Gå til innhold

"Mobbere blir dårlige mødre"

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg leste denne artikkelen på Dagbladet Nett.

Min første tanke var at dette var noe som kunne stemme, rett og slett fordi mobbere jo har utvist mangel på empati, en egenskap jeg synes er viktig i morsrollen.

Når jeg leste artikkelen, tenkte jeg heller at det som ble beskrevet i artikkelen, heller viser den sosiale problematikken de nok sliter mer med i Storbrittania enn i Norge.

Derfor vil jeg gjerne lese deres tanker om dette. Kjenner dere tidligere mobbere eller mobbeofre som har blitt mødre?

Å spørre om personlig erfaring som mobber eller mobbeoffer synes jeg blir litt feil, siden det nok er vanskelig å fremstille seg selv på denne måten, men ta det gjerne med om dere mener det blir rett.

Da jeg ikke har kontakt med mine barndomsbekjentskaper lengre, vet jeg selv ikke helt hva jeg tror om utsagnet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne artikkelen sier intet om mobbeofre som mødre. Og jeg ser heller ingen sammenheng mellom mobbeofre og det å være dårlig mor i denne settingen.

Det artikkelen sier er at unge mødre som opptrer aggressivt, oftere er i et voldelig forhold og de klarer ikke takle normal oppførsel for barn da den tolkes å være truende. For meg ser dette logisk ut. Hvordan være en god mor når man er i et voldelig forhold? hvordan være en god mor når en ser på sitt barns atferd som truende? Hvordan være en god mor når man har en aggressiv og lite empatisk holdning?

Men det betyr ikke at mobbere dermed er en dårlig mor. Artikkelen sier bare noe om statistikken. Og den vektlegger også at jenten blir gravid i ung alder og da er en mobber i den aktuelle tiden. Mobbingen er ikke en fortid.

Gjest Gjest
Skrevet

Det var jeg som startet tråden. Jeg tenkte egentlig ikke å starte en debatt om selve artikkelem, men mer om overskriften, fordi jeg synes det er en interessant problemstilling.

Der det er mobbere, er det også mobbeofre, så det hadde vært interessant å lese om deres erfaringer med mobbere som mødre og med mobbeofre som mødre.

Du har rett i at artikkelen ikke sier noe om mobbeofre, men jeg er likevel interessert i tanker om dette også.

Gjest furia
Skrevet
Jeg leste denne artikkelen på Dagbladet Nett.

Når jeg leste artikkelen, tenkte jeg heller at det som ble beskrevet i artikkelen, heller viser den sosiale problematikken de nok sliter mer med i Storbrittania enn i Norge.

Dette tenkte jeg også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...