- timen, og noen begynte tidlig og gikk før noen begynte senere, og ble til slutt. Det ble ti timer på hver. Og det fikk de altså en tusing for.

I tillegg til at det var visst et helvetes nachspiel på vår sprit til den lyse morgen. Dette var helt greit og avtalt tror jeg også... de skulle jo gå sist så... og det gjorde de.

Skrevet

En kollega av samboeren min skal servere sammen med noen hun kjenner, og som hun har servert en del sammen med før.

Hun ville gjøre det som en vennetjeneste, men vi insisterte på at hun og de andre skal ha lønn for strevet. Så vi har avtalt kr. 100 i timen.

De gjør en så viktig jobb at det skulle bare mangle at de ikke skulle ha noe for det. Vi får erfarne og flinke servitører, så vi synest hundrelappen pr.time er rimelig og greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...