Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Jeg lurer fordi jeg får så mange forskjellige reaksjoner. Sitter igjen som alenemor til 2 små som har hver sin far. Begge fedrene har jeg hatt seriøse forhold til, dvs. gift med, men det er kort tid mellom ungene og de er ikke store nå heller. Så hvordan reagerer du på at søsken har forskjellige fedre? Tenker du at de har vært uheldige i forholdene eller at de er løslupne?
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Vanligvis bryr jeg meg ikke om slikt. Iallefall ikke dersom det er to barn med forskjellige fedre - det er ganske vanlig i dag. Men når jeg hører om mødre som har 4 barn med 4 ulike fedre (og jeg kjenner til noen som har det slik) så må jeg si at jeg tenker mitt.. Men da kjenner jeg også litt til forholdene - slik at jeg har bakgrunnsinfo som gjør at jeg kan tenke "løs på tråden" eller "hun utnytter mannfolk". I ditt tilfelle ville jeg ikke tenkt på det og jeg er sikker på at det ikke er noen som gjør det heller. Jeg kjenner flere som ble skilt tidlig - og det er ganske vanlig i dag. Om det er barn i bildet eller ikke endrer ikke saken. Lykke til! Ikke tro at andre skuler på deg! De er bare misunnelig på de flotte barna dine tenker jeg..
VillKusseSladden Skrevet 20. juli 2006 #3 Skrevet 20. juli 2006 Lykke til! Ikke tro at andre skuler på deg! De er bare misunnelig på de flotte barna dine tenker jeg.. ← Jeg slutter aldri å forundre meg over hvor flinke dere er til å lure dere selv. Om det er kort tid mellom barna tenker jeg at her har det gått litt vel fort i svingene. Synes folk blir litt fort gravide uten å ha fått testet forholdet sitt noe særlig. Har mann fått sin første unge med en og dette ikke fungerte synes jeg at dette forplikter til en skikkelig evaluering om du man planlegger en ny unge med en ny mann. Nettopp pga at man plutselig kan risikere å sitte alene med 2 unger med 2 forskjellige fedre og singel, det er lett info å gi en eventuell ny mann. Ikke kom nå å gi meg en slik "ja men da er det en overfladisk mann om han stikker eller at da er han ikke verd noe" Det er slik verdn er. Jeg reagerer ikke på om unger har forskjellige fedre men har de itillegg kort avstand mellom hverandre stusser jeg litt. Har du vært gift med begge 2?
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2006 #4 Skrevet 20. juli 2006 Jeg er nok litt enig med siste taler her ja...
Gjest Gjesten Skrevet 20. juli 2006 #5 Skrevet 20. juli 2006 Eg snur litt på problemstillinga no, og veit det, men dette er mine erfaringar. Eg har datet to menn med barn. I løpet av daten kunne begge fortelle at dei hadde eit barn til, med ei anna mor, som ikkje bur her. Då er dei ikkje så veldig aktuelle for meg. Rett og slett fordi det blir for mange eksar og masse styr å forholde seg til. Og fordi eg kanskje vil ha eigne barn ein dag, og desse mennene var av forståelege grunnar ikkje så veldig interesserte i å få fleire barn. Og eg må vel innrømme at tanken på at mannen min har tre barn med tre forskjellige damer ville vore eit problem for meg.
Sun Mei Skrevet 20. juli 2006 #6 Skrevet 20. juli 2006 Ja, jeg tenker nok mitt, ja. Om det er to barn med to forskjellige fedre, så er vel ikke det uvanlig. Mange som har det. Men er det to barn med veldig liten aldersforskjell så.... Men det jeg reagerer mest på er når det begynner å bli 4 - 5 barn med forskjellige fedre. Da har man kanskje ikke tenkt over hvorfor det ble som det ble i utgangspunktet og lært av det, men i stedet fortsatt i samme spor.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 20. juli 2006 #7 Skrevet 20. juli 2006 Slenger meg på Sun Mei som sa det veldig bra.
Gjest 2324 Skrevet 20. juli 2006 #8 Skrevet 20. juli 2006 Reagerer vel ikke på kvinner/menn som har barn med 2 forskjellige. Med mindre det er liten aldersforskjell mellom dem. Blir det mer enn det begynner jeg å lure ja.
Gjest *Just-Me* Skrevet 20. juli 2006 #9 Skrevet 20. juli 2006 det er så vanlig i dag at mange har barn med flere fedre at det reagerer jeg ikke på. Men som de fleste andre sier her, blir det 4 og 5 forskjellige fedre osv så tenker man jo sitt. Er det to barn med to fedre og de er kjempetett i alder tenker man jo litt osgå.... Men samtidig vet man jo ikke hvordan situasjonen har vært, eller hva som er skjedd..... Så man skal jo ikke tenke negativt om folk når man ikke virkelig kjenner til bakgrunnen.... Alle vil vel ha en lykkelig familie med samme barnefar til alle barna, men desverre er det nok ikke slik for alle...
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #10 Skrevet 20. juli 2006 Jeg kjenner folk som har inntil tre barn, med tre forskjellige, og jeg har aldri reflektert noe over hvorfor. Når det gjelder vennskap er det ikke min sak, og jeg tenker bare over det, dersom de tar det opp selv. Den kan være så mange gode grunner til at det har blitt slik, så det gidder jeg ikke å spekulere over. Hadde det vært en mann jeg var interessert i ville nok interessen dalt betraktelig, men det ville den dersom de bare hadde hatt barn med en person også, siden jeg ikke er interessert i å ha barn i livet mitt.
Malama Skrevet 20. juli 2006 #11 Skrevet 20. juli 2006 2 barn med ulike fedre reagerer jeg ikke på i utgangspunktet nei. *Men når det begynner å bli 3-4-5 barn med ulike fedre så tenker jeg litt mer, samt som mange sier det med liten aldersforskjell. for da har man jo ikke akkurat tatt seg god til å vurdere om det var lurt å få barn med mann nummer to da (hvilket det gjerne ikke var, ettersom du sitter alene med begge barna nå) og det vil jeg nok si at jeg nok har mine tanker om ja. Men for all del, jeg fordømmer ingen. Og man kan ha vært uheldig, eller korttenkt, og jeg tenker ikke nødvedigvis at vedkommende har vært kortenkt, men lurer på om det kan ha vørt et uhell, elelr om hun tenkte så kort, eller hva... Men for å VITE at de to barna har ulik far (med mindre de har helt ulik hudfarge eller noe da) må jeg jo kjenne litt til familien, og da har ejg somregel litt mer info å basere tankene på også. For om jeg ser en kvinne gå på butikken med to barn tenker jeg ikke automatsik "alenemor med to barn med ulik far", så følgelig har jeg ingen slike tanker uten å kjenne vedkommende litt...
Gjest gjesta Skrevet 20. juli 2006 #12 Skrevet 20. juli 2006 Jeg reagerer ikke i utgangspunktet fordi jeg kjenner bakgrunnshistorien for ei som har tre barn med tre forskjellige fedre. Det går faktisk ann å bli gravid som du ikke har planlagt og vi har alle ulikt forhold til abort. De som velger abort framfor å bære fram barnet vil da ikke bli stemplet fordi ingen vil vite. Hun som velger å bære fram barnet og ta ansvaret. Hun får et stempel. Og ingen stempler de fedrene som har barn med ulike mødre. Iallfall dersom vi ikke vet . Fedre kan jo enkelt la være å ta et ansvar for barna sine. Men igjen så ville jeg hatt respekt for den mannen som tok sin del av ansvaret for f.eks. tre barn med ulike mødre.
barkebille Skrevet 20. juli 2006 #13 Skrevet 20. juli 2006 Kommer an på antall barn med antall forskjellige fedre og aldersforskjellen mellom barna.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #14 Skrevet 20. juli 2006 Jeg må innrømme jeg "tenker mitt", ja. Hvorfor har vedkommende tullet seg inn i denne situasjonen? Er det stor aldersforskjell mellom barna, ser jeg annerledes på det. Da virker det i hvert fall mer gjennomtenkt. Ikke at jeg tenker så mye bedre om menn som har barn her og der heller. I min studietid kjente jeg en jente som ble gravid med en fyr hun ikke kjente så godt. En ugrei situasjon for henne da han ikke ville ha noe med henne eller barnet å gjøre. Da barnet ble født på høsten 1995, fikk hun vite at fyren hadde blitt far tre ganger i 1995. Jau, jau.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #16 Skrevet 20. juli 2006 Jeg tenker at de må være mostandere av abort av en eller annen tullete etisk grunn. Personlig hadde jeg heller tatt abort enn å hatt barn med flere menn. Det er jo som å innrømme umoral og sex med flere.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #17 Skrevet 20. juli 2006 Jeg reagerer når det er tre eller flere fedre inni bildet og også når det "bare" er to dersom barna er tett på hverandre i alder. Jeg synes det vitner om dårlig dømmekraft, at man rett og slett er litt enkel. Det er som regel ikke de skarpeste knivene i skuffen som ender opp med mange fedre til barna sine. Jeg skjønner liksom ikke behovet for å få barn med alle man er sammen med. Jeg fatter heller ikke hvorfor enkelte planlegger barn bare etter få måneder sammen. Og for å ha sagt det også; jeg synes ikke mannfolk i samme situasjon er noe bedre.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2006 #18 Skrevet 20. juli 2006 Jeg reagerer når det er tre eller flere fedre inni bildet og også når det "bare" er to dersom barna er tett på hverandre i alder. Jeg synes det vitner om dårlig dømmekraft, at man rett og slett er litt enkel. Det er som regel ikke de skarpeste knivene i skuffen som ender opp med mange fedre til barna sine. Jeg skjønner liksom ikke behovet for å få barn med alle man er sammen med. Jeg fatter heller ikke hvorfor enkelte planlegger barn bare etter få måneder sammen. Og for å ha sagt det også; jeg synes ikke mannfolk i samme situasjon er noe bedre. ← Signerer denne, jeg.
Gjest Gjest Skrevet 20. juli 2006 #19 Skrevet 20. juli 2006 Det er jo som å innrømme umoral og sex med flere. ← Det forutsetter jo at man finner det umoralsk å ha hatt sex med flere. Dessuten synes jeg det høres litt hyklersk ut å ha det, selv om man synes det er galt, også "slette bevisene" etterpå.
Festus Skrevet 20. juli 2006 #20 Skrevet 20. juli 2006 Jeg reagerer når det er tre eller flere fedre inni bildet og også når det "bare" er to dersom barna er tett på hverandre i alder. Jeg synes det vitner om dårlig dømmekraft, at man rett og slett er litt enkel. Det er som regel ikke de skarpeste knivene i skuffen som ender opp med mange fedre til barna sine. Jeg skjønner liksom ikke behovet for å få barn med alle man er sammen med. Jeg fatter heller ikke hvorfor enkelte planlegger barn bare etter få måneder sammen. Og for å ha sagt det også; jeg synes ikke mannfolk i samme situasjon er noe bedre. ← Signerer også denne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå